remont tokarki - dwa pytania
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 11:16
- Lokalizacja: Wawa
Święta racja. Jak dodałem dwa zęby, to moduł wyszedł idealnie 1,7500mm. A w takim razie jeszcze jedno pytanie zębate: w skrzynce suportowej mam uszkodzone jedno koło zębate 46z o średnicy zewnętrznej 71 mm. Wywalone cztery zęby obok siebie. Z obliczeń wychodzi moduł 1,48 mm czyli prawie 1,5 mm. Jednak koło oferowane w sklepie cnc.info ma przy module 1,5 i 46z średnicę 72 mm. Czy waszym zdaniem olać to i licząc na ogólne luzy próbować wpasować to koło?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dwa koła o tym samym module i tej samej liczbie zębów mogą różnić się średnicami. Zależy to od tego czy korekcja uzębienia była ujemna - mniejsza średnica od normalnej średnicy podziałowej, czy dodatnia - większa średnica. Czy w Twoim przypadku chodzi o korekcję, czy zwykłe zużycie lub dokładność wykonania oraz pomiarów, luzów - to trzeba dopiero wyjaśnić. Mając gotowe przełożenie musisz trzymać się tej samej odległości między osiami kół zębatych. Na początek pomierz je dokładnie i policz tę odległość. Stąd będziesz wiedział czy da się upchać.
W tym przypadku na każdy ząb z przełożenia przypada 0.75mm odległości między osiami przy założeniu braku korekcji. Stąd różnica jednego zęba to różnica odległości o 0,75 mm. Normalnie to nie powinno się udać, ale w świetle tego co napisałem powyżej, trzeba sprawdzić.
W tym przypadku na każdy ząb z przełożenia przypada 0.75mm odległości między osiami przy założeniu braku korekcji. Stąd różnica jednego zęba to różnica odległości o 0,75 mm. Normalnie to nie powinno się udać, ale w świetle tego co napisałem powyżej, trzeba sprawdzić.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, 19:21 przez BYDGOST, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 11:16
- Lokalizacja: Wawa
Obawiam się, że to niestety nie korekcja, a calowość. Przy swobodnym rozmieszczeniu osi kół w skrzynce suportowej nie ma sensu robić korekcji P. Co do zużycia, to też obawiam się, że jeżeli już to mogą się zużywać powierzchnie przyporu zębów, a nie ich szczyty, które nie pracują przecież z racji występowania luzu wierzchołkowego. Kupię koło m1,5 i po spróbuję włożyć, jak skrzynka wróci ze spawalni. Pochwalę się tym, co wyszło.
A tak apropos: czy ktoś trafił gdzieś na tabelę calowych modułów zębów? Może jednak coś takiego w przyrodzie nie istnieje?
A tak apropos: czy ktoś trafił gdzieś na tabelę calowych modułów zębów? Może jednak coś takiego w przyrodzie nie istnieje?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
istnieje:pisze:Inzynier napisał/a:
A tak apropos: czy ktoś trafił gdzieś na tabelę calowych modułów zębów? Może jednak coś takiego w przyrodzie nie istnieje?
http://kpt.wm.am.gdynia.pl/doc/PKM_II_w ... kladni.pdf str. 74/94
http://www.tpa-us.com/pdf/Reliance%20Ge ... 20Data.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Gear patrz Pitch nomenclature
http://www.astronomiainumbria.org/advan ... ardata.htm
http://www.linngear.com/faq/techspecs/tech_specs.pdf
http://www.commercialgear.com/pdfs/Diam ... -Gears.pdf
http://www.cs.cmu.edu/~rapidproto/mechanisms/chpt7.html
http://web2.clarkson.edu/projects/armag ... gineer.pdf
może się przydać
http://mitcalc-bevel-gear-calculation.m ... chive.org/
http://www.cage-gear.com/gear_pitch_conversion.htm
pozdrawiam,
Roman
Roman