POMOC W STEROWNIKU SILNIKA KROKOWEGO GAZU LPG

Na tym forum rozmawiamy o elektronice nie związanej bezpośrednio z tematem CNC

Autor tematu
qwo2
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 6
Rejestracja: 27 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: Opcyce

POMOC W STEROWNIKU SILNIKA KROKOWEGO GAZU LPG

#1

Post napisał: qwo2 » 27 sie 2006, 15:04

Witam mam ogromną prośbę do kogoś kto sie na tym zna chcialem zbudować układ który będzie sterował silnikiem krokowym od gazu LPG za pomocą potencjometru chcialem aby silnik przesuwał się o jakąś ilość kroków w zalezności od oporu na potencjometrze chcialme to wykorzystac do regulacji mieszanki gazu w silniku gaznikowym z samochodu BARDZO PROSZE O JAKIS SCHEMACIK ALBO POMOC POZDRAWIAM



Tagi:

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#2

Post napisał: chomikaaa » 27 sie 2006, 18:26

poszukaj na elektrodzie . pl kidys chyba widzialem takie rozwiazanie w jakims z magazynow dla elektronikow musisz poszukac


qwo2
Posty w temacie: 1

#3

Post napisał: qwo2 » 28 sie 2006, 20:49

dzieki poszukam mam nadzieje ze znajde ale pod jakim haslem to szukac

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#4

Post napisał: chomikaaa » 29 sie 2006, 00:44

silnik krokowy i kombinacje tych wyrazen


mag32
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 391
Rejestracja: 31 paź 2004, 13:34
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#5

Post napisał: mag32 » 31 sie 2006, 10:16

Nie wiem czy to byłoby najleprze rozwiązanie, ale na pewno jedno z wielu dobrych, a mianowicie.
Zastosować prosty procesor np. PIC, podpiąć do jego wejścia A/D potencjometr a port pod wejście sterownika silnika krokowego, do tego prosty programik i po krzyku. Gotowe.
Mierz co mierzalne,
a niemierzalne uczyń także mierzalnym"
(Galileo Galilei)

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#6

Post napisał: chomikaaa » 31 sie 2006, 10:36

silnik powinien tez byc w miare uszczelniony zeby woda mu nie zagrazala a ta czesto myszkuje pod maska oraz powinien miec odlaczenie zasilania po wykonaniu regulacji zeby nie marnowal energii


mag32
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 391
Rejestracja: 31 paź 2004, 13:34
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#7

Post napisał: mag32 » 31 sie 2006, 12:12

chomikaaa pisze:...powinien miec odlaczenie zasilania po wykonaniu regulacji zeby nie marnowal energii
No nie do końca, poza tym to można zrobić też na programie w PICu, ale czy powinien wyłączać zasilanie ? Raczej nie, pod wpływem drgań w samochodzie mogłoby się samoczynnie przestawiać, więc jeśli już chodzi o oszczędzanie energii to redukcja prądu silnika np. do 30%, ale nie do zera. Po wyłączeniu zapłonu w samochodzie, układ też powinien mieć zapas energii by zanim się całkiem wyłączy zdążył ustawić zawór w pozycji całkowitego zamknięcia.
Mierz co mierzalne,
a niemierzalne uczyń także mierzalnym"
(Galileo Galilei)

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#8

Post napisał: chomikaaa » 31 sie 2006, 12:20

byc moze nie mam doswiadczenia przy instalacjach gazowych a myslalem ze chodzi tylko o korekte otwarcia zaworu tak zeby nie grzebac pod maska np na skrzyzowaniu bo to uciazliwe


mag32
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 391
Rejestracja: 31 paź 2004, 13:34
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#9

Post napisał: mag32 » 31 sie 2006, 12:28

nie mówię że ja mam ,tylko takie rozwiązanie wydało mi się logicznym,
Mierz co mierzalne,
a niemierzalne uczyń także mierzalnym"
(Galileo Galilei)

Awatar użytkownika

Boni
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 98
Rejestracja: 10 lip 2006, 18:25
Lokalizacja: Grodzisk Maz

#10

Post napisał: Boni » 31 sie 2006, 13:13

To trochę inaczej jest. W instalacji LPG II generacji już jest silnik krokowy sterujący zaworem LPG, hermetyczny i w ogóle, współpracujący ze sterownikiem instalki. Z tego co zrozumiałem, kolega qwo chce nim sterować "z palca" bo brakuje mu wiedzy i zasobów żeby wpiąć się odpowiednim firmowym programem w sterownik instalki i ustawiać czy korygować silnik z notebooka.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika ogólna”