tekstury

Awatar użytkownika

Autor tematu
lenherd
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 482
Rejestracja: 20 sty 2006, 23:38
Lokalizacja: wrocław

tekstury

#1

Post napisał: lenherd » 02 lut 2009, 12:38

Witam
Czy można na jedną powierzchnię nałożyć kilka tekstur tak żeby dało się przełączać miedzy nimi?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika

bildder
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1125
Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#2

Post napisał: bildder » 02 lut 2009, 15:10

Nie mozna.

Tekstury/kolory mozna nadawac warstwami na 4 poziomach, od gory: sciana, operacja, obiekt, czesc.

W Twoim przypadku - powierzchni - ale pewnie chodzi o sciane oddzielona krawedziami a nie powierzchnie jako obiekt - nadanie nowej zamieni istniejaca. Niby mozna tym sterowac na konfiguracjach (patrz u dolu podczas dodawania).

Majac PhotoWorksa mozna o wiele lepiej podzialac, gdzyz dodaje sie tzw. kalkomanie - czyli obrazki odpowiednio zmapowane, i wowczas mozna nanosic je warstwami i ukrywac jak sie chce.
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------

Awatar użytkownika

Autor tematu
lenherd
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 482
Rejestracja: 20 sty 2006, 23:38
Lokalizacja: wrocław

#3

Post napisał: lenherd » 02 lut 2009, 15:34

Z kalkomanią jest ten problem że trzeba by przygotowywać na każdą powierzchnię specjalnie dopasowaną mapkę , tak żeby nie były nienaturalnie porozciągane.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

bildder
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1125
Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#4

Post napisał: bildder » 02 lut 2009, 15:41

To wlasnie nie jest problem tylko zaleta, bo jak bedzie wygladala szachownica jako tekstura nalozona na kule albo kilka scian?

ODP: nijak :!:
Bo teksturowanie nie uwzgldenia takiej opcji mapowania, na granicy scian nigdy sie to ladnie nie polaczy.

Kalkomanie mozna dowolnie mapowac, np zawinac albo rzucic wzgledem odniesienia - w samym SW nie ma takiej mozliwosci...
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------

Awatar użytkownika

Autor tematu
lenherd
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 482
Rejestracja: 20 sty 2006, 23:38
Lokalizacja: wrocław

#5

Post napisał: lenherd » 03 lut 2009, 09:41

Kalkomania ma swoje niezaprzeczalne zalety jednak jest bardziej pracochłonna i wymaga przygotowania większych map a co za tym idzie (przynajmniej mi się tak wydaje,jeszcze tego nie sprawdziłem) pliki końcowe będą znacznie większe.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika

bildder
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1125
Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#6

Post napisał: bildder » 03 lut 2009, 10:19

No nie wiem czy o tym samym rozmawiamy.

Tekstury mozna skalowac czy obracac - ale oczywiscie program sam rozciagnie do rozmiarow wybranej sciany. Nie ma mozliwosci usyskania plynnego przejscia na scianach z krzywizna - po prostu nie ma.

Jezeli sa duze sciany a tekstura w standardzie ma wymiar axa (bo sa kwadratowe) to w pewnym zakresie nie mozna jej juz skalowac.

Nie wiem do czego chcesz uzyc tej opcji, ale wlasnie dla kalkomani nie musze nic przygotowywac - moge stosowac maski itd, dla tekstury musze najczesciej przygotowac kilka rozmiarow aby dalo sie dobrze skalowac, a na krawedziach i tak wyjdzie kicha :cry:
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------


sasii
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 336
Rejestracja: 24 lip 2005, 16:10
Lokalizacja: Świdwin
Kontakt:

#7

Post napisał: sasii » 03 lut 2009, 10:42

Kolego to tylko CAD
Jak chcesz mieć ładny rendering to 3DMAX Lub MAJA co do 2 to nie testowałem
W 3DMAX można robić cuda z teksturami ma więcej możliwości a pracuje się podobnie jak na solidworks

Awatar użytkownika

Autor tematu
lenherd
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 482
Rejestracja: 20 sty 2006, 23:38
Lokalizacja: wrocław

#8

Post napisał: lenherd » 03 lut 2009, 11:37

sasii pisze:Kolego to tylko CAD
Ale silnik photoworksa chyba ten sam co 3DM i jest wystarczająco dobry żeby przygotować wizkę dla klienta.

Nakładam głownie forniry na meble, więc dokładność przejść nie ma takiego znaczenia bo tego normalny człowiek nie zauważy i szkoda czasu na super realistyczne wykonanie dlatego że jest to w moim przypadku sztuka dla sztuki.
Ja muszę szybko zrobić wizkę w miarę przyzwoitą a potem jeszcze szybciej prawdziwy wyrób :wink:

Awatar użytkownika

bildder
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1125
Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#9

Post napisał: bildder » 03 lut 2009, 11:41

Nawiaze jeszcze do tematu.

Tekstura - to jest grafika nalozona z obrazka, byc moze Ty caly czas myslisz o wygladach - czyli materialach dla realview/photoworks. Jezeli tak, to rzeczywiscie mozna mapowac na rozne sposoby, nie mniej i tak moze byc widoczny tylko 1 material.

Sasii - jasna sprawa, ale nie wiemy czy chodzi o rendering czy tekstury np. po to, by wyslac komus plik eDrawings (a tu nie sa obslugiwane wyglady realview czy PW tylko zwykle tekstury).
Załączniki
tekstura.jpg
tekstura.jpg (112.87 KiB) Przejrzano 675 razy
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------

Awatar użytkownika

Autor tematu
lenherd
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 482
Rejestracja: 20 sty 2006, 23:38
Lokalizacja: wrocław

#10

Post napisał: lenherd » 03 lut 2009, 11:48

Sorki oczywiście chodzi o wyglądy w PW. A klientowi wysyłamy kilka renderowanych ujęć.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solidworks”