PROBLEM sterownik ssk-bo2
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 141
- Rejestracja: 19 kwie 2009, 10:59
- Lokalizacja: Kielce
PROBLEM sterownik ssk-bo2
Witam
Mam problem z sterownikiem SSK-BO2 mianowicie wszystko chodzilo 2 dni a dzisiaj po włączeniu poszedl ogień z układu L298 nic nie zrobiłem a on sie poprostu spalił...
Co może byc tego przyczyną? bezposrednie właczenie zasilania silników i sterowników?
Mam problem z sterownikiem SSK-BO2 mianowicie wszystko chodzilo 2 dni a dzisiaj po włączeniu poszedl ogień z układu L298 nic nie zrobiłem a on sie poprostu spalił...
Co może byc tego przyczyną? bezposrednie właczenie zasilania silników i sterowników?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Co rozumiesz przez "bezpośrednie włączenie zasilania silników i sterowników"? Może włączyłeś najpierw zasilanie silników a potem logiki? To wystarczy do zrobienia zadymy bo zanim zadziała układ regulacji prądu silnika, zdąży przez jego cewkę popłynąć prąd wynikający z prawa Ohma który często jest wielokrotnie wyższy niż dopuszczalny dla układu.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Wystarczy słaby styk między zaciskami VCC lub GND między sterownikiem a płytą główną i tak będzie.
Nie trzeba stosować żadnych opóźniaczy czy innych wynalazków na przekaźnikach, gdyż kiedy zawiodą spowodują uszkodzenie wszystkich sterowników a może i zasilacza. Należy jedynie pamiętać, by wyłączać zasilanie sterowania kiedy silniki trzymają. Jeśli ktoś nie pamięta można jeden styk wyłącznika sieciowego zaadoptować do wymuszania sygnału ENABLE sterowników w chili wyłączania.
Ostatnia kwestia: nie wolno pobielać lutem zarobionych końcówek przewodów wkręcanych w złącza śrubowe np. ARK. Najlepiej odizolowaną linkę wsunąć w odpowiednią tulejkę, która zapobiega "rozsypywaniu" się żył.
Nie trzeba stosować żadnych opóźniaczy czy innych wynalazków na przekaźnikach, gdyż kiedy zawiodą spowodują uszkodzenie wszystkich sterowników a może i zasilacza. Należy jedynie pamiętać, by wyłączać zasilanie sterowania kiedy silniki trzymają. Jeśli ktoś nie pamięta można jeden styk wyłącznika sieciowego zaadoptować do wymuszania sygnału ENABLE sterowników w chili wyłączania.
Ostatnia kwestia: nie wolno pobielać lutem zarobionych końcówek przewodów wkręcanych w złącza śrubowe np. ARK. Najlepiej odizolowaną linkę wsunąć w odpowiednią tulejkę, która zapobiega "rozsypywaniu" się żył.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Diody sprawdzisz multimetrem, trochę gorzej z L297. Po wymontowaniu L298, podłącz sterownik bez podawania napięcia silników i bez silnika. Uruchom kod-G, który poda na naprawiany sterownik sygnały, których zmiany trzeba sprawdzić na wyjściach A, B, C, D L297 za pomocą sondy TTL. Jeśli nie masz sondy, zmiany można dostrzec na zakresie woltomierza ale przebieg sterujący musi być powolny. Wartość napięć powinna wahać się między 0,5V a 4,5V (różnice mogą być większe). Jeśli jest prawidłowo, to wlutuj L298 i sprawdź ponownie. Teraz możesz podać napięcie silników ale przez żarówkę 24V/10W, żeby sprawdzić czy nie mamy zwarć. Oczywiście żarówka nie może świecić.
Kiedy wszystko będzie prawidłowo możesz usunąć żarówkę i podłączyć silnik.
Powodzenia.
Kiedy wszystko będzie prawidłowo możesz usunąć żarówkę i podłączyć silnik.
Powodzenia.