podstawy obsługi i instalacji sterowania
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 122
- Rejestracja: 02 mar 2006, 21:00
- Lokalizacja: Maków podhalański
co do pendrive to nie wiem o co chodzi ale to chyba nie może być przyczyna tych zaników króków w silnikach? Interesuje mnie jeszcze sprawa w machu jak ustawiam paramery silników ponizej sa dwa okienka min długość impulsu i tam jest ustawione domyślnie 1uSec ( niebezpieczeństwo blokady) - może to jest to bo silniki tak jakby sie blokowały?oraz czas zmiany kierunku domyślnie mam 0 uSec (Jeśli wieksza od 15)? Po głosowaniu na burmistrza bede dalej grzebał.
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 mar 2005, 20:17
- Lokalizacja: Łomianki
Pendrive jest na USB więc chyba obsługa tego ostatniego potrafi bruździć w wysyłaniu impulsów ? Długości impulsów na sterowniku na L297 z wejściem na transoptorach nie mogłem mieć mniejszej niż 12 us bo nie chciało chodzić ,teraz mam M542 i mogłem zmniejszyć do 1us i działa bez problemu (przy większych wartościach ,podczas jednoczesnej pracy kilku osi dochodziło do zakłóceń w pracy silników)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
- Lokalizacja: Haan / Niemcy
Ponownie zadam pytanie w mojej sprawie. Otooz moje sterowanie podpiete do macha za pomoca optoizolacji zachowuje sie conajmniej dziwnie. Gdy enable jest wlaczone i silnik jest na momencie trzymajacym co 15 sekund wykonuje okolo pol obrotu. Nie jest uruchomiony zaden program w machu ani nic innego poprostu sterowanie czeka w gotowosci na komende z joga lub z gkodu. Wczym moze byc problem ?? 

Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni 

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
- Lokalizacja: Haan / Niemcy
Na koniec wogoole mnie cos zaskoczylo. Odpialem tasme z plyty glownej i lekko ja wygialem i wtedy silnik zaczal pracowac !! Gdy wypialem natomiast tasme ze sterownika i przez przypadek dotknalem palcem zlacza sygnalowego, to samo - silnik zaczal wykonywac kroki . No to zaczalem jezdzic w te i spowrotem po zlaczu i caly czas silnik pracowal. Teraz pytanie czy to elektrostatyka a jezeli tak to jak sie rozladowac ?? 
Wczesniej zapomnialem dodac ze dzieje sie tak tylko poprzez optoizolacje jezeli zepne na krotko sterownik do lpt wszystko jest ok.

Wczesniej zapomnialem dodac ze dzieje sie tak tylko poprzez optoizolacje jezeli zepne na krotko sterownik do lpt wszystko jest ok.
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni 

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1290
- Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
- Lokalizacja: Haan / Niemcy
Wyglada na to ze temat samoistnych ruchoow silnika zostal opanowany. Otooz w BIOSie zmienilem ustawienia portu na ECP+EPP i wszystko jest w porzadku silnik stoi jak ma stac i zapiepsza jak ma zapiepszac
Pozostal tylko temat mikrokroku. W tym trybie w dalszym ciagu sie gubi.

Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni 

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 638
- Rejestracja: 22 lis 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Chcialem sie dorzucic do tematu .
Mam jakby inny problem.. posiadam 2 sterowniki silników OTTO 2,5A ktore nie chcą chodzić razem z plyta gł. Tymczasem podpinane osobno działają ... (jeden sterownik silnika i płyta gł. ) O co chodzi ? Jak rozwiązać ta zagadkę? ?
Mam jakby inny problem.. posiadam 2 sterowniki silników OTTO 2,5A ktore nie chcą chodzić razem z plyta gł. Tymczasem podpinane osobno działają ... (jeden sterownik silnika i płyta gł. ) O co chodzi ? Jak rozwiązać ta zagadkę? ?
artstudio - program od ktorego zaczynalem swoja przygode z komputerami