Witam serdecznie,
mam mały problem, samemu składałem ssk-mb oraz 3x ssk-b01
Popodłaczeniu do pc, konfigu Mach3 silniczki działają, ale jeden z nich zachowuje sie w bardzo dziwny sposób.
Przy ręcznym sterowaniu silnikami z programu Mach 3 poprzez MPG, dwa silniczki X oraz Z chodzą bez problemowo, niestety silniczek z osi Y tak jakby się dziwnie chuśtał, przykładowo:
zrobi kilka/kilkanaście kroków w właściwą stronę,
rozpocznie chuśtanie (jeden krok w jedną, jeden w druga stronę)
dokończy obrót o kilka kroków (czasami jest tak ze kończy kręcić w przeciwną stronę niż zaczał)
Wymieniłem silniczki, wszystkie podpięe do tego sterownika tak się zachowuję.
Spotkał się ktoś z Was z czymś takim?
Problemu szukać w sterowniku czy płycie?
Bardzo proszę o pomoc.
Bujanie, chuśtanie silnika - tylko jedna oś
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 731
- Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Ustawienia, zmniejszenia przyspieszenia i prędkości nic nie dały?
Będziesz wiedział czy to sterownik, płyta, a może kabelek LPT...
Ustawienia, zmniejszenia przyspieszenia i prędkości nic nie dały?
Najpierw przepnij sterowniki miejscami na płycie i sprawdź co się dzieje.Problemu szukać w sterowniku czy płycie?
Będziesz wiedział czy to sterownik, płyta, a może kabelek LPT...
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 kwie 2011, 18:41
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Witam ponownie,
wszelka zmiana ustawien nic nie daje, zamieniłem silnik, zamieniłem miejscami sterowniki i wyszło na to, że wina jest z sterownikiem, obawiam się, że L297 lub L298 padł, jak to najlepiej sprawdzić?
Czy przy pomocy miernika jestem w stanie sprawdzić czy układ jest uszkodzony?
Jakies sugestie?
[ Dodano: 2011-06-01, 00:45 ]
UPDATE:
Okazało sie, że kabel wchodzący do sterownika w pin odpowiadajacy za kieunek miał luzy i wariował
Niby błachostka, ale kilka godzin zmarnowane ;/ Może ktoś kiedyś będzie miał podobny problem to znajdzie rozwiązanie
Pozdrawiam.
wszelka zmiana ustawien nic nie daje, zamieniłem silnik, zamieniłem miejscami sterowniki i wyszło na to, że wina jest z sterownikiem, obawiam się, że L297 lub L298 padł, jak to najlepiej sprawdzić?
Czy przy pomocy miernika jestem w stanie sprawdzić czy układ jest uszkodzony?
Jakies sugestie?
[ Dodano: 2011-06-01, 00:45 ]
UPDATE:
Okazało sie, że kabel wchodzący do sterownika w pin odpowiadajacy za kieunek miał luzy i wariował

Niby błachostka, ale kilka godzin zmarnowane ;/ Może ktoś kiedyś będzie miał podobny problem to znajdzie rozwiązanie
