Uszczelnienie wału...

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

Uszczelnienie wału...

#1

Post napisał: Davido_olawa » 13 kwie 2007, 17:01

Witam co radzicie zastosować aby dobrze uszczelnić wał aby paliwo nie dostawała sie za ścianki...poniżej podglądowy rysunek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2007, 21:00 przez Davido_olawa, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#2

Post napisał: pukury » 13 kwie 2007, 17:19

witam !! napisz może coś więcej - obroty , ciśnienia /itp. . bez urazy - teraz to wygląda jak dziura z wałem jakimś ( bez skojarzeń ! :lol: ) . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#3

Post napisał: Davido_olawa » 13 kwie 2007, 17:25

Pompa zębata do paliwa ciśnienie 8-10bar obroty 20000obr/min.Nie chce aby ciecz dostawała sie silnika


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#4

Post napisał: pukury » 13 kwie 2007, 17:46

witam !! no ! no ! - myślę że możesz mieć problem ! . uszczelniacze gumowe ( simerigi) raczej odpadają ( obroty ) , a jakieś odrzutniki chyba też ( ciśnienie ) . pompy paliwa ( które widziałem ) pewnie dlatego są że tak powiem kompaktowe , silnik i pompa właściwa " pławią " się w paliwie . prawdę powiedziawszy nie mam pomysłu ! . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#5

Post napisał: bartuss1 » 13 kwie 2007, 18:11

brakuje chyba osi symetrii, bo niewiadomo jak na to patrzec :P
w pompach wirowych do chemii zwykle stosuje sie dławiki ze sznurem azbestowym ...
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#6

Post napisał: Davido_olawa » 13 kwie 2007, 18:48

sznur azbestowy?? to nie dla mnie.Pompa będzie podobna do tej Obrazek tylko problem z uszczelnieniem...Naprawde nie ma innej metody?


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#7

Post napisał: Leoo » 13 kwie 2007, 19:19

Pomysł bardzo ciekawy ale z obrotami to Kolega przesadził.
Pompa ma zasilać silnik rakietowy czy turbinowy?


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#8

Post napisał: Davido_olawa » 13 kwie 2007, 19:26

z obrotami nie przesadziłem będzie to małą pompka zasilana elektrycznym silnikiem modelarskim którego znomionowe obroty wynoszą 31000obr/min co do uszczelnienia przyszedł mi do głowy jeden pomysł a mianowice dorobić małą tulejke i dać łożysko zamknięte.I nie dość ze wał będzie miał podparcie to nic nie wycieknie...co o tym sądzicie?


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#9

Post napisał: pukury » 13 kwie 2007, 19:35

witam !! e ! nie wydaje mi się żeby jakikolwiek łożysko ( RS , ZZ ) wytrzymało ciśnienie 10 atm ! . sznurem łojowym / azbestowym to raczej można całość owinąć w celach dekoracyjnych :lol: . a może " utopić " pompę a wyprowadzić ośkę ponad lustro paliwa ? . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#10

Post napisał: Davido_olawa » 13 kwie 2007, 19:39

zatapianie pompy raczej nie wchodzi w gre....dam link do podobnej pompy http://www.flightworksinc.com/products/ ... 005-03.pdf może ktoś dostanie jakieś natchnienie...jak narazie nie mam lepszego pomysłu niż zamknięte łożysko i uszczelka na obwodzie łożyska

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”