Problem z przekładnią.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 lut 2019, 12:19
Problem z przekładnią.
Witam. Znalazłem to forum bo nikt inny nie może mi pomóc z tym problemem który mam. Otóż posiadam zbiornik (2.5m długości, 1m wysokości) z mieszalnikiem. Mieszalnik czyli wał z łopatkami podłączony jest do przekładni wraz z silnikiem. W tym mieszalniku susze trociny (mieszają się w wysokiej temperaturze). Problem mam taki, że gdy zasypie trociny to opór jest tak duży, że silnik wybija mi bezpiecznik. Przekładnia, która jest zamontowana to motoreduktor slimakowy 110 (tyle widzę na tabliczce) a silnik był 2.2 KW, 960 obrotów. Wczoraj zakupiłem nowy silnik – większy 3kw 930 obrotów z myślą o tym, że będzie w stanie napędzić mieszalnik. No i się przeliczyłem…po 20 sekundach, usłyszałem zgrzyt. Rozkręciłem przekładnie i pękła zębatka – ta duża. Przekładnia po prostu nie wytrzymała obciążenia które nadawał silnik. I teraz chciałbym, żeby mi ktoś doradził jaką przekładnie kupić, żeby to wszystko napędzić. Musi ona pasować do silnika w którym wałek ma 28mm. Włożyłem już tak dużo pieniędzy w ten mieszalnik, że już normalnie płakać mi się chce. Celowałbym bardziej w jakąś używkę – czy ktoś może mi pomóc?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Re: Problem z przekładnią.
Tom33k pisze:Rozkręciłem przekładnie i pękła zębatka – ta duża.
To jest ślimacznica a nie zebatka. Tu Ci ciężko będzie coś doradzic tak przez neta bez znajomości jakie masz obciązenia.
W przekładniach podawany jest moment obrotowy przy jakim może ona pracować. A Ty go chyba nie znasz. Wiec albo "na oko" kup większą przekładnię, albo daj dodatkowe przełozenie pomiędzy tą starą przekładnia (jeśli ją będziesz remontował) a obciażeniem. Najlepsze tu by były reduktory walcowe które są wykonane na kolach zębatych a nie przekładni ślimakowej gdzie właśnie ślimacznica jest zazwyczaj z dość miękkiego metalu a czasem tworzywa sztucznego a tym samym jej wytrzymalość mechaniczna jest o wiele mniejsza niż typowej przekładni na kołach zębatych.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 189
- Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Problem z przekładnią.
Musisz kolego policzyć jakim momentem te trociny obciążają łopatki mieszadła. Tzn. jaka siła działa na łopatki mieszadła * długość tych łopatek = moment. Jak będziesz miał tą wielkość to znając prędkość mieszadła (z podanych przez Ciebie danych wynika że to ok 8,7obr./min. ) z jakimi chcesz mieszać te trociny będzie można dobrać silnik i przekładnię.
Bez powyższych danych nikt wielkości silnika i przekładni nie wywróży z fusów.
Pozdrawiam
Tomek
Bez powyższych danych nikt wielkości silnika i przekładni nie wywróży z fusów.
Pozdrawiam
Tomek
KEEP CALM AND AUTOMATE
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 189
- Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Problem z przekładnią.
Ten mieszalnik wcześniej działał normalnie i nagle zaczął się silnik przeciążać?
To wtedy do siły z jaką działają na łopatki trociny doda siłę potrzebą do naciągnięcia wagi
Czyli jeszcze bardziej obciąży mieszadło.
IMPULS3 pisze:Może doczep ramię do tego mieszadła i ciąg przez jakąś wagę?
To wtedy do siły z jaką działają na łopatki trociny doda siłę potrzebą do naciągnięcia wagi

Ostatnio zmieniony 23 lut 2019, 13:10 przez drhambone, łącznie zmieniany 1 raz.
KEEP CALM AND AUTOMATE
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 lut 2019, 12:19
Re: Problem z przekładnią.
porobię zdjęcia, i wstawię tutaj, może to pomoże 
Dodane 44 sekundy:

Dodane 44 sekundy:
Tak, bo zmieniłem silnik z 2.2 kW na 3 kW bo tamten zamulałdrhambone pisze:Ten mieszalnik wcześniej działał normalnie i nagle zaczął się silnik przeciążać?
Ostatnio zmieniony 23 lut 2019, 13:10 przez Tom33k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 367
- Rejestracja: 11 mar 2018, 10:39
Re: Problem z przekładnią.
dokładnie. Ramię + obciążenie aby tylko zerwać śrubę. Rozumiem że śruba po wprawieniu w ruch wykazuje mniejszy opór? Oszacujesz przynajmniej czy te twoje śmieszne 3kW styknie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 189
- Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Problem z przekładnią.
3kW stykło żeby zmielić przekłądnie. Pytanie czy wcześniej ten układ z przekładnią 110 i silnikiem 2,2kW działał poprawnie i zaczął bezpiecznik wyzwalać dopiero od jakiegoś czasu? Czy może od samego początku tak się to zachowywało.
Ten mieszalnik to samoróbka?
Ten mieszalnik to samoróbka?
KEEP CALM AND AUTOMATE