Czy tak powinno wyglądać proste łożyskowanie śruby napędowej

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
nelik1987
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 196
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Czy tak powinno wyglądać proste łożyskowanie śruby napędowej

#1

Post napisał: nelik1987 » 01 wrz 2010, 20:49

Witam zastanawiam się na łożyskowaniem śruby napędowej. Nie stać mnie na drogie łożyska specjalnie pod śruby napędowe dlatego chciałem zastosować zwykłe łożyska kulkowe (chyba że lepsze są łożyska skośne również niedrogie)

załączam rysunek
Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

tom22
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 479
Rejestracja: 22 lis 2008, 18:29
Lokalizacja: Mazowsze

#2

Post napisał: tom22 » 01 wrz 2010, 20:57

Nie potrzebny z dwóch stron gwint - wystarczy z jednego końca Seeger
a łożyska skośne jak najbardziej - można też dać oporowe.

Awatar użytkownika

Autor tematu
nelik1987
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 196
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Post napisał: nelik1987 » 01 wrz 2010, 21:10

No mim zdaniem nakrętka musi być z obu stron po to, ze jak zacznę ściągać śrubę z jednej tronu to ona mi wyjedzie z drugiej ze sprzęgła. Nakrętki trochę duże narysowałem ale mają one się opierać poprzez tą zamalowaną podkładkę na wewnętrznej części łożyska. W ten sposób będę mógł naprężyć śrubę i pozbyć się luzów na łożyskach.

Może mi ktoś w skrócie wytłumaczyć do czego jakie łożyska się stosuje, tak na chłopski rozum.
Zapraszam na moją stronę:

www.MIKROKONTROLERY.org

Awatar użytkownika

slaw277
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2005, 22:30
Lokalizacja: Bielsko Biała

#4

Post napisał: slaw277 » 01 wrz 2010, 21:11

Musisz kolego poprawić rysunek techniczny, brak docisku łożysk do wału, musisz dalej wypuścić stopień tego wałka (śruby) tak żeby łożysko miało opór do tego dochodzi ustalenie łożysk.

Łożysko ustalające - strona napędowa i łożysko swobodne - tym łożyskiem dociągasz cały układ tak aby usunąć luz z układu. Więcej szczegółów na stronie SKF:

http://www.skf.com/portal/skf/home/prod ... ink=6_2_68

A tutaj cała tablica z doborem łożysk co i do czego się stosuje ze względu na siły działające, warunki pracy itd.

http://www.skf.com/portal/skf/home/prod ... link=1_0_2

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

niko65
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 430
Rejestracja: 27 lut 2009, 00:05
Lokalizacja: Stary Sącz

#5

Post napisał: niko65 » 01 wrz 2010, 21:18

z tego co widzę nelik1987 to ty co chwile zakładasz nowy temat z każdym pytaniem zamiast dobrze poszukać na forum przecież jeszcze ost był identyczny temat https://www.cnc.info.pl/topics60/lozysk ... t21968.htm :wink:

Awatar użytkownika

tom22
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 479
Rejestracja: 22 lis 2008, 18:29
Lokalizacja: Mazowsze

#6

Post napisał: tom22 » 01 wrz 2010, 21:27

nelik1987 pisze:No mim zdaniem nakrętka musi być z obu stron po to, ze jak zacznę ściągać śrubę z jednej tronu to ona mi wyjedzie z drugiej ze sprzęgła.
Jak mus to :mrgreen: mus.

trzeba tak zrobić żeby nie wyjechała.. :wink:

Awatar użytkownika

cncmaniak
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 62
Rejestracja: 17 wrz 2009, 13:51
Lokalizacja: wroclaw

Jak szybko i prosto obudować dwa łożyska kulkowe zwykłe ??

#7

Post napisał: cncmaniak » 04 sty 2011, 11:07

Witam


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#8

Post napisał: pukury » 04 sty 2011, 11:51

witam .
również witam :lol:
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#9

Post napisał: bartuss1 » 04 sty 2011, 14:28

hehe
też witam

śruba z pierscieniem, dobry dowcip, a jaka długośc tej sruby ?
i myslisz ze te nakretki go nie zerwą jak bedziesz dowalał ?
czop napędowy robi sie deczko inaczej - robisz łozyskowanie obustronne w jednej kostce - jedno od tyłu a drugie od przodu, w środku pozostawiasz sciankę, łozysko z tylu opiera się o kolejny stopien wałka a przednie dociskamy nakretkami, w srodku pomiedzy łozyskami mamy ściankę która to powoduje ze sruba nam sie nie przesuwa w kostce i to wsio
jeżeli śruba jest wiotka i dluga, można zrobić dodatkowy naciag gwintem od tyłu, ale jednostronnym łozyskowaniem, bo to "antyprzesuwne" już mamy
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

Awatar użytkownika

tom22
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 479
Rejestracja: 22 lis 2008, 18:29
Lokalizacja: Mazowsze

#10

Post napisał: tom22 » 01 lut 2011, 22:00

bartuss1 pisze:śruba z pierscieniem, dobry dowcip, a jaka długośc tej sruby ?
i myslisz ze te nakretki go nie zerwą jak bedziesz dowalał ?
czop napędowy robi sie deczko inaczej - robisz łozyskowanie obustronne w jednej kostce
Masz rację - nie doczytałem :oops:
ale teraz kiedy naprawdę muszę się z tym zderzyć już wiem :grin:
dzięki - punkt dla ciebie - przy okazji, bo tu nie mogę wystawić.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”