Witam, mam pytanie odnośnie sterownika DQ542MA. Z tego co wiem jest to sterownik przeznaczony do większych silników. Chciałbym się dowiedzieć czy podłączenie silnika ( specyfikacja silnika ) małej mocy nie spowoduje uszkodzenia tego sterownika?
Pozdrawiam.
Sterownik DQ542MA
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 546
- Rejestracja: 28 sty 2011, 19:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Rozumiem ze mimo to silnik będzie działał? Na jakim napięciu będzie on pracował ? Sterownik ma zakres od +18 do +50V. Ten silnik ma napięcie 4.8V * 20 = 96V Tego napięcia się obawiam dlatego pytam. Kwestie zasilania chciałem rozwiązać za pomocą Uniwersalnego modułu zasilającego – MZ-01 i Transformatora toroidalnego INDEL TST 450/010 Uwe=230V, Uwy= 2×30V, Iwy=2×7,5A Jednak mam problem z kupieniem tego drugiego. A może lepszym wyjściem było by zastosowanie zasilacza impulsowego ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Można użyć zasilacza impulsowego ale trzeba pamiętać o dołączeniu dodatkowych kondensatorów filtrujących, które będą magazynowały napięcie powracające od silników podczas hamowania. Wadą tych zasilaczy jest stosunkowo niewielka trwałość wynikająca z zawodności kondensatorów elektrolitycznych.
Jeśli chodzi o prędkości przejazdów maszyny, trzeba przeanalizować charakterystyki silników oraz skok śrub lub innych planowanych przekładni napędowych. Może okazać się, że osiągnięcie przejazdów na poziomie 6m/min nie wymaga 2000obr/min silnika.
Jeśli chodzi o prędkości przejazdów maszyny, trzeba przeanalizować charakterystyki silników oraz skok śrub lub innych planowanych przekładni napędowych. Może okazać się, że osiągnięcie przejazdów na poziomie 6m/min nie wymaga 2000obr/min silnika.