Po co sie stosuje sprzegła??
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 270
- Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
- Lokalizacja: Dolnysląsk
Po co sie stosuje sprzegła??
Witam po co sie stosuje sprzegła takie jak tutaj?? http://www.akcesoria.cnc.info.pl/sprzegla_mieszkowe.htm jakie są zalety,wady stosowania?? czy można sie bez nich obejść??
Tagi:
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3671
- Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
- Lokalizacja: zapytaj
- Kontakt:
Można zastąpić innymi oczywiście ale musi być spełniona zależność że wszystko jest w osi czyli np os silnika z osią śruby wtedy możemy stosować SPRZĘGŁA KŁOWE
a np: zaletą sprzęgieł mieszkowych jest to, że:
- kompensują nie współosiowość
- uniwersalne zastosowanie
- całkowicie bez luzowe
a np: zaletą sprzęgieł mieszkowych jest to, że:
- kompensują nie współosiowość
- uniwersalne zastosowanie
- całkowicie bez luzowe
Ostatnio zmieniony 22 sie 2006, 10:05 przez gmaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem...
to nacisnij POMÓGŁ :]
Pomogłem...

-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 270
- Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
- Lokalizacja: Dolnysląsk
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
- Lokalizacja: warszawa
Reasumując:
To są sprzęgla elastyczne które przenosząc napęd kompensują nieosiowość montażu (przestawienie wzdłużne, promieniowe, osiowe) oraz bicie wału silnika.
Ich używanie zwiększa trwałość łożysk silników i podzespolów z nimi sprzęgniętych.
Oczywiście wal silika może być sprzęgnięty ze śrubą na sztywno, co powoduje glośniejszą pracę zestawu jego szybsze zużycie (lożyska) a nawet pęknięcie osi silnika.
To są sprzęgla elastyczne które przenosząc napęd kompensują nieosiowość montażu (przestawienie wzdłużne, promieniowe, osiowe) oraz bicie wału silnika.
Ich używanie zwiększa trwałość łożysk silników i podzespolów z nimi sprzęgniętych.
Oczywiście wal silika może być sprzęgnięty ze śrubą na sztywno, co powoduje glośniejszą pracę zestawu jego szybsze zużycie (lożyska) a nawet pęknięcie osi silnika.