adamo2309 pisze: https://drive.google.com/open?id=0B9Z3q ... Fp1Y0ExOXM
koła A1 i A2 maja 38,5 mm i 24 Z, koło B ma 101mm i 66 Z, koło C ma 190 mm i 125 Z
Co to za maszyna
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Mamy na zdjęciu gitarę i podane dane kół, w związku z tym obecne przełożenie na gitarze jest dokładnie określone i po ustaleniu skoku śruby pociągowej można policzyć resztę. Posuw poprzeczny to inne zagadnienie.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2016, 23:07 przez Andrzej 40, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
To są koła zmianowe "gitary"
Nawrotica wygląda mniej więcej tak:

w jej skład wchodzą koło zębate na wrzecienniku, dwa koła zwykle jednakowej wielkości które mają wpływ na kierunek napędu pozostałego czwartego koła i kolejnych na gitarze.Oznacza się je dla zasady cyfrowo od 1 do 4.
https://www.google.pl/search?q=reverse+ ... 45&bih=847

Nawrotica wygląda mniej więcej tak:

w jej skład wchodzą koło zębate na wrzecienniku, dwa koła zwykle jednakowej wielkości które mają wpływ na kierunek napędu pozostałego czwartego koła i kolejnych na gitarze.Oznacza się je dla zasady cyfrowo od 1 do 4.
https://www.google.pl/search?q=reverse+ ... 45&bih=847

Ostatnio zmieniony 03 wrz 2016, 23:12 przez pioterek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Przepraszam!
Oczywiście chodzi o gitarę co widać na zdjęciu. Poprawiłem.
Jeżeli koło oznaczone A1 nie jest kołem na wrzecionie to faktycznie dochodzi dodatkowe przełożenie. To czekamy na wyniki pomiarów skoku śruby pociągowej i obroty wrzeciona -posuw. Pozwoli to wyliczyć pierwsze przełożenie wrzeciono-oś A1, jak pisze kol. pioterek, na nawrotnicy.

Jeżeli koło oznaczone A1 nie jest kołem na wrzecionie to faktycznie dochodzi dodatkowe przełożenie. To czekamy na wyniki pomiarów skoku śruby pociągowej i obroty wrzeciona -posuw. Pozwoli to wyliczyć pierwsze przełożenie wrzeciono-oś A1, jak pisze kol. pioterek, na nawrotnicy.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2016, 01:12 przez Andrzej 40, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 58
- Rejestracja: 28 sie 2016, 15:17
- Lokalizacja: Łomża
Witam. Z racji dużej ilości pracy wchodzę tu bardzo rzadko i tylko w nocy. Po pierwsze to dziękuje wszystkim za zainteresowanie. A teraz przejdźmy do konkretów. Śruba pociągowa posiada nacięcie takie jak pokazał kolega pioterek. Jej skok to 6mm (widać na zdjęciu, zmierzyłem pierwszy i drugi ząb po środku i wskazało 6mm jednak dla dokładniejszego pomiaru jutro wieczorem zmierzę 20 zębów
). Oczywiście listwa zębata tez jest
co do schematu kinematycznego to jutro na spokojnie usiądę i postaram sie cos namalować
Mała korekta co do skoku śruby pociągowej. 20 zębów ma 121mm czyli 121/19=6,3684


Mała korekta co do skoku śruby pociągowej. 20 zębów ma 121mm czyli 121/19=6,3684
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 58
- Rejestracja: 28 sie 2016, 15:17
- Lokalizacja: Łomża
21 zębów = 127mm
https://drive.google.com/file/d/0B9Z3qT ... sp=sharing
koła zębate zaznaczone na zielono nie są istotne w sprawie gwintów i przełożeń. służą one do redukcji obrotów
P.S. nie wiem czemu ale nie mogę dodać obrazka tak jak wy dodajecie żeby był od razu widoczny (nie przez link) sorki za to
https://drive.google.com/file/d/0B9Z3qT ... sp=sharing
koła zębate zaznaczone na zielono nie są istotne w sprawie gwintów i przełożeń. służą one do redukcji obrotów
P.S. nie wiem czemu ale nie mogę dodać obrazka tak jak wy dodajecie żeby był od razu widoczny (nie przez link) sorki za to
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2016, 09:14 przez adamo2309, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Na tym Twoim schemacie

