Tos SV18RA usterka wrzeciona.

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
pasztet79
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 13 gru 2009, 11:15
Lokalizacja: Wrocław

Tos SV18RA usterka wrzeciona.

#1

Post napisał: pasztet79 » 22 sty 2016, 22:29

Witam.
Zastanawiam się nad zakupem tokarki jak w temacie pod warunkiem że uda mi się usunąć usterki.
1-Poślizg pasa napędowego (obficie smarowanego olejem wrzecionowym zapewne dla zmniejszenia zużycia).
Z tym nie ma problemu wymienię uszkodzony przewód olejowy,odtłuszczę pas i gotowe.
2-Regulacja hamulca.
Bardzo długie hamowanie i nie mam zielonego pojęcia jak to zmienić (czeska ani zdradziecka dtr nic mi nie mówi,może dla tego że nie znam tych języków :smile:).
3-Zacinanie się wrzeciona.
Przy podparciu kłem w pewnym momencie kręcąc ręcznie wrzecionem jest opór który ciężko przełamać,bez podparcia nie ma kłopotu.
Łożyskowanie wrzeciona jest wymienione,wrzeciono wymontowane wygląda jak nowe.
Na panewkach nie widać wzrokowo ani po zbadaniu palcem grzebalcem :smile: żadnych wyraźnych uszkodzeń lub rys.
Wrzeciono sprawdzałem czujnikiem zegarowym do 0,01mm, podważając metrowym prętem całym ciężarem ciała bez reakcji (myślałem że czujnik uszkodzony ale jest dobry).
Z nakręconym uchwytem były już odchyłki ale nie pamiętam jakie bo opisuje obserwacje
jakie poczyniłem rok lub półtora roku temu.
Pracowałem na niej kilka razy.Pierwsza robota,1-2mm toczenia z średnicy bo więcej to maszyna staje a na mocniejszym podparciu kłem nie startuje ,można podeprzeć dopiero po włączeniu obrotów.Poszła wymiana łożysk wrzeciona i usunięcie środka konserwująco rozpuszczającego z pasa napędowego,toczenie 14mm z średnicy 160 posuw 0,3mm nie było problemem.
Najbardziej interesuje mnie co zrobić z wrzecionem?



Tagi:


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#2

Post napisał: Mariuszczs » 23 sty 2016, 14:12

A czemu nie wiążesz poślizgu pasa z tym blokowaniem tylko z brudem ?


Autor tematu
pasztet79
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 13 gru 2009, 11:15
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: pasztet79 » 24 sty 2016, 22:53

Twoje pytanie dało mi impuls do działania (za co serdecznie dziękuję)i byłem dzisiaj na warsztacie sprawdzić jeszcze raz stan maszyny żeby nie bazować na wiedzy z początku zeszłego roku.Z wrzecionem sprawa rozwiązana.Kręcę wrzecionem na luzie jest dobrze,podpieram kłem lipa.Potrzeba większej siły do przełamania oporu.Zmieniłem kieł na inny,opór jakby mniejszy.Trzeciego z stożkiem czwórką nie było ale znalazłem rozklekotaną piątkę i pośrednio podparłem,łomem dociągnąłem,kręcę i nie zakleszcza.Czyli jest to wina wyrobionych łożysk w kłach a nie wrzeciona.
Obejrzałem również koła pasowe i pas napędowy i tak jak pisałem wyżej sporo tam oleju szczególnie na dolnym kole pasowym.Tak czy siak będę ją rozbierał żeby wymienić resztę łożysk (były wymienione tylko w wrzecionie), wszystko wyczyszczę i uszczelnię itp.
Więc został ostatni kłopot czyli regulacja hamulca.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”