nietypowe przekazanie napędu i płynu roboczego

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
skylog
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 19
Rejestracja: 31 mar 2006, 19:34
Lokalizacja: rzeszów

nietypowe przekazanie napędu i płynu roboczego

#1

Post napisał: skylog » 09 cze 2008, 11:24

Witam,

Mam problem a w zasadzie dwa problemy:

1) Jak do drążonego wałka (1500 obr/min) doprowadzić płyn roboczy z czoła wałka w prosty a zarazem pewny sposób. Wydrążony kanał ma zostać wykorzystany jako przepust dla wody

2) jak z wałka z pkt 1) przekazać napęd oraz płyn do wałka drugiego (również drązony). Dodatkowo drugi wałek ma być przesuwany osiowo względem pierwszego o jakies 100mm

Z góry dziękuję wszystkim za rady i pomysły



Tagi:


ma555rek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1214
Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
Lokalizacja: nie ważne

#2

Post napisał: ma555rek » 09 cze 2008, 15:25

1) kupić złacze obrotowe albo zrobić samemu - konstrukcja prawie taka jak siłownik tylko dodatkowo łożyska toczne prowadzące korpus złacza na wałku
2) wielowypust z podwóinym uszczelnieniem i bocznym kanałem dla płynu ... lub kazde inne połaczenie - tu nic innego nie wstawisz. Zakładam że ciśnienia nie wieksze niż 10baR.
Jeśli jest miejsce to wstaw połaczenie teleskopowe - miniaturowy siłownik tylko z drążonym tłoczyskiem co razem bedzie robić za przewód pomiędzy wałkami . Wtedy wielowypust lub inna kształtka już może być sucha.
Pasjonat

Awatar użytkownika

kwarc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1058
Rejestracja: 06 sty 2007, 18:13
Lokalizacja: Mgławica Andromedy

#3

Post napisał: kwarc » 09 cze 2008, 16:06

dwa zloncza obrotowe do plynu, a naped - na ruchomym walku ze dwa wpustu to chyba taniej wyjdzie niz wielowypust. przy tej predkosci obr. zlocze musi byc dosc dokladnie w osi walka, dokladnie nieopisales czy drugi walek tez obraca sie i ewentualnie z jaka predkoscia ma odbywac sie ruch poprzeczny i czy musi byc zsynchronizowany z ruchem obr. pierwszego walka :)


Autor tematu
skylog
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 19
Rejestracja: 31 mar 2006, 19:34
Lokalizacja: rzeszów

#4

Post napisał: skylog » 10 cze 2008, 09:15

1) kupić złacze obrotowe albo zrobić samemu - konstrukcja prawie taka jak siłownik tylko dodatkowo łożyska toczne prowadzące korpus złacza na wałku
wszystko pasuje , juz nawet cos wybrałem :)
wielowypust z podwóinym uszczelnieniem i bocznym kanałem dla płynu ...
tu mam pewien problem, może jakiś rysunek poglądowy jak to wykonać?
dokladnie nieopisales czy drugi walek tez obraca sie
tak, drugi wałek też się obraca

dzieki za odpowiedzi


numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1552
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#5

Post napisał: numerek » 10 cze 2008, 18:34

pytanie:
to ma być dobrze czy tanio ?

jeśli tanio to rób sam
jeśli dobrze to Deublin

innej mozliwości nie widze przy 1500 obr/min


Autor tematu
skylog
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 19
Rejestracja: 31 mar 2006, 19:34
Lokalizacja: rzeszów

#6

Post napisał: skylog » 11 cze 2008, 07:06

pytanie:
to ma być dobrze czy tanio ?

jeśli tanio to rób sam
jeśli dobrze to Deublin
Deublin w przypadku złącza obrotowego, natomiast jak w przypadku wielowypustu z uszczelnieniem? Jak to rozwiązać bo brak pomysłu.

Awatar użytkownika

kwarc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1058
Rejestracja: 06 sty 2007, 18:13
Lokalizacja: Mgławica Andromedy

#7

Post napisał: kwarc » 13 cze 2008, 23:09

a ja troche nierozumiem poco wielowypust z uszczelnieniem :) poco to uszczelniac skoro ma byc zloncze obrotowe ???ono samo zapewnia szczelne doprowadzenie i odprowadzenie plynu z walkow pozostaje tylko sprawa przekazania napedu


Autor tematu
skylog
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 19
Rejestracja: 31 mar 2006, 19:34
Lokalizacja: rzeszów

#8

Post napisał: skylog » 16 cze 2008, 06:58

Złącze obrotowe zapewnia jedynie "wejście" płynu do pierwszego wałka który jest napędzany. Pozostaje sprawa przekazania napędu oraz PŁYNU z pierwszego do drugiego wałka. I tu widze problem bo wałki się osiowo przesuwają względem siebie.


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1592
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#9

Post napisał: upadły_mnich » 16 cze 2008, 08:37

kolega może podać coś więcej?
średnice lub przekazywana moc chociaż orientacyjnie bo tak wstępnie to uszczelnienie miedzy wałkami nie wydaje mi sie problemem
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej


Autor tematu
skylog
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 19
Rejestracja: 31 mar 2006, 19:34
Lokalizacja: rzeszów

#10

Post napisał: skylog » 16 cze 2008, 09:40

Wałek napędzający średnicy 30mm (max), napędzany dowolny, moc max 3kw. Dane na tym etapie troche z kapelusza.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”