Sposób naciągu paska zębatego w przekładni
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 61
- Rejestracja: 12 maja 2015, 23:19
- Lokalizacja: Sarajewo
Sposób naciągu paska zębatego w przekładni
Witam
Jestem w trakcie rysowania przekładni 1:2 do plotera plazmowego.
W miejscu osadzenia silnika mam wyciete fasolki do jego regulacji i naciągu paska (z tym naciagiem to nie jestem pewny )
Dlatego mam dodatkowo wyciete male prostokąciki pod nakrętki m5/6 (zaznaczone na czerwono) gdzie bede mogł regulowac naciag paska za pomocą śrub odpychając silnik.
I Pytanie czy bedzie to działac ?
Proszę o podpowiedz
Jestem w trakcie rysowania przekładni 1:2 do plotera plazmowego.
W miejscu osadzenia silnika mam wyciete fasolki do jego regulacji i naciągu paska (z tym naciagiem to nie jestem pewny )
Dlatego mam dodatkowo wyciete male prostokąciki pod nakrętki m5/6 (zaznaczone na czerwono) gdzie bede mogł regulowac naciag paska za pomocą śrub odpychając silnik.
I Pytanie czy bedzie to działac ?
Proszę o podpowiedz
Tagi:
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 61
- Rejestracja: 12 maja 2015, 23:19
- Lokalizacja: Sarajewo
Są prostopadle do fasolek chyba.
Z jednej strony będzie lożysko osadzone na stałe a z drugiej silnik z mozliwoscia naciągu do ok 3 mm.
Rozstaw miedzy nimi jest juz wyliczony tak ze pasek jest napięty a fasole plus te sruby z boku sa awaryjnie aby silnik i pas sie nie zluzował
Teraz lepiej czy dalej kaszana?
[ Dodano: 2016-01-16, 23:20 ]
Z jednej strony będzie lożysko osadzone na stałe a z drugiej silnik z mozliwoscia naciągu do ok 3 mm.
Rozstaw miedzy nimi jest juz wyliczony tak ze pasek jest napięty a fasole plus te sruby z boku sa awaryjnie aby silnik i pas sie nie zluzował
Teraz lepiej czy dalej kaszana?
[ Dodano: 2016-01-16, 23:20 ]
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 991
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Te śrubki do naciągu możesz sobie zostawić dla pewności jak tam się boisz że się poluzuje .
Ale w zupełności wystarczy dobrze skręcić no i zabezpieczyć śruby przed odkręcaniem.
Naciąg to pikuś, ale ten wałek wiszący na jednym łożysku i to na końcu wałka oddalonym o 70 mm od koła zębatego to dopiero będzie kaszana ! .
Ale w zupełności wystarczy dobrze skręcić no i zabezpieczyć śruby przed odkręcaniem.
Naciąg to pikuś, ale ten wałek wiszący na jednym łożysku i to na końcu wałka oddalonym o 70 mm od koła zębatego to dopiero będzie kaszana ! .