brakuje części kół z nawrotnicy

i tak jak pisałem powinny być cztery koła zębate zgodnie z tym zdjęciem, i pomimo, że nie są dokładnie tak samo usytuowane, to nie mogą działać inaczej. Jeżeli je pominąłeś i pierwsze z nich te na osi wrzeciona ma 48 zębów, i jeśli ostatnie te które jest na tej samej osi co koło "A" posiada 32 zęby to do obliczeń to wystarczy gdyż środkowe dwa koła nie mają wpływu na obliczenia a tylko na kierunek obrotu koła "4" i pozostałych. Tylko proszę upewnij mnie co do tego czy tak jest. Z obliczeń wychodzi posuw ze śruby pociągowej 0,66501818...mm, to jest 38,19444...zwoi na cal. Teraz to byś musiał się zastanowić co chcesz uzyskać na tej maszynie, i jak się włącza posuwy z wałka za pośrednictwem listwy zębatej w celu normalnego toczenia materiałów. Co do zasady powinno być podobnie jak w tej niby DTR-ce i posuwy te powinny być o wiele mniejszej wartości. Do tego są zapewne dźwignie w okolicy koła którym przesuwa się cały mechanizm-suportu po łożu. Można by się zastanowić jakie dokupić koła zębate w celu uzyskania potrzebych Tobie wartości posuwu do gwintowania. Naucz się ile dasz radę z tej książki a o resztę pytaj.

brakuje części kół z nawrotnicy

i tak jak pisałem powinny być cztery koła zębate zgodnie z tym zdjęciem, i pomimo, że nie są dokładnie tak samo usytuowane, to nie mogą działać inaczej. Jeżeli je pominąłeś i pierwsze z nich te na osi wrzeciona ma 48 zębów, i jeśli ostatnie te które jest na tej samej osi co koło "A" posiada 32 zęby to do obliczeń to wystarczy gdyż środkowe dwa koła nie mają wpływu na obliczenia a tylko na kierunek obrotu koła "4" i pozostałych. Tylko proszę upewnij mnie co do tego czy tak jest. Z obliczeń wychodzi posuw ze śruby pociągowej 0,66501818...mm, to jest 38,19444...zwoi na cal. Teraz to byś musiał się zastanowić co chcesz uzyskać na tej maszynie, i jak się włącza posuwy z wałka za pośrednictwem listwy zębatej w celu normalnego toczenia materiałów. Co do zasady powinno być podobnie jak w tej niby DTR-ce i posuwy te powinny być o wiele mniejszej wartości. Do tego są zapewne dźwignie w okolicy koła którym przesuwa się cały mechanizm-suportu po łożu. Można by się zastanowić jakie dokupić koła zębate w celu uzyskania potrzebych Tobie wartości posuwu do gwintowania. Naucz się ile dasz radę z tej książki a o resztę pytaj.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 58
- Rejestracja: 28 sie 2016, 15:17
- Lokalizacja: Łomża
Witam po po pierwsze na rysunku jest błąd, oba koła przy nawrotnicy mają po 48 zębów.
na rysunku nie ma dwóch środkowych kół od nawrotnicy bo tak jak napisał kolega pioterek nie mają wpływu na obliczenia a tylko na kierunek obrotu koła "4" i pozostałych
Tutaj taki krótki filmik który lepiej pokazuje wszystko niz moje "rysunki"
Tak w tej tokarce jest odboczka
na rysunku nie ma dwóch środkowych kół od nawrotnicy bo tak jak napisał kolega pioterek nie mają wpływu na obliczenia a tylko na kierunek obrotu koła "4" i pozostałych
Tutaj taki krótki filmik który lepiej pokazuje wszystko niz moje "rysunki"
Tak w tej tokarce jest odboczka