Smarowanie nakrętki kulowej.

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 16283
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Smarowanie nakrętki kulowej.

#1

Post napisał: kamar » 05 paź 2012, 07:16

Witam.
Przy kolejnej zabawce mam możliwość dość prostego smarowania nakrętki kulowej pod ciśnieniem. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie ? Usuwać zgarniacze dla lepszego przepływu ? Kulek nie wypłucze ? :)



Tagi:


Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 593
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

#2

Post napisał: Zanixi » 05 paź 2012, 09:35

Kulek nie wypłucze chyba, tam zwykle (w tych chińskich) są dwa obiegi zamknięte tak, że kulki po prostu przeskakują z jednego zwoju do drugiego dzięki temu czerwonemu kawałkowi plastiku ;)

Zgarniacze to i tak jednak bym zostawił.


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#3

Post napisał: 251mz » 05 paź 2012, 11:41

Witam.
Przy kolejnej zabawce mam możliwość dość prostego smarowania nakrętki kulowej pod ciśnieniem. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie ? Usuwać zgarniacze dla lepszego przepływu ? Kulek nie wypłucze ? :)
a chcesz zrobić smarowanie otwarte czy zamknięte?

Miałem duże centrum cnc... , jeśli chcesz wkleje zdjęcie jego...
Było na śrubach kulowych f50 i wałkach podpartych fi80 .
Cała maszyna była smarowana centralnie i wydawało mi się ,że miała obieg zamknięty..


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 16283
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#4

Post napisał: kamar » 05 paź 2012, 16:07

Nie bardzo widzę układ otwarty pod dość sporym, stałym ciśnieniem :)


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#5

Post napisał: 251mz » 05 paź 2012, 17:03

kamar pisze:Nie bardzo widzę układ otwarty pod dość sporym, stałym ciśnieniem :)
Nasuwa się jeszcze jedno pytanie.
Jakie masz zakończenia nakrętek - zgarniacze .

Widziałem nakrętki w których uszczelniacze były gumowe i podejrzewam ,że jakiekolwiek większe ciśnienie po prostu je wypluje.
Mam jeszcze 2 fajne nowe kule fi40 od japońskich tokarek...
Wykonanie klasa sama w sobie i zakończenia teflonowe.
Tak ,że w takim wypadku podejrzewam ,że wytrzyma smarowanie...


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 16283
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#6

Post napisał: kamar » 05 paź 2012, 17:46

251mz pisze:[ podejrzewam ,że jakiekolwiek większe ciśnienie po prostu je wypluje.
...
Dlatego wyżej zastanawiałem się czy je wydłubać całkiem dla lepszego przepłukiwania, ewentualnie zostawić jeden przy wlocie oleju.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#7

Post napisał: IMPULS3 » 07 paź 2012, 14:43

A jak mimo wszystko wpadnie wiórek, no niby nic nie zrobi ale jak go zmieli to ciężko bedzie to wydlubać...
Ja bym wszystkie zgarniacze zostawil z resztą te plastikowe to za szczelne nie są.


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 16283
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#8

Post napisał: kamar » 07 paź 2012, 17:00

Wiórek to tak raczej nie ma możliwości się dostać. Skoro nikt tego nie robił to się zadecyduje organoleptycznie po podłączeniu. Podejżewam jednak że zbyt duże cisnienie oleju w nakrętce może niekożystnie wpływać na opory a swobodny przepływ będzie tylko dobrze smarował. Ale się zobaczy :)


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2347
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#9

Post napisał: qqaz » 07 paź 2012, 23:06

Nakrętka to tylko łożysko. I tak jak łożyska zakryte pracują latami to tu też zadbać aby nie utraciły smarowania - więc pokrywek bym nie zdejmował a tylko uzupełniał lekkim ciśnieniem - przelewowo. Chyba ze trzeba chłodzić i stąd konieczność dużej masy wymienianego oleju.


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 16283
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#10

Post napisał: kamar » 21 lis 2012, 13:23

qqaz pisze:. więc pokrywek bym nie zdejmował a tylko uzupełniał lekkim ciśnieniem - przelewowo.
I tak zrobiłem. Ciśnienie ok. 1.5 atm. ( tyle dała stara pompka od poldka przy 500obr.) i b.ładnie olej wypłuwa z obu stron nakrętki, lekkim ciurkiem :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”