uchwyt typu Wescott

gdzie szukac

Dyskusje dotyczące odlewania.

Autor tematu
lepi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 329
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:34
Lokalizacja: Poznań

uchwyt typu Wescott

#1

Post napisał: lepi » 06 sty 2019, 11:03

Witam, przygotowuje sie do obrobki odlewow. Szukam nakiegos sensownego sposobu szybkiego mocowania w tokarce i frezarce.
Jest cos takiego jak uchwyt tokarski Wescott. Nie wiem jednak jak tego szukac w Polsce. Jak to sie nazywa u nas? Gdzie szukac?

Dodane 40 minuty 3 sekundy:
Pytanie bylo nie najmadrzejsze bo znalazlem w Polsce pod ta sama nazwa uchwyt Bisona. Szkoda tylko, ze drozej niz w Niemczech.



Awatar użytkownika

Petroholic
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1589
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

Re: uchwyt typu Wescott

#2

Post napisał: Petroholic » 06 sty 2019, 14:01

Jak masz sporą serię to nic innego jak dorobić miękkie szczęki i JIGa do frezarki... Nic prostszego i tańszego nie wymyślisz :)


pavyan
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 136
Rejestracja: 12 paź 2018, 21:36

Re: uchwyt typu Wescott

#3

Post napisał: pavyan » 06 sty 2019, 14:32

Czyli chodzi o mocowanie "niby-samocentrujące" z przestawieniem w prowadnicach jednej lub dwóch szczęk?
Robię czasem coś takiego na zwykłym uchwycie - głównie przy potrzebie mimośrodowego wiercenia/wytaczania oraz np. mocowaniu prostopadłościanu w uchwycie trójszczękowym.
Wadę to ma oczywistą: przestawianie szczęki (szczęk) jest wyłącznie skokowe, wynikające z wymiaru skoku spirali danego uchwytu - ale może Ci akurat podejdzie ów skok przy mocowaniu tego odlewu?
Można to trochę ominąć/regulować podkładkami, ale to raczej tylko przy jednostkowych lub kilkusztukowych pracach.


Autor tematu
lepi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 329
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Re: uchwyt typu Wescott

#4

Post napisał: lepi » 06 sty 2019, 19:17

JIGa?
Seria krotka. A raczej kilka krotkich, roznych. Szczeki dorabiam jak musi byc zachowana prezycja lub powierzcznia bez odcisku szczek. W ty przypadku taki uchwyt zdaje sie idealny. We frezarce to akurat moge montowac w zwyklum uchwycie, jak zlapie a przesunac jedynie zero detalu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”