Stabilizacja śruby trapezowej na łączeniu z silnikiem krok

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.
Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#11

Post napisał: ALZ » 10 lip 2014, 22:13

Jak zrozumiałem średnica ztoczenia śruby to 12 mm?
Jeśli tak to z tyłu śruby trzeba zrobić obsadę na łożysko 6901.
Od strony silnika założyć dwie takie obsady - po obu stronach tej płyty wspornikowej. Taki układ łozysk lekko napinasz nakętką i gotowe.
Takie obsady można nawet kupić i chyba się to nazywa "oprawa kołnierzowa".ObrazekObrazek



Tagi:


Autor tematu
tomar666
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 33
Rejestracja: 04 mar 2014, 21:00
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

#12

Post napisał: tomar666 » 10 lip 2014, 22:41

Tak średnica śruby została zmniejszona do 12mm, żeby założyć łożysko i następnie nagwintowana na samym końcu żeby tylko nakręcić śrubę mocującą wraz z kontrującą. Od strony silnika było toczenie do 12mm i 8mm na sprzęgło.

Muszę zrobić pomiary, czy mi się dwie takie zmieszczą. Mam nadzieję, że tak, bo zaoszczędzi mi to gromadę pracy.

Awatar użytkownika

morghul
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 205
Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:46
Lokalizacja: Stargard

#13

Post napisał: morghul » 30 lip 2014, 10:30

Matko boska, jak można coś takiego w ogóle zrobić. Przecież to jest jakiś żart, rozumiem że kupujący znać się nie musi ale ten kto to "wyprodukował" chyba ma coś z deklem.


Autor tematu
tomar666
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 33
Rejestracja: 04 mar 2014, 21:00
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

#14

Post napisał: tomar666 » 20 paź 2014, 20:49

Wracamy do tematu ;)

Miałem sporo na głowie i nie miałem się kiedy zająć przeróbkami.

Aktualizacja stanu rzeczy:

Zrobiłem pomiary i oprawy łożysk proponowane przez ALZ, niestety odpadają, bo o ile od strony silnika da się jedną taką oprawę wcisnąć, to po drugiej stronie płaskownika jest za mało miejsca pomiędzy śrubą a ramą bramy.

Dlatego też w chwili obecnej mam plan zastąpienia tych stalowych płaskowników przez płaskowniki aluminiowe o grubości 20mm w których będzie zintegrowana oprawa na łożyska. Z drugiej strony stalowy płaskownik również wypadnie i będzie jedno pływające łożysko.

Dodatkowo.

Podczas zbierania wymiarów i ogólnego kombinowania zrobiłem eksperyment ze śrubą kręcącą się bez jakiegokolwiek obciążenia związanego z przesuwaniem wózka z osią Z.

Wynikiem tego eksperymentu jest wniosek, że śruba 18/4 zastosowana w tej osi jest primo za cienka, a secundo strasznie powichrowana i mimo obrotu "na pusto" również powoduje blokowanie się silnika przy prędkości większej niż 600mm/min :shock:

Dlatego też postanowiłem zmienić śrubę na grubszą. Pytanie tylko jaką powinienem zastosować minimalną średnicę śruby w sytuacji, gdy całkowita jej długość na tej osi wynosi ok 1850mm ???
Nie stać mnie teraz nawet na najtańsze rozwiązanie na śrubie kulowej 25, dlatego też myślałem albo o trapezowej 24x5. co sądzicie?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”