#10
Post
napisał: ursus_arctos » 21 lis 2014, 23:19
No dobra. Czyli 1-3 i 2-4 jest 8-9Ω, reszta - niepołączona. Wygląda to zatem na silnik krokowy 2-fazowy bipolarny; uzwojenia faz to 1-3 i 2-4. Z racji sporego oporu, silnik powinien "na oko" pracować z prądem 0.5-1 A. Podepnij uzwojenie pod jakieś 5V i zobacz, co się stanie - silnik powinien się "zablokować". Jeżeli będzie siedział dość sztywno i "przeskakiwał" przy przyłożeniu większego momentu - to znaczy, że jest to silnik krokowy. Jeżeli silnik ustawi się w ustalonej pozycji, ale będzie wykazywał 2 lub 4 stabilne położenia na obrót - to jest to 2-fazowy silnik BLDC. Jeżeli silnik zacznie się kręcić - jest to jakiś silnik DC. Jeżeli nic się nie stanie - to jest to jakiś inny silnik (ew. spróbuj podłączyć oba uzwojenia - jeżeli ruszy, to jest to silnik równoległy prądu stałego).