zadanie z PKMu- podsumowanie 1 klasy
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 18:36
- Lokalizacja: Lębork
zadanie z PKMu- podsumowanie 1 klasy
Witam, bardzo prosze was o pomoc w wykonaniu tego zadania, gdyż to od niego zależy czy zdam w tym roku. Próbowałem je wykonać ale bez skutku. Z góry dzięki za pomoc. Oto treść:
Na wale są osadzone 2 koła zębate 1 i 2 o średnicach d1=10cm i d2=40cm. Siła obwodowa na kole pierwszym działa w kierunku poziomymi wynosi 20000N. Siła obwodowa na kole drugim działa w kierunku pionowym i wynosi 5000N. Obliczyć średnicę tego wału, jeżeli naprężenie dopuszczalne kg wynosi 120MPa.
Obliczamy według schematu:
1.Wyznaczamy i obliczamy reakcje Ra i Rb.
2.Obliczamy momenty zginające.
3.Zastosować hipotezę Hubera i wyznaczyć moment zastępczy.
4.Obliczyć wskaźnik przekroju na zginanie, następnie ze współczynnika obliczyć średnicę wału.
5.Do średnicy koła pierwszego dodajemy milimetry z imienia x10 (moje imię ma 4 litery, czyli 40 mm + 100mm=140mm), drugie koło z nazwiska x10 ( 460mm).
Na wale są osadzone 2 koła zębate 1 i 2 o średnicach d1=10cm i d2=40cm. Siła obwodowa na kole pierwszym działa w kierunku poziomymi wynosi 20000N. Siła obwodowa na kole drugim działa w kierunku pionowym i wynosi 5000N. Obliczyć średnicę tego wału, jeżeli naprężenie dopuszczalne kg wynosi 120MPa.
Obliczamy według schematu:
1.Wyznaczamy i obliczamy reakcje Ra i Rb.
2.Obliczamy momenty zginające.
3.Zastosować hipotezę Hubera i wyznaczyć moment zastępczy.
4.Obliczyć wskaźnik przekroju na zginanie, następnie ze współczynnika obliczyć średnicę wału.
5.Do średnicy koła pierwszego dodajemy milimetry z imienia x10 (moje imię ma 4 litery, czyli 40 mm + 100mm=140mm), drugie koło z nazwiska x10 ( 460mm).
- Załączniki
-
- a tu załączam rysunek
- 2012-04-23_180352.png (314.12 KiB) Przejrzano 1786 razy
Tagi:
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 lip 2011, 19:31
- Lokalizacja: Mikołów
Siły na kołach powodują zginanie w dwóch płaszczyznach więc trzeba to sobie rozrysować tak:

Obliczenia:
1. Obliczasz reakcje w obu płaszczyznach z czym nie powinieneś mieć problemów.
2. Obliczasz momenty gnące w obu płaszczyznach.
3. Obliczasz moment gnący redukowany ze wzoru Mgr=sqrt(Mgy^2+Mgz^2), na każdym końcu przedziału.
4. Obliczasz sobie moment skręcający obciążający wał (moment działa tylko pomiędzy kołami zębatymi!) ze wzoru Ms=F1*(d1/2)=F2*(d2/2).
5. Z hipotezy Hubera wyznaczasz moment zastępczy.
6. Mając wyznaczony moment zastępczy podstawiasz do wzoru sigma=Mz/Wz<=kg, Wz=(pi)d^3/32.
7. Przekształcając wzór masz nierówność, z której obliczasz średnicę.

Obliczenia:
1. Obliczasz reakcje w obu płaszczyznach z czym nie powinieneś mieć problemów.
2. Obliczasz momenty gnące w obu płaszczyznach.
3. Obliczasz moment gnący redukowany ze wzoru Mgr=sqrt(Mgy^2+Mgz^2), na każdym końcu przedziału.
4. Obliczasz sobie moment skręcający obciążający wał (moment działa tylko pomiędzy kołami zębatymi!) ze wzoru Ms=F1*(d1/2)=F2*(d2/2).
5. Z hipotezy Hubera wyznaczasz moment zastępczy.
6. Mając wyznaczony moment zastępczy podstawiasz do wzoru sigma=Mz/Wz<=kg, Wz=(pi)d^3/32.
7. Przekształcając wzór masz nierówność, z której obliczasz średnicę.
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 lip 2011, 19:31
- Lokalizacja: Mikołów
Jak zrobisz to zadanie sam to jest szansa, że w przyszłym semestrze Twoja sytuacja z ocenami będzie wyglądała trochę lepiej. W końcu chyba nie po to wybrałeś zawód mechanika żeby teraz ktoś miał za Ciebie odwalać całą robotę, nieprawdaż? Ja mogę Ci odpowiedzieć na pytanie, pomóc, doradzić, ale nie zrobię Twojego zadania za Ciebie.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1030
- Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
- Lokalizacja: ~ Kraków
shortylbk pisze:nie mamy podręcznika
I słusznie. Widać z prawdziwego zdarzenia nauczyciel. Od tego bowiem jest nauczyciel, żeby uczył, a rola ucznia- słuchać wykłądowcy - tak działa normalna szkoła gdzie uczą zawodu, a nie doskonali się na lekcjach umiejętości czytania nabytej na początku podstawówki względnie uczniowe wzorem średniowiecznych mnichów przepisują mądre księgi
