Polaryzacja mostka H (P-N)

Na tym forum rozmawiamy o elektronice nie związanej bezpośrednio z tematem CNC

Autor tematu
astony
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 183
Rejestracja: 26 mar 2006, 23:23
Lokalizacja: jaworzno

Polaryzacja mostka H (P-N)

#1

Post napisał: astony » 22 lip 2008, 08:51

Witam
Spotkalem w necie taki schemacik sterowania silnika i mam wątpliwości co do polaryzacji górnych tranzystorów. Czy na załączonym schemacie są one prawidłowo spolaryzowane?
Załączniki
powerMOS.zip
(18.81 KiB) Pobrany 353 razy


PYKNIJ na GG 5133624 to skocze na forum -> PLEASE


gwozdex
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 106
Rejestracja: 20 lip 2006, 20:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

#2

Post napisał: gwozdex » 22 lip 2008, 09:05

Załącz ten schemat Kolego :).


Autor tematu
astony
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 183
Rejestracja: 26 mar 2006, 23:23
Lokalizacja: jaworzno

#3

Post napisał: astony » 22 lip 2008, 09:06

Był zbyt duzy więc jest w zipie
Chodzi mi o MOS'y
PYKNIJ na GG 5133624 to skocze na forum -> PLEASE


gwozdex
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 106
Rejestracja: 20 lip 2006, 20:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

#4

Post napisał: gwozdex » 22 lip 2008, 09:17

Wg. mnie są poprawnie podłączone.


Autor tematu
astony
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 183
Rejestracja: 26 mar 2006, 23:23
Lokalizacja: jaworzno

#5

Post napisał: astony » 22 lip 2008, 09:19

Czy górne mosfety nie powinny mieć drenów na silniku?
PYKNIJ na GG 5133624 to skocze na forum -> PLEASE


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#6

Post napisał: Leoo » 22 lip 2008, 10:47

T3 i T4 są włączone odwrotnie. Można to zauważyć nawet po wewnętrznych diodach w tranzystorach. Bramki zasilane są podwojoną wartością napięcia silnika. Jest to dobry pomysł kiedy silnik mamy na 12V, gdyż przy wyższym napięciu uszkodzimy bramki tranzystorów. Bramki mosfetów rozładowywane są przez oporniki 10k co bardzo wydłuża czas wyłączania i zwiększa moc strat w mostku. Diody LED, informujące o kierunku obrotów, mają dobrany opornik R13 dla napięcia około 12V.


Autor tematu
astony
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 183
Rejestracja: 26 mar 2006, 23:23
Lokalizacja: jaworzno

#7

Post napisał: astony » 22 lip 2008, 20:28

Wątpliwości rozwiane :mrgreen:
Dzięki
PYKNIJ na GG 5133624 to skocze na forum -> PLEASE

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika ogólna”