TUC 40 potrzebna pomoc przy elektryce!

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
masaj
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 61
Rejestracja: 15 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: ącko

#11

Post napisał: masaj » 05 sty 2014, 12:58

doinformuję się jakie sa koszty zwięszenia na 32 A i wtedy pomyślę którą opcję wybrać

fakt faktem ,że dżwignia zmiany obrotów chyba jest rozregulowana ,nawet na moje niedoświadczone oko tak wygląda jej praca..
spróbuję podregulować

dzięki



Tagi:


grzes_rupinski1
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 581
Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Ostrołęka

#12

Post napisał: grzes_rupinski1 » 05 sty 2014, 13:21

Ale ja czegoś nie rozumiem. Tuc ma zmianę kierunków obrotów przez zmianę obrotów silnika.
Na samym dole po( lewej stronie stojąc przodem do tokarki) koło sprawdzenia stanu oleju masz taki stycznik i on załącza silnik a zmianę obrotów masz na prawej stronie na wałku który porusza się z dźwignią od załączania obrotów.
„Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.”
- Ernest Hemingway


mirm
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

#13

Post napisał: mirm » 06 sty 2014, 17:35

Witam !
Chyba znalazłem wyjście z tej sytuacji, posiadam tuc 50 i miałem podobny problem z wywalaniem bezpieczników . To jest dosyć tania modyfikacja zasilania , a polega jedynie na wymianie bezpiecznika B25 na C25 czyli z dłuższą zwłoką .koszt kilkadziesiąt złotych plus wymiana elektryka i plomba ! Ja mam u siebie bezp.zew.25 C , a wew.20C czyli stopniowany i i nie muszę latac za każdym razem na ulicę jak wywali . Jedynie wyskakuje mi jak robię kontrę z lewych na prawe , ale jak silnik się zatrzyma to nie ma problemu ze startem .
Tym czarnym przyciskiem to załącza się tylko cewka sterująca ( stycznik) na 230 v( ta mała na dole po lewej stronie , która uruchamia jeden z dużych styczników prawe lub lewe obroty.

Pozdr.

[ Dodano: 2014-01-06, 18:14 ]
Może wcześniej były zblokowane styki stycznika TSM 3 , tego dużego po prawej stronie , a teraz sprężyna puściła i działa jak w orginale , a oprócz tego sprawdził bym prawidłowe załaczenie sprzęgła i hamulca , tak jak koledzy wcześniej pisali , trzeba "zagłębić" się trochę w DTR i będzie dobrze .

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”