Frezarka CNC ze sklejki
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 gru 2013, 14:08
- Lokalizacja: Sanok
No to jak kolega mówi, że dobra cena za wycięcie to ok, natomiast, jeżeli kolega odraza paski to w takim razie zrobię śruby. Zrobię już ostateczny projekt konstrukcji i dodam na forum.
[ Dodano: 2014-01-01, 20:42 ]
A jeśli chodzi o ten gatunek sklejki to odpowiedni na konstrukcję frezarki?
[ Dodano: 2014-01-02, 12:39 ]
Narysowałem zatoczenie śruby trapezowej Tr16x4. Ze strony napędowej jak i podtrzymującej będzie łożysko serii 3201 dwurzędowe skośne. Wymiary łożyska: średnica zewnętrzna fi32mm, otwór wewnątrz łożyska fi12mm, natomiast grubość łożyska wynosi 15mm. Złączone to potem będzie nakrętkami M12 (po dwie na każdą stronę). Proszę, rzucić okiem na rysunek i ocenić czy jest dobrze, czy źle.
Z góry dziękuję, pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-01-01, 20:42 ]
A jeśli chodzi o ten gatunek sklejki to odpowiedni na konstrukcję frezarki?
[ Dodano: 2014-01-02, 12:39 ]
Narysowałem zatoczenie śruby trapezowej Tr16x4. Ze strony napędowej jak i podtrzymującej będzie łożysko serii 3201 dwurzędowe skośne. Wymiary łożyska: średnica zewnętrzna fi32mm, otwór wewnątrz łożyska fi12mm, natomiast grubość łożyska wynosi 15mm. Złączone to potem będzie nakrętkami M12 (po dwie na każdą stronę). Proszę, rzucić okiem na rysunek i ocenić czy jest dobrze, czy źle.
Z góry dziękuję, pozdrawiam.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 681
- Rejestracja: 24 paź 2011, 11:54
- Lokalizacja: Warszawa
Rdzeń ma poniżej 11 mm (u sponsora podają 10.8 mm).
Gwint M12 ma w najniższym punkcie średnicę 10.773 mm a nakrętka 10.917 mm.
Gwint M12 musiał by być nacinany właściwie nie na rdzeniu a na gwincie śruby TR16.
W teorii mogło by działać - nakrętka M12 ma wysokość 10.8 mm więc nawet uwzględniając fazki w nakrętce i tak złapie za więcej niż pełny zwój TR16.
Obawiał bym się jednak czy dociągnie się równomiernie - tj. czy nie "przekosi" nakrętki przy dokręcaniu.
Swoją drogą dlaczego M12 a nie M10? oczywiście obydwa zakładam, że drobnozwojne.
Gwint M12 ma w najniższym punkcie średnicę 10.773 mm a nakrętka 10.917 mm.
Gwint M12 musiał by być nacinany właściwie nie na rdzeniu a na gwincie śruby TR16.
W teorii mogło by działać - nakrętka M12 ma wysokość 10.8 mm więc nawet uwzględniając fazki w nakrętce i tak złapie za więcej niż pełny zwój TR16.
Obawiał bym się jednak czy dociągnie się równomiernie - tj. czy nie "przekosi" nakrętki przy dokręcaniu.
Swoją drogą dlaczego M12 a nie M10? oczywiście obydwa zakładam, że drobnozwojne.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 gru 2013, 14:08
- Lokalizacja: Sanok
No to w takim razie lepiej pewnie będzie stoczyć nie na fi12 tylko na fi10. Doradzcie jeszcze coś z tym ułożyskowaniem śrub, czy wpuszczać łożysko w sklejkę, kupić bloki łożyskujące, a może zlecić do wyfrezowania w aluminium.
Jak bym wpuszczał łożysko w sklejkę to jeszcze w osi poprzecznej (brama) i osi Z jest gdzie wpuścić, a w osi Y (stół), żeby wpuścić trzeba zrobić tak jakby blok łożyskujący ze sklejki.
Jak bym wpuszczał łożysko w sklejkę to jeszcze w osi poprzecznej (brama) i osi Z jest gdzie wpuścić, a w osi Y (stół), żeby wpuścić trzeba zrobić tak jakby blok łożyskujący ze sklejki.
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 57
- Rejestracja: 23 lip 2013, 06:35
- Lokalizacja: Łódź/Bełchatów
Czemu lepiej na fi10? jeżeli masz łożysko na fi12 to spokojnie je dociśniesz nakrętką na M10. Wydaje mi się nawet, że łożysko jest lepiej osadzone jak zostały rowki po gwincie trapezowym.
Z tego co się orientuję to można kupić zabudowane łożyska ucp/ucf itd.. tylko, że one minimum fi12 i są mało elastyczne, musisz dopasowywać wszystko pod nie, zresztą tak samo jak pod bloki łożyskujące. Najtaniej to osadzić w sklejce, a inne opcje drogie i jeszcze droższe
Z tego co się orientuję to można kupić zabudowane łożyska ucp/ucf itd.. tylko, że one minimum fi12 i są mało elastyczne, musisz dopasowywać wszystko pod nie, zresztą tak samo jak pod bloki łożyskujące. Najtaniej to osadzić w sklejce, a inne opcje drogie i jeszcze droższe
Odporny na wiedzę i trudny do zajeb**ia
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 336
- Rejestracja: 24 lip 2005, 16:10
- Lokalizacja: Świdwin
- Kontakt:
Rdzeń śruby TR16x4 ma tak jak podałeś 10.8, tez jestem w trakcie projektowania drewniaka, ale zastosuje łożysko (ewentualnie 2) "ŁOŻYSKO KULKOWE SKOŚNE JEDNORZĘDOWE 7200 B", średnica wewnętrzna ma 10mm.
ciężko będzie nagwintować na M12, gwint będzie słabszy.kamil128 pisze:Czemu lepiej na fi10?
w starej konstrukcji (na podstawie "Joe's CNC Model 2006") miałem wpuszczane w sklejkę i się sprawdziło, ale tam miałem zwykle nie skośne teraz chce zastosować skośne.KonradW50 pisze: czy wpuszczać łożysko w sklejkę