Ubytki w rurze aluminiowej

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Avalyah
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 688
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Ubytki w rurze aluminiowej

#1

Post napisał: Avalyah » 15 maja 2018, 13:28

Spotkałem się właśnie z problemem, a mianowicie po przetoczeniu detalu od czoła okazuje się, że materiał wewnątrz rury (z której był wykonany detal) nie jest jednolity, tak jakby były w nim puste kieszenie, wszystkie na z grubsza tej samej średnicy. Na zdjęciu zaznaczyłem, o co mi chodzi. Stoczyłem tak kilka mm ale wciąż to samo. Na innych takich detalach nie pojawił się ten problem.

Obrazek

Czy to jakieś pozostałości procesu wytwarzania samej rury? Czy jest jakiś sposób, żeby to czymś zalepić i stworzyć ładną powierzchnię? Nie mogę już za dużo przetoczyć, maks 1mm.

Z góry dzięki za podpowiedzi.




FTW
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 322
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: Ubytki w rurze aluminiowej

#2

Post napisał: FTW » 15 maja 2018, 13:30

Może Ci się klei do noża i szarpie, spróbuj ostrą płytką z chłodziwem i na odpowiednich obrotach.


melonmelon
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 519
Rejestracja: 16 wrz 2010, 11:58
Lokalizacja: świete miasto

Re: Ubytki w rurze aluminiowej

#3

Post napisał: melonmelon » 16 maja 2018, 09:37

Witaj w klubie. Stąd np. w stali, osobne wymagania są dla rur ciśnieniowych, dla rur konstrukcyjnych już z pełnymi badaniami ultradźwiękowymi dla produkcji siłowników hydraulicznych.

pozdro


Autor tematu
Avalyah
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 688
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ubytki w rurze aluminiowej

#4

Post napisał: Avalyah » 16 maja 2018, 10:10

FTW pisze:
15 maja 2018, 13:30
Może Ci się klei do noża i szarpie, spróbuj ostrą płytką z chłodziwem i na odpowiednich obrotach.
Oj nie wyobrażam sobie, żeby mi takie kawałeczki wyszarpywało. Nóż mam do aluminium, próbowałem na różnych ustawieniach, z chłodzeniem.
melonmelon pisze:Witaj w klubie. Stąd np. w stali, osobne wymagania są dla rur ciśnieniowych, dla rur konstrukcyjnych już z pełnymi badaniami ultradźwiękowymi dla produkcji siłowników hydraulicznych.

pozdro
Tak podejrzewałem.

To w takim razie da się to czymś zalepić, żeby nie było widać, czy to przegrana sprawa?


FTW
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 322
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: Ubytki w rurze aluminiowej

#5

Post napisał: FTW » 16 maja 2018, 10:17

Avalyah pisze:
16 maja 2018, 10:10
FTW pisze:
15 maja 2018, 13:30
Może Ci się klei do noża i szarpie, spróbuj ostrą płytką z chłodziwem i na odpowiednich obrotach.
Oj nie wyobrażam sobie, żeby mi takie kawałeczki wyszarpywało. Nóż mam do aluminium, próbowałem na różnych ustawieniach, z chłodzeniem.
W miedzi dokładnie tak się robi na powierzchni walcowej jak się toczy na sucho, albo nóż jest nie do końca taki jak powinien być. Jeśli rura jest z PA38, które jest miękkie i się ciągnie to bym tego nie wykluczał. No ale faktycznie rura może coś mieć w środku.


Autor tematu
Avalyah
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 688
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ubytki w rurze aluminiowej

#6

Post napisał: Avalyah » 16 maja 2018, 12:51

FTW pisze:W miedzi dokładnie tak się robi na powierzchni walcowej jak się toczy na sucho, albo nóż jest nie do końca taki jak powinien być. Jeśli rura jest z PA38, które jest miękkie i się ciągnie to bym tego nie wykluczał. No ale faktycznie rura może coś mieć w środku.


O, to nie wiedziałem, dzięki za informację. Zwrócę na to uwagę następnym razem, ale w pozostałych przypadkach wszystko jest okej na tych samych parametrach skrawania. Aluminium to rzeczywiście któreś z PA38/PA4/PA45, skrawa się okropnie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”