tekstury
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1134
- Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Nie mozna.
Tekstury/kolory mozna nadawac warstwami na 4 poziomach, od gory: sciana, operacja, obiekt, czesc.
W Twoim przypadku - powierzchni - ale pewnie chodzi o sciane oddzielona krawedziami a nie powierzchnie jako obiekt - nadanie nowej zamieni istniejaca. Niby mozna tym sterowac na konfiguracjach (patrz u dolu podczas dodawania).
Majac PhotoWorksa mozna o wiele lepiej podzialac, gdzyz dodaje sie tzw. kalkomanie - czyli obrazki odpowiednio zmapowane, i wowczas mozna nanosic je warstwami i ukrywac jak sie chce.
Tekstury/kolory mozna nadawac warstwami na 4 poziomach, od gory: sciana, operacja, obiekt, czesc.
W Twoim przypadku - powierzchni - ale pewnie chodzi o sciane oddzielona krawedziami a nie powierzchnie jako obiekt - nadanie nowej zamieni istniejaca. Niby mozna tym sterowac na konfiguracjach (patrz u dolu podczas dodawania).
Majac PhotoWorksa mozna o wiele lepiej podzialac, gdzyz dodaje sie tzw. kalkomanie - czyli obrazki odpowiednio zmapowane, i wowczas mozna nanosic je warstwami i ukrywac jak sie chce.
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1134
- Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
To wlasnie nie jest problem tylko zaleta, bo jak bedzie wygladala szachownica jako tekstura nalozona na kule albo kilka scian?
ODP: nijak
Bo teksturowanie nie uwzgldenia takiej opcji mapowania, na granicy scian nigdy sie to ladnie nie polaczy.
Kalkomanie mozna dowolnie mapowac, np zawinac albo rzucic wzgledem odniesienia - w samym SW nie ma takiej mozliwosci...
ODP: nijak

Bo teksturowanie nie uwzgldenia takiej opcji mapowania, na granicy scian nigdy sie to ladnie nie polaczy.
Kalkomanie mozna dowolnie mapowac, np zawinac albo rzucic wzgledem odniesienia - w samym SW nie ma takiej mozliwosci...
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1134
- Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
No nie wiem czy o tym samym rozmawiamy.
Tekstury mozna skalowac czy obracac - ale oczywiscie program sam rozciagnie do rozmiarow wybranej sciany. Nie ma mozliwosci usyskania plynnego przejscia na scianach z krzywizna - po prostu nie ma.
Jezeli sa duze sciany a tekstura w standardzie ma wymiar axa (bo sa kwadratowe) to w pewnym zakresie nie mozna jej juz skalowac.
Nie wiem do czego chcesz uzyc tej opcji, ale wlasnie dla kalkomani nie musze nic przygotowywac - moge stosowac maski itd, dla tekstury musze najczesciej przygotowac kilka rozmiarow aby dalo sie dobrze skalowac, a na krawedziach i tak wyjdzie kicha
Tekstury mozna skalowac czy obracac - ale oczywiscie program sam rozciagnie do rozmiarow wybranej sciany. Nie ma mozliwosci usyskania plynnego przejscia na scianach z krzywizna - po prostu nie ma.
Jezeli sa duze sciany a tekstura w standardzie ma wymiar axa (bo sa kwadratowe) to w pewnym zakresie nie mozna jej juz skalowac.
Nie wiem do czego chcesz uzyc tej opcji, ale wlasnie dla kalkomani nie musze nic przygotowywac - moge stosowac maski itd, dla tekstury musze najczesciej przygotowac kilka rozmiarow aby dalo sie dobrze skalowac, a na krawedziach i tak wyjdzie kicha

Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 482
- Rejestracja: 20 sty 2006, 23:38
- Lokalizacja: wrocław
Ale silnik photoworksa chyba ten sam co 3DM i jest wystarczająco dobry żeby przygotować wizkę dla klienta.sasii pisze:Kolego to tylko CAD
Nakładam głownie forniry na meble, więc dokładność przejść nie ma takiego znaczenia bo tego normalny człowiek nie zauważy i szkoda czasu na super realistyczne wykonanie dlatego że jest to w moim przypadku sztuka dla sztuki.
Ja muszę szybko zrobić wizkę w miarę przyzwoitą a potem jeszcze szybciej prawdziwy wyrób

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1134
- Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Nawiaze jeszcze do tematu.
Tekstura - to jest grafika nalozona z obrazka, byc moze Ty caly czas myslisz o wygladach - czyli materialach dla realview/photoworks. Jezeli tak, to rzeczywiscie mozna mapowac na rozne sposoby, nie mniej i tak moze byc widoczny tylko 1 material.
Sasii - jasna sprawa, ale nie wiemy czy chodzi o rendering czy tekstury np. po to, by wyslac komus plik eDrawings (a tu nie sa obslugiwane wyglady realview czy PW tylko zwykle tekstury).
Tekstura - to jest grafika nalozona z obrazka, byc moze Ty caly czas myslisz o wygladach - czyli materialach dla realview/photoworks. Jezeli tak, to rzeczywiscie mozna mapowac na rozne sposoby, nie mniej i tak moze byc widoczny tylko 1 material.
Sasii - jasna sprawa, ale nie wiemy czy chodzi o rendering czy tekstury np. po to, by wyslac komus plik eDrawings (a tu nie sa obslugiwane wyglady realview czy PW tylko zwykle tekstury).
- Załączniki
-
- tekstura.jpg (112.87 KiB) Przejrzano 747 razy
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------