TUC 40 potrzebna pomoc przy elektryce!

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
masaj
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 61
Rejestracja: 15 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: ącko

TUC 40 potrzebna pomoc przy elektryce!

#1

Post napisał: masaj » 04 sty 2014, 11:47

witam

postaram sie opisać problem własnymi słowami

W moim tuc-u schrzaniło sie włączanie tzn.zawsze było tak,że przekręcałem włącznik//czarne pokrętło//,nastepnie po wciśnięciu czarnego guzika załączał się silnik.. i obroty włączały sie wajchą..

teraz jest tak ,że po wciśnięciu czarnego guzika jest tylko "tyknięcie" i silnik załącza się dopiero po włączeniu wajchy obrotów //lewe -prawe tak samo// i chcąc wyłączyć obroty na luz -wyłącza się silnik ..

2 razy zdarzyło mi się ,że przy dużym obciązeniu //pracuje na tej maszynie w drewnie,zakładając duże kloce--35 cm na 60 cm// przy takim rozruchu wywaliło mi główne zabezpieczenie i pany z energetyki musieli interweniować //z mojego portwela..//

powiedzcie mi gdzie jest problem,co zrobic by załączanie silnika odbywało się jak poprzednio..

Obrazek

Obrazek



Tagi:


grzes_rupinski1
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 576
Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Ostrołęka

#2

Post napisał: grzes_rupinski1 » 04 sty 2014, 13:14

Dziwne z tego co piszesz teraz masz tak jak było oryginalnie. Albo ta tokarka to nie tuc.
„Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.”
- Ernest Hemingway


Autor tematu
masaj
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 61
Rejestracja: 15 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: ącko

#3

Post napisał: masaj » 04 sty 2014, 13:28

To tuc na 100%

zaraz po zakupie przez jakis czas właśnie tak sie załączała ,,//czarnym guzikiem -silnik sobie chodził ,a obroty łapała po załączeniu wajchą--mam jeszcze porębę tr 55 i tam również silnik sie załącza guziczkiem a obroty wajchą..//

póżniej bez mojej ingerencji zaczęła sie włączać właśnie samą wajchą//
czyli tak na 100% jest w oryginale?//

mam wrażenie ,że własnie przez to wywala mi dość często główne zabezpieczenie na domu //dziś 3 raz w ciągu 4 miesięcy//,tym bardziej gdy mam zapiętego kloca śr.35 cm-dł 60cm na podczymce-okularze //tam jest dość duży opór na starcie i gdzies się robi spięcie ..
nie wiem jak to rozwiązać


Damradę
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 284
Rejestracja: 04 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Ścinawa

#4

Post napisał: Damradę » 04 sty 2014, 13:47

A jakie masz zabezpieczenie ? bo może się okazać za małe, te silniki całą swoją moc pobierają od razu przy starcie i tu raczej szukałbym przyczyny wywalania zabezpieczenia a silnik na pewno 7kw .


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#5

Post napisał: kamar » 04 sty 2014, 20:01

masaj pisze: nie wiem jak to rozwiązać
Najlepszym wyjściem dla TUC-a jest falownik bo nawet jak nie wywala zabezpieczeń to sąsiedzi Cie przeklną :) I pytanie dodatkowe - wcześniej miałeś zmianę kierunków obrotów na wajsze ?


Autor tematu
masaj
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 61
Rejestracja: 15 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: ącko

#6

Post napisał: masaj » 05 sty 2014, 11:36

zabezpieczenie główne na domu jest 25 A/myślę żeby zwiększyć na 32 A/

obroty lewe -prawe były - są na wajsze

jaki jest śr.koszt zamontowania falownika?

pzdr


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#7

Post napisał: kamar » 05 sty 2014, 11:54

masaj pisze:
obroty lewe -prawe były - są na wajsze

jaki jest śr.koszt zamontowania falownika?

pzdr
To coś mi trudno uwierzyć w poprzednie dzalanie :)
Na wyjściu z reduktora jest tylko jedno sprzeglo i hamulec. Zmiana kierunku obrotow musi się odbywać poprzez zmiane kierunku silnika.
koszt zamontowania falownika = cenie falownika.
cena falownika zależna od kW silnika i preferowanej marki falownika (5.5 kw LG - ok 1600 zl)


Damradę
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 284
Rejestracja: 04 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Ścinawa

#8

Post napisał: Damradę » 05 sty 2014, 11:57

No właśnie to trochę mało na dom plus maszyna , a zwiększenie na 32A nie jest wcale tanie robiłem to rok temu to wiem, ale jeżeli nie planujesz zakupu więcej maszyn a co najważniejsze nie używasz ich jednocześnie to założenie falownika to najlepsza opcja.Co do kosztów to ceny falowników są naprawdę zróżnicowane zależy od firmy a samo założenie to najmniejszy problem.


mykeone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 117
Rejestracja: 16 gru 2013, 18:01
Lokalizacja: wrocław

#9

Post napisał: mykeone » 05 sty 2014, 12:04

Ewentualnie zamontuj soft star może nie najlepsze rozwiązanie ale na pewno najtańsze ;] .

http://allegro.pl/soft-start-regulator- ... 67318.html
;]

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#10

Post napisał: pioterek » 05 sty 2014, 12:45

Moim zdaniem zmieniło się ustawienie mikrowyłącznika sterującego lub sprzęgła które łapie za prędko. Wszystko to jest na lewym końcu wałka sterowanego dźwignią zmiany obrotów.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”