Sterownik na L297 i L298N problem
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Sterownik na L297 i L298N problem
witam
poskładałem ster. iiii mam kłopot .. podłanczm silniki i odziwo nie piszczy ale trzyma go na hamulcu.... gdy podaje mu step i dir to rzuca nim na wszystkie strony ale silnik sie nie kreci do tego i silnik i L298N i te oporniki 0,5Ω 5W
co robic? silnik działa na innym sterowniku ( który był kupiony a nie składany przezemnie )
poskładałem ster. iiii mam kłopot .. podłanczm silniki i odziwo nie piszczy ale trzyma go na hamulcu.... gdy podaje mu step i dir to rzuca nim na wszystkie strony ale silnik sie nie kreci do tego i silnik i L298N i te oporniki 0,5Ω 5W
co robic? silnik działa na innym sterowniku ( który był kupiony a nie składany przezemnie )
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Tagi:
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
PCB robione .nie ma zwarć ani przerw na PCB... step i dir prawidłowo ... układ został zaniesiony do kolegi elektronika . jak dostane go spowrotem to wymienie l297 i zobaczymy chyba ze "miernik" to opanuje
[ Dodano: 2007-10-23, 10:22 ]
oki DZIAŁA <jupi> dwa błedy 1miałem zwarte dwie wyjścia scalaka i 2 syn. z cont .. głupie bełedy no ale jak sie niewie co gdzie pomierzyc to tak jest . dzięki panowie za wskazówki
[ Dodano: 2007-10-23, 10:22 ]
oki DZIAŁA <jupi> dwa błedy 1miałem zwarte dwie wyjścia scalaka i 2 syn. z cont .. głupie bełedy no ale jak sie niewie co gdzie pomierzyc to tak jest . dzięki panowie za wskazówki
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 lip 2006, 20:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Witam! Mam takie pytanie!
Mam sterownik L297+ L298 i generalnie działe mi bez zarzutu jednak ciekawi mnie jedna sprawa. Mianowicie dziś przegłądałem notę katalogową L297 i zobaczyłem ze na wejściu CLOCK występuję tylko szpilki na poziomie "0" a przez reszrę czasu "1". Ja "zasilałem" tp wejście przebiegiem prostokątnym o wypełnieniu 50%.
Teraz juz nie wiem co powinno się tam pojawić? Będe bardzo wdzięczny za wyjaśnienie mi tego.
Ps.
A może PWMa tam podłączyć??
Mam sterownik L297+ L298 i generalnie działe mi bez zarzutu jednak ciekawi mnie jedna sprawa. Mianowicie dziś przegłądałem notę katalogową L297 i zobaczyłem ze na wejściu CLOCK występuję tylko szpilki na poziomie "0" a przez reszrę czasu "1". Ja "zasilałem" tp wejście przebiegiem prostokątnym o wypełnieniu 50%.
Teraz juz nie wiem co powinno się tam pojawić? Będe bardzo wdzięczny za wyjaśnienie mi tego.
Ps.
A może PWMa tam podłączyć??
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Nie robisz błędu. Sterownik wykonuje krok, kiedy stan wejścia zmienia się z niskiego na wysoki.gwozdex pisze:Witam! Mam takie pytanie!
Mam sterownik L297+ L298 i generalnie działe mi bez zarzutu jednak ciekawi mnie jedna sprawa. Mianowicie dziś przegłądałem notę katalogową L297 i zobaczyłem ze na wejściu CLOCK występuję tylko szpilki na poziomie "0" a przez reszrę czasu "1". Ja "zasilałem" tp wejście przebiegiem prostokątnym o wypełnieniu 50%.
Teraz juz nie wiem co powinno się tam pojawić? Będe bardzo wdzięczny za wyjaśnienie mi tego.
Ps.
A może PWMa tam podłączyć??
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Z innych postów Kolegi wynika, że są problemy z zasilaniem. Napięcie nie może spadać do 11V, może brakuje pojemności. Dla L298 trzeba trzymać się blisko 40V, wówczas silniki będą kręciły szybciej.gwozdex pisze:Zastanawiałem się jaki to bedzie mieć wpływ na prędkość silnika- mój winik nie jest rewelacyjny- co najwyżej kilka obrotów na sekundę. Myślałem, że to błąd w sterowaniu.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 lip 2006, 20:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
O tym akurat wiedziałem, ale w momencie gdy podepne do sterownika zasilacz o wydajności prądowej 4,5A i napięciu wyjściowym 38V to silniki się bardzo grzeją a na radiatorze wydzieleją się ogromne ilości ciepła.Dla L298 trzeba trzymać się blisko 40V, wówczas silniki będą kręciły szybciej.
Prądu nie potrafie podać ponieważ nie mam oscyloskopu a pomiar dokonany miernikiem pokazał 6A!!!
Tak przy okazji- mierząc pobór prądu lepiej wpiąć się w uzwojenie jedenj z cewek czy w napięcie zasilania (mam podany prąd cewki który wynosi 2A).
Dziekuję za pomoc!
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Tutaj dokładnie opisałem jak regulować prąd fazowy dla L297/L298:
https://www.cnc.info.pl/topics12/proble ... vt7442.htm
W Twoim wypadku inne będzie Rsense=0,5Ω.
Poczytaj dokładnie wątek, wszystkiego się dowiesz.
L298 może wydzielać 25W mocy i jeśli sterownik ma pracować na prądzie znamionowym, to radiator musi być duży.
https://www.cnc.info.pl/topics12/proble ... vt7442.htm
W Twoim wypadku inne będzie Rsense=0,5Ω.
Poczytaj dokładnie wątek, wszystkiego się dowiesz.
L298 może wydzielać 25W mocy i jeśli sterownik ma pracować na prądzie znamionowym, to radiator musi być duży.