Frezarka CNC ze sklejki

Maszyny wykonane z drewna, płyt meblowych itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
KonradW50
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 13
Posty: 38
Rejestracja: 15 gru 2013, 14:08
Lokalizacja: Sanok

#21

Post napisał: KonradW50 » 01 sty 2014, 15:37

No to jak kolega mówi, że dobra cena za wycięcie to ok, natomiast, jeżeli kolega odraza paski to w takim razie zrobię śruby. Zrobię już ostateczny projekt konstrukcji i dodam na forum.

[ Dodano: 2014-01-01, 20:42 ]
A jeśli chodzi o ten gatunek sklejki to odpowiedni na konstrukcję frezarki?

[ Dodano: 2014-01-02, 12:39 ]
Narysowałem zatoczenie śruby trapezowej Tr16x4. Ze strony napędowej jak i podtrzymującej będzie łożysko serii 3201 dwurzędowe skośne. Wymiary łożyska: średnica zewnętrzna fi32mm, otwór wewnątrz łożyska fi12mm, natomiast grubość łożyska wynosi 15mm. Złączone to potem będzie nakrętkami M12 (po dwie na każdą stronę). Proszę, rzucić okiem na rysunek i ocenić czy jest dobrze, czy źle.
ObrazekObrazekObrazek

Z góry dziękuję, pozdrawiam.



Tagi:


etet100
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 569
Rejestracja: 24 lut 2008, 12:40
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

#22

Post napisał: etet100 » 03 sty 2014, 08:27

Niektórzy swego czasu pisali, że rdzeń śruby Tr16 ma troszkę za małą średnicę, żeby pewnie osadzić łożysko 12mm i zrobić gwint M12.


Raven
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 681
Rejestracja: 24 paź 2011, 11:54
Lokalizacja: Warszawa

#23

Post napisał: Raven » 03 sty 2014, 09:39

Rdzeń ma poniżej 11 mm (u sponsora podają 10.8 mm).

Gwint M12 ma w najniższym punkcie średnicę 10.773 mm a nakrętka 10.917 mm.

Gwint M12 musiał by być nacinany właściwie nie na rdzeniu a na gwincie śruby TR16.

W teorii mogło by działać - nakrętka M12 ma wysokość 10.8 mm więc nawet uwzględniając fazki w nakrętce i tak złapie za więcej niż pełny zwój TR16.

Obawiał bym się jednak czy dociągnie się równomiernie - tj. czy nie "przekosi" nakrętki przy dokręcaniu.

Swoją drogą dlaczego M12 a nie M10? oczywiście obydwa zakładam, że drobnozwojne.


kamil128
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 57
Rejestracja: 23 lip 2013, 06:35
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów

#24

Post napisał: kamil128 » 03 sty 2014, 10:50

Ja u siebie mam trapezy 16x4, zatoczone pod łożysko na 12mm i widać rowki gwintu ale łożysko dobrze siedzi i gwint M10 i jest w porządku.
Odporny na wiedzę i trudny do zajeb**ia


Autor tematu
KonradW50
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 13
Posty: 38
Rejestracja: 15 gru 2013, 14:08
Lokalizacja: Sanok

#25

Post napisał: KonradW50 » 03 sty 2014, 11:58

No to w takim razie lepiej pewnie będzie stoczyć nie na fi12 tylko na fi10. Doradzcie jeszcze coś z tym ułożyskowaniem śrub, czy wpuszczać łożysko w sklejkę, kupić bloki łożyskujące, a może zlecić do wyfrezowania w aluminium.
Jak bym wpuszczał łożysko w sklejkę to jeszcze w osi poprzecznej (brama) i osi Z jest gdzie wpuścić, a w osi Y (stół), żeby wpuścić trzeba zrobić tak jakby blok łożyskujący ze sklejki.


kamil128
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 57
Rejestracja: 23 lip 2013, 06:35
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów

#26

Post napisał: kamil128 » 03 sty 2014, 12:08

Czemu lepiej na fi10? jeżeli masz łożysko na fi12 to spokojnie je dociśniesz nakrętką na M10. Wydaje mi się nawet, że łożysko jest lepiej osadzone jak zostały rowki po gwincie trapezowym.

Z tego co się orientuję to można kupić zabudowane łożyska ucp/ucf itd.. tylko, że one minimum fi12 i są mało elastyczne, musisz dopasowywać wszystko pod nie, zresztą tak samo jak pod bloki łożyskujące. Najtaniej to osadzić w sklejce, a inne opcje drogie i jeszcze droższe :D
Odporny na wiedzę i trudny do zajeb**ia


sasii
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 336
Rejestracja: 24 lip 2005, 16:10
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

#27

Post napisał: sasii » 03 sty 2014, 17:51

Rdzeń śruby TR16x4 ma tak jak podałeś 10.8, tez jestem w trakcie projektowania drewniaka, ale zastosuje łożysko (ewentualnie 2) "ŁOŻYSKO KULKOWE SKOŚNE JEDNORZĘDOWE 7200 B", średnica wewnętrzna ma 10mm.
kamil128 pisze:Czemu lepiej na fi10?
ciężko będzie nagwintować na M12, gwint będzie słabszy.
KonradW50 pisze: czy wpuszczać łożysko w sklejkę
w starej konstrukcji (na podstawie "Joe's CNC Model 2006") miałem wpuszczane w sklejkę i się sprawdziło, ale tam miałem zwykle nie skośne teraz chce zastosować skośne.


kamil128
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 57
Rejestracja: 23 lip 2013, 06:35
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów

#28

Post napisał: kamil128 » 03 sty 2014, 19:00

Ale po co chcesz gwintować na M12 skoro możesz zrobić fi12 pod łożysko i gwint M10.
Czemu tak się upieracie, że fi12 to musi być M12, a nie fi12 i gwint M10? chyba, że chcesz samemu toczyć wkrętarką jak niektórzy :D to wtedy rozumiem.
Odporny na wiedzę i trudny do zajeb**ia


sasii
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 336
Rejestracja: 24 lip 2005, 16:10
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

#29

Post napisał: sasii » 03 sty 2014, 19:29

kamil128 pisze:Ale po co chcesz gwintować na M12 skoro możesz zrobić fi12 pod łożysko i gwint M10.
a po zataczać na fi12 i fi10 jak można tylko na fi10


kamil128
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 57
Rejestracja: 23 lip 2013, 06:35
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów

#30

Post napisał: kamil128 » 03 sty 2014, 19:47

Może to moja fobia ale zawsze wydawało mi się, że większe lepsze, lepsza nośność statyczna i dynamiczna, ale to być może tylko moje złudzenia :P
Odporny na wiedzę i trudny do zajeb**ia

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja drewniana”