TB6560AHQ - sprawdzony i działający schemat
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:30
- Lokalizacja: Gdańsk
TB6560AHQ - sprawdzony i działający schemat
Witam. Naczytałem się tutaj sporo o tym sterowniku. Zrobiłem swój na podstawie schematów z tej strony -> LINK
Silnik jaki do niego podłączyłem pochodzi z odzysku. Rezystancja uzwojenia wynosi 2.5 R, A więc silnik zasilam max 8V.
Po podłączeniu silnika do sterownika silnik drżał, Nie chciał się kręcić ani w prawo, ani w lewo. Tzn, wykonywał jeden krok i się cofał i tak w kółko. Teraz to ten sterownik w ogóle już głupieje. I teraz nie wiem czy tamten schemat był zły czy ja coś skopałem? Co do samych zdjeć na tej stronie, to projekt gotowy do ściągnięcia różni się od tych zdjeć. Posiada na wyjściach diody.
Tak więc czy ktoś z szanownych kolegów mógłby wrzucić tutaj sprawdzony schemat? Żebym miał pewność że wszystko będzie śmigać.
Pozdrawiamn
Silnik jaki do niego podłączyłem pochodzi z odzysku. Rezystancja uzwojenia wynosi 2.5 R, A więc silnik zasilam max 8V.
Po podłączeniu silnika do sterownika silnik drżał, Nie chciał się kręcić ani w prawo, ani w lewo. Tzn, wykonywał jeden krok i się cofał i tak w kółko. Teraz to ten sterownik w ogóle już głupieje. I teraz nie wiem czy tamten schemat był zły czy ja coś skopałem? Co do samych zdjeć na tej stronie, to projekt gotowy do ściągnięcia różni się od tych zdjeć. Posiada na wyjściach diody.
Tak więc czy ktoś z szanownych kolegów mógłby wrzucić tutaj sprawdzony schemat? Żebym miał pewność że wszystko będzie śmigać.
Pozdrawiamn
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 291
- Rejestracja: 25 mar 2013, 19:15
- Lokalizacja: Opole
Re: TB6560AHQ - sprawdzony i działający schemat
A skąd to wymyśliłeś, żeby tak robić? Na 90% zbyt niskie napięcie zasilania...kamil3092 pisze:Silnik jaki do niego podłączyłem pochodzi z odzysku. Rezystancja uzwojenia wynosi 2.5 R, A więc silnik zasilam max 8V.
Pomogłem? Kliknij poniżej "pomógł"
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 291
- Rejestracja: 25 mar 2013, 19:15
- Lokalizacja: Opole
A z czego to taktujesz? Próbowałeś ręcznie, krok po kroku, taktując po prostu sygnałem step za stepem? (choćby przełącznikiem on-off na linię step/clock, a linia DIR nie ruszasz?kamil3092 pisze:Ok, podałem to 30V. Sprawa wygląda tak, że silnik chodzi chaotycznie. Wygląda to tak jakby co jakiś czas się zatrzymywał, albo chciał się kręcić w drugą stronę :/
Na pewno masz dobrze podpięte uzwojenia silnika? (nie zamienione przewody między uzwojeniami)?
Czy zależy to od prędkości? Czy zależy to od ustawionego prądu? Bo wiesz, że taki objaw ("stall" silnika krokowego" jest (może być) całkiem normalny, gdy np. pracuje z dużym prądem a małym obciążeniem - wtedy wpada w rezonanse i się blokuje. Ludzie z tego się doktoryzują, montują "stepper motor damper"-y i inne cuda, ale przeważnie pomaga po prostu mniejszy prąd ustawiony (u ciebie - doborem tych rezystorów 0.1-0.5 ohm) jeśli duży silnik kręci się bez obciążenia (a w zasadzie - bez bezwładności zapiętej na oś, która powinna być większa niż bezwładność jego wirnika)
Pomogłem? Kliknij poniżej "pomógł"
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:30
- Lokalizacja: Gdańsk
Sygnał podawałem z multiwibratora astabilnego którego na szybko zbudowałem. Kombinowałem z różnymi wartościami kondensatorów, ale zawsze było to samo. Silnik w ogóle nie miał siły, jak złapałem wał z palce to po prostu drżał ale się nie kręcił :/. Po podkręceniu zasilania na te zalecane 24V prąd jaki był pobierany przez cały układ wynosił 0,5 A.
Chyba na chwilę obecną odpuszczę sobie budowę własnego sterownika, bo teraz mi się właśnie spalił, Multiwibrator był zmontowany na płytce stykowej, pech chciał że przewód mi się wypiął i podał na logikę układu 24V
. Teraz sterownik na nic nie reaguje. Mam jeszcze jeden zapasowy. Później go wymienię i posprawdzam jeszcze.
Chyba na chwilę obecną odpuszczę sobie budowę własnego sterownika, bo teraz mi się właśnie spalił, Multiwibrator był zmontowany na płytce stykowej, pech chciał że przewód mi się wypiął i podał na logikę układu 24V

Tez o tym myślałem na początku, próbowałem podpinać w różnych kombinacjach i było to samo. Wydaje mi się też że sterownik w ogóle nie reagował na zmianę sterowania na mikroki(zmieniałem je na wyłączonym sterowniku)a pewno masz dobrze podpięte uzwojenia silnika? (nie zamienione przewody między uzwojeniami)?