Tuc 40 Wolno wchodzi na obroty.

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
roger18sx
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 9
Posty: 71
Rejestracja: 19 lip 2008, 00:55
Lokalizacja: sanok

Tuc 40 Wolno wchodzi na obroty.

#1

Post napisał: roger18sx » 19 paź 2015, 21:02

Witam.Niedawno zakupiłem tokarkę tuc 40.Wziąłem się za regulacje sprzęgła i hamulca.Sprzęgło wydaje się być ok hamulec podregulowałem i działa właściwie.Martwi mnie tylko to że maszyna przy ustawieniu obrotów max 1400 wkręca się na obroty w jakieś 7 sekund czyli da długo.Przy odkręceniu dekielka sprzęgła nie zauważam podczas startu żadnego uślizgu sprzęgła więc wydaje się być ok.Nawet po silniku to widać że się długo rozpędza. Maszyna podłączona tymczasowo pod jakiś stary przedłużacz który ma z 30 metrów. Więc czy to wina instalacji elektrycznej w domu w maszynie czy może ten typ tak ma.



Tagi:


piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#2

Post napisał: piotrfire » 20 paź 2015, 08:03

A jak się zatrzymuje? Może hamulec trochę "za ciasny"


Autor tematu
roger18sx
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 9
Posty: 71
Rejestracja: 19 lip 2008, 00:55
Lokalizacja: sanok

#3

Post napisał: roger18sx » 20 paź 2015, 21:55

Maszyna zatrzymywała się z opóźnieniem ale po regulacji hamulca mieści się w tych 3 sekundach. Tylko to rozpędzanie za wolne. Myślę też o zmianie silnika na 4 kw bo do lekkich robót powinien wystarczyć. Zauważyłem tez spory luz miedzy reduktorem a silnikiem.


Kedar-88
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 132
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:44
Lokalizacja: katowice

#4

Post napisał: Kedar-88 » 21 paź 2015, 01:24

Ze strony elektrycznej są dwie możliwości:
1) spadki na tym przedłużaczu albo stykach, albo to i to.
2) silnik połączony jest w gwiazdę zamiast w trójkąt.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2015, 11:01 przez Kedar-88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Czesio
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 320
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:47
Lokalizacja: Ustroń

#5

Post napisał: Czesio » 21 paź 2015, 10:06

A ile czasu szanownemu koledze zajęła regulacja hamulca ?
Jeśli to było około 5 minut, to raczej jest źle wyregulowany.
Czy przed regulacją hamulca maszyna normalnie wkręcała się na obroty ?


Autor tematu
roger18sx
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 9
Posty: 71
Rejestracja: 19 lip 2008, 00:55
Lokalizacja: sanok

#6

Post napisał: roger18sx » 21 paź 2015, 21:38

Przed regulacją było tak że długo się wkrecała na obroty i długo hanowała.Po regulacji hamulca mieści się w tych 3 sekundach przy hamowaniu. Tyle że czeka mnie wyciąganie sprzęgła z hamulcem bo na nakrętce hamulca odpadła blaszka ta która zabezpiecza ją przed rozregulowaniem. Myślę że da się to wyciągnąć bez demontażu reduktora Zrobiłem fotkę puszki silnika oraz sprzęgła

Obrazek


Obrazek

Obrazek


Kedar-88
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 132
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:44
Lokalizacja: katowice

#7

Post napisał: Kedar-88 » 21 paź 2015, 23:12

Silnik połączony jest w gwiazdę. Przełącz go w trójkąt i będzie hulał. http://www.elektroinstalacje.info/artic ... ticle_id=3

Schemat po prawej.


Autor tematu
roger18sx
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 9
Posty: 71
Rejestracja: 19 lip 2008, 00:55
Lokalizacja: sanok

#8

Post napisał: roger18sx » 21 paź 2015, 23:20

Poczytałem trochę dtrkę ażeby zrozumieć jak ma być to ustawione i doszedłem do wniosku że silnik się za późno włącza przez to że ktoś wstawił inną krańcówkę. Wajcha ma 4 pozycje. W trzeciej silnik ma się już załączyć ale nie napędzać wrzeciona. Myślę że jest to po to ażeby miał lżejszy start.

Obrazek


Autor tematu
roger18sx
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 9
Posty: 71
Rejestracja: 19 lip 2008, 00:55
Lokalizacja: sanok

#9

Post napisał: roger18sx » 23 paź 2015, 22:35

Trochę to dziwne bo silnik ma oznaczenie 220/380 więc nie wolno go ponoć łączyć w trójkąt. Ma on 7kw a nie jak w dtrce 7,5. Rocznik silnika pasuje do maszyny.


Grzegorz53
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 603
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#10

Post napisał: Grzegorz53 » 23 paź 2015, 22:49

Witam
Silnik jest w takim razie prawidłowo podłączony w gwiazdę ! Nie można go podłączać w trójkąt do sieci 3x400V.

Zdjęcie jest mało czytelne, ale te silniki 7 kW były też robione na 500V w gwiazdę I= 10,6 A , i to jest chyba taki silnik. To w części wyjaśnia problem.

[ Dodano: 2015-10-23, 23:36 ]
Gdzie Kolega widzi 220/380 bo ja widzę 290/500V ?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”