aksonometria

Dyskusje dotyczące spraw związanych z rysunkiem technicznym

Autor tematu
rafaltc
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 2011, 18:19
Lokalizacja: wawa

aksonometria

#1

Post napisał: rafaltc » 12 wrz 2011, 18:24

Witam, mam taki problem. Nie umiem sobie tego wyobrazić jak to moze wyglądać? musze wykonać rzut aksonometryczny a następnie narysować trzeci brakujący rzut
Proszę o pomoc Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

tomolc
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 707
Rejestracja: 17 paź 2009, 13:45
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

#2

Post napisał: tomolc » 12 wrz 2011, 20:47


Awatar użytkownika

Zaharov
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 33
Rejestracja: 18 maja 2011, 22:49
Lokalizacja: Stąd

#3

Post napisał: Zaharov » 12 wrz 2011, 23:57

Gotowe rozwiązanie:
Obrazek
Jeżeli Ci pomogłem kliknij: POMÓGŁ


Autor tematu
rafaltc
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 2011, 18:19
Lokalizacja: wawa

#4

Post napisał: rafaltc » 13 wrz 2011, 15:15

dzięki, ale nadal nie rozumiem jak ta bryła wygląda ta kolorowa, nie wiem z innymi przykładami dałem rade a z tym jakoś nie mogę, wytłumaczy mi ktoś?

Awatar użytkownika

Zaharov
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 33
Rejestracja: 18 maja 2011, 22:49
Lokalizacja: Stąd

#5

Post napisał: Zaharov » 13 wrz 2011, 20:40

Mój poprzedni rzut izometryczny mógł Cię odrobinę zmylić ponieważ był obrócony.
Zatem postaram się wszystko wyprostować
detal jest naprawdę banalny
jeżeli rozumiesz zasady rzutowania to nie powinieneś mieć z tym najmniejszych problemów
ale postaram Ci się jakoś pomóc (dla tego celu pokolorowałem ściany).
Wyobraź sobie prostopadłościan którego każda ściana jest kwadratem (podobnie jak kostka do gry)

Obrazek

Następnie obetnij dwa przeciwległe narożniki (najbardziej oddalone od siebie)
Problem jaki stwarza ten detal polega na tym że kąty przyciętych ścian pokrywają się z kątami izometrii której użyłem.
Ale dla jeszcze lepszego uzmysłowienia zrobiłem to samo rzutowanie dla kostki do gry, tak aby mieć odniesienie bez przyciętych narożników.
Obrazek
Myślę że teraz wszystko stało się jasne
Jeżeli Ci pomogłem kliknij: POMÓGŁ


Autor tematu
rafaltc
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 2011, 18:19
Lokalizacja: wawa

#6

Post napisał: rafaltc » 18 wrz 2011, 15:08

Zapomniałem jeszcze jednego napisać na samym początku, do tego jeszcze musi być model. czyli jak to mam narysować? z góry dziękuje.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Rysunek techniczny”