[fotoblog]oś obrotowa domowym sposobem

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 24
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#11

Post napisał: pit202 » 06 wrz 2006, 16:10

teraz jak juz mam za co złapać ( koło zębate ) i pokrecam sobie lekko lewo-prawo wydaje mi sie ze jest pewien luz , minimalny ale jednak, moze mi sie tylko wydaje , nic tylko poczekac az silnik zakreci i sprawdzic na czujniku - moze jutro sie uda.


PiteR

Tagi:


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#12

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 06 wrz 2006, 23:08

moze na poczatku bedzie chodzic ok. ale luz minimalny raczej sie pojawi. ale to nic takiego nadzwyczjnego, bo mam do czynienia z indexerami haas (szczerze mowiac firma taka sobie) i jak nowka to ok. ale jak juz przechodzony to niestety ale luzik sie pojawia, dlatego jesli jest wymagana dokladnosc przy podziale i jest to mozliwe(dla obrabianej czesci) to najlepiej krecic w jedna strone.
POZDRAWIAM


Autor tematu
pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 24
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#13

Post napisał: pit202 » 06 wrz 2006, 23:12

sam luz mnie nie przeraża jeżeli chodzi o ustawianie kątów , tylko to bedzie uklad bez hamulca i jak bedzie luz to moze niezle drżeć i robić brzydką powierzchnie :(
PiteR


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#14

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 06 wrz 2006, 23:14

a to moze sie dziac, napewno juz myslales o ewentualnym dolozeniu hamulca. jak to bys kombinowal?
POZDRAWIAM


Autor tematu
pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 24
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#15

Post napisał: pit202 » 06 wrz 2006, 23:40

no dlatego silnik jest z boku zeby na tyl zamocowac wlasnie hamulec , tylko nie wiem jak go zrobic, nie widzialem jeszcze takiego czegos i nie wiem skad elementy by mozna bylo wziac, moglbys cos doradzic ? wiem ze to jest pneumatyczne i tylko tyle wiem.
PiteR


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#16

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 07 wrz 2006, 00:09

zobacz na link. do sprzedania silnik (serwo dc) z wirnikiem drukowanym (temat poruszany w innym oknie) ktory ma hamulec tasmowy zaciskany sprezyna a odpuszczany elektromagnesem.
inny to np. obrecz ze stozkiem wewnetrznym dociskana sprezyna do wirnika ze ztozkiem zewnetrznym. zwalnianie powierze lub elektromagnes.
moze wrto sie poprostu rozgladnac za czyms gotowym
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... %3AIT&rd=1

[ Dodano: 2006-09-07, 00:20 ]
popatrzylem jeszcze za czyms na e-bay, zobacz to
http://cgi.ebay.com/WARNER-ELECTRIC-MOD ... dZViewItem

tutaj stosuja tez chamulce elektryczne w przyczepach do samochodow moze tak idac tym pomyslem przerobic jakis hamulec bebnowy na cos takiego. lub poprosu uzyc powierza zamiast plynu w hamulcu np. z malucha(o ile taki sie zmiesci)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Dexter-1 ... 3579QQrdZ1

[ Dodano: 2006-09-08, 23:55 ]
tak mi jeszcze przyszlo do glowy ze moznaby uzyc sprzegla z motocykla jako hamulec. dodac tylko silowniczek pneumatyczny lub elektromagnes do wycisania (w tym przypadku zwalniania), a tarcze , sprezyny i kosz uzyc w calosci.
POZDRAWIAM


Autor tematu
pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 24
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#17

Post napisał: pit202 » 10 wrz 2006, 13:59

albo tarczowki od roweru - zawsze jakies mozliwosci są - ale i tak zaczekam na test na frezarce.

jednak okazalo sie to czego sie obawialem, silnik od drukarki nadaje sie do drukarki - do osi obrotowej juz mniej , nawet potraktowanie pradem 1.3A niewiele daje , krecic sie kręci , ale tylko na wolnych obrotach na wysokich juz niewiele brakuje zeby zatrzymalo sie i zgubiło pełno kroków - musze pomyslec nad nowym silnikiem krokowym , bo to dla mnie za wolno.

to na filmiku kreci sie w miare szybko ,ale kompletnie juz mocy nie ma.
http://d.turboupload.com/d/972622/MOV04337.avi.html
PiteR


olo_3
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1249
Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
Lokalizacja: EU

#18

Post napisał: olo_3 » 10 wrz 2006, 14:16

pit202 pisze:no dlatego silnik jest z boku zeby na tyl zamocowac wlasnie hamulec , tylko nie wiem jak go zrobic, nie widzialem jeszcze takiego czegos i nie wiem skad elementy by mozna bylo wziac, moglbys cos doradzic ? wiem ze to jest pneumatyczne i tylko tyle wiem.

Ja mam w maszynach 3 rodzaje hamulców:
1) elektro magnes wciąga tarcze cierna (stala) i wtedy silnik ma możliwość obrotu, magnes ma na końcu, taki talerz który z jednej strony naciska na tarcze cierna(obrotowa) a drugiej pchany jest przez sprężyny (włączenie magnesu powoduje ściskanie sprężyny) budowa bardzo podobna do sprzęgła samochodowego.
2) sprzęgło mokre hydrauliczne – wielo tarczowe – gdy do środka pompowany jest olej sprzęgło puszcza, gdy brak oleju trzyma.
3) Na osi jest zębatka i w nią naciska bolec (akurat hydrauliczne, ale moza elek. magnes założyć) to rozwiązanie ma mała wadę bo w przypadku małych skoków – będzie lipa- ale za to jest najprostsze

Zdecyduj się na jakiś wariant to porobi Ci foto abyś maił się na czym wzorować ( w każdym wypadku musze cos porozkręcać ;) )
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.


Autor tematu
pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 24
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#19

Post napisał: pit202 » 10 wrz 2006, 17:10

Zdecyduj się na jakiś wariant to porobi Ci foto abyś maił się na czym wzorować ( w każdym wypadku musze cos porozkręcać ;) )
dzięki za chęci - ale najpierw zobacze co powie praktyka na maszynie , potem w przypadku marnych efektów bede zmuszony do takich drastycznych srodków. sprzeglo elektromagnetyczne chce ominac szerokim łukiem, nie chce sobie zamagnesowac maszyny , pamietam jak na starej manualnej zalozylismy stol magnetyczny elektryczny , maszyna do dzisiaj jest namagnesowana , chociaz niewiele ale to wystarczy aby wiory kleiły sie do frezów a na manualnej nieosłoniętej nie moge sobie pozwolić na usuwanie ich emulsją :D

najpredze jak juz mam robic to hamulec z odciskiem pneumatycznym , powietrze jest , tylko jakis zaworek i "włala"
PiteR


rokare
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 162
Rejestracja: 27 gru 2005, 13:19
Lokalizacja: okolice Radomia

#20

Post napisał: rokare » 17 wrz 2006, 08:50

witam i jak tam postępy z osią?? jak z luzami?? już były próby na maszynie??
hmm

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”