Drewno i paski zębate
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:14
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 6354
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:14
- Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie!
Od dwuch dni nikt więcej o konstrukcji nie napisał, uznałem więc, że jest ok i przeszedłem do projektowania przekładni i mocowań pasków, jednakże już na samym początku pojawił się problem! Chodzi o to, że jak zrobię piramidkę z kół zębatych i jeszcze nakrętki samokontrującej, to mi się to nie zmieści - prowadnice + łożysko = 50mm, a koła + nakrętka + 4mm na płytkę mocującą silnik daje razem 54,8, a pewnie między nakrętką a kołem jakaś podkładka by się jeszcze przydała. I teraz zastanawiam się, czy mogę zniwelować części oznaczone na rysunku literami A i B? Jeśli tak, to ile mm mogę ściąć z każdej, żeby móc to w miarę pewnie zamocować "robaczkami" 3mm?

Mógłbym też ewentualnie podfrezować miejsce pod przekładnie i płytkę mocującą silnik (planuję aluminiową 100x100x3mm, żeby służyła też jako radiator silnika) ale to może chyba osłabić konstrukcję, poza tym płytka wystająca na powierzchnię lepiej by chłodziła silnik.
EDIT:
A może jak kółka będą mocowane "robaczkami" to nie potrzeba już nakrętki?
Pozdrawiam!
Od dwuch dni nikt więcej o konstrukcji nie napisał, uznałem więc, że jest ok i przeszedłem do projektowania przekładni i mocowań pasków, jednakże już na samym początku pojawił się problem! Chodzi o to, że jak zrobię piramidkę z kół zębatych i jeszcze nakrętki samokontrującej, to mi się to nie zmieści - prowadnice + łożysko = 50mm, a koła + nakrętka + 4mm na płytkę mocującą silnik daje razem 54,8, a pewnie między nakrętką a kołem jakaś podkładka by się jeszcze przydała. I teraz zastanawiam się, czy mogę zniwelować części oznaczone na rysunku literami A i B? Jeśli tak, to ile mm mogę ściąć z każdej, żeby móc to w miarę pewnie zamocować "robaczkami" 3mm?

Mógłbym też ewentualnie podfrezować miejsce pod przekładnie i płytkę mocującą silnik (planuję aluminiową 100x100x3mm, żeby służyła też jako radiator silnika) ale to może chyba osłabić konstrukcję, poza tym płytka wystająca na powierzchnię lepiej by chłodziła silnik.
EDIT:
A może jak kółka będą mocowane "robaczkami" to nie potrzeba już nakrętki?
Pozdrawiam!
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:14
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 6354
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
Kress bedzie sie kiwal przod-tyl.pastazkota pisze:Dzięki pitsa, w takim razie zostanę przy robakach i usunę pewnie A i B
kak, też się zorientowałem, że tak będzie lepiej, poza tym inaczej miałbym problemy ze skręceniem tego, więc aktualna wersja wygląda tak:
[url=http://img810.imageshack.us/img810/5479 ... azbox4.jpg]Obrazek[/URL]
Pozdrawiam!
Boczne elementy powinny wspierac cala plytke - uchwyt wrzeciona.
Sam sie zastanawiam jak dokladnie zrobic uchwyt Kressa i narazie
nie mam pomyslu...
J.