Tokarka/kopiarka napędzana łańcuchem.

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
titleDe
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 171
Rejestracja: 09 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Tokarka/kopiarka napędzana łańcuchem.

#1

Post napisał: titleDe » 26 maja 2014, 14:58

Cześć,
chcę się dowiedzieć czy 3-osiowa (3-stanowiskowa) kopiarka do drewna może być napędzana łańcuchem na kołach zębatych? Czy takie rozwiązanie może doprowadzić do jakiś drgań czy innych nieprawidłowości?
Dzięki i pozdrawiam.



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#2

Post napisał: pukury » 26 maja 2014, 15:22

witam.
chodzi o napęd wrzecion - czy ruchu kopiowania ?
wrzecion raczej z uwagi na obroty raczej nie napędzisz łańcuchem .
może pasek zębaty - albo i zwykły klinowy.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3099
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#3

Post napisał: dance1 » 26 maja 2014, 16:52

po pytaniu wnioskuję że chodzi o ruch kopiowania. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, także nie najtańsze. Sam hałas już by mnie za bardzo wqrwiał. Dlaczego łańcuch wybrałeś?.
Masz już konstrukcję?
I don't like principles, I prefer prejudices


Autor tematu
titleDe
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 171
Rejestracja: 09 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

#4

Post napisał: titleDe » 26 maja 2014, 17:54

Chodzi mi o napęd wrzecion, dwa koła zębate na oś naprzemiennie połączone krótkimi łańcuchami aż do silnika trójfazowego.
Nie mam gotowej koncepcji, ale chcę rozwiązać możliwości takiego połączenia. Jak to wyglądałoby w przypadku łańcucha, czym by się to różniło od pasów zębatych i czy pasy klinowe nie ślizgałyby się?


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#5

Post napisał: pukury » 26 maja 2014, 18:03

witam.
szkoda że nie narysowałeś jakiegoś szkicu .
czasami trudno się zrozumieć po prostu.
w moim pojęciu wrzeciono to miejsce gdzie jest frez - więc kręci się szybko.
co innego uchwyt na materiał - on się raczej wolno kręci.
jak można - narysuj jak to widzisz i będzie jasne.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
titleDe
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 171
Rejestracja: 09 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

#6

Post napisał: titleDe » 27 maja 2014, 09:20

Dołączam rysunek poglądowy i ponawiam pytanie :wink:

Obrazek


wiktorelblag
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 309
Rejestracja: 19 sty 2014, 18:56
Lokalizacja: Elbląg

#7

Post napisał: wiktorelblag » 27 maja 2014, 22:30

Łańcuch.
a co takiego złego uczyniłeś że szukasz srogiej kary???

Przecież hałas zabije wszystko dookoła.
Zrób to na paskach klinowych albo rozrzadowych.

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 661
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#8

Post napisał: Tomciowoj » 28 maja 2014, 07:24

Do dużych prędkości jeszcze lepiej spisuje się pas płaski HF. Dla przykładu pasek o szerokości 50 mm napędza wrzeciono z silnika 7,5kw, 80mm daje radę z silnikiem 15kW. Nie wiem jaki będziesz miał silnik ale pewnie 20mm pasek w zupełności wystarczy. Te paski są ciche i nie nagrzewają kół jak klinowe, dodatkowo mogą pracować na małych kołach. Ważna jest równoległość napędzanych kół i lekka baryłka na kole, nie ma problemu ze spadaniem czy pływaniem.


Autor tematu
titleDe
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 171
Rejestracja: 09 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

#9

Post napisał: titleDe » 28 maja 2014, 09:19

Dziękuję wam za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam. :wink:


atom1477
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3775
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

#10

Post napisał: atom1477 » 30 maja 2014, 16:00

A ja się zawsze zastanawiałem dlaczego koło ma być wypukłe (czyli mieć kształt baryłki) a nie wklęsłe aby zapobiegać przesuwaniu się (a więc i spadaniu) pasa.
Ma ktoś jakieś wyjaśnienie na to?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”