a 7kW z jednej pogonisz ??pioterek pisze:Dodam, że tego typu silnik da się zasilić z falownika zasilanego z jednej fazy 230V o wyjściu 3-fazowym.
TPC 40 7kw małe zabezpieczenia co robić ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2920
- Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
- Lokalizacja: gdzieś
Nie ma co amatorszczyzny uprawiać. Do silnika 7kW powinien być odpowiedni falownik, zasilany z 3 faz.
Ponieważ to trochę kosztuje, więc jeśli nie ma potrzeby regulacji prędkości, najlepiej założyć AUTOMATYCZNY przełącznik gwiazda/trójkąt i do tego zmienić bezpiecznik na C jak kolega razi. Lecz nie C25 tylko C20 a ja bym w ogóle zaczął od C16.
Ponieważ to trochę kosztuje, więc jeśli nie ma potrzeby regulacji prędkości, najlepiej założyć AUTOMATYCZNY przełącznik gwiazda/trójkąt i do tego zmienić bezpiecznik na C jak kolega razi. Lecz nie C25 tylko C20 a ja bym w ogóle zaczął od C16.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Ale człowieku bzdury wypisujesz a zdjęcia do którego się tyczyła moja wypowiedź to nie było widać i tego, że jest tam 1,5kW też nie widać, to proszę.sajgon pisze:a 7kW z jednej pogonisz ??pioterek pisze:Dodam, że tego typu silnik da się zasilić z falownika zasilanego z jednej fazy 230V o wyjściu 3-fazowym.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 222
- Rejestracja: 21 lip 2009, 07:55
- Lokalizacja: maków podhalański
Softstart sobie darój - koszt wysoki a przy gwintowaniu go zajedziesz. To samo gwiazda trójkąt i gwintowanie (ta tokarka chyba niema sprzęgła?) Falownik wyjdzie drogo. Wymiana B20 na C20 może nic nie dać pomijając względy zapewnienia SWZ.
B20 zadziała w 0,2s przy przeciążeniu 3-5In a C20 5-10In mogą się pokryć charakterystyki.
Niedociążony silnik pracuje z niskim cos, czego efektem jest pobór dużej mocy biernej a za nią też płacisz i to słono.
Najlepiej i najtaniej byłoby wymienić silnik na mniejszy.
B20 zadziała w 0,2s przy przeciążeniu 3-5In a C20 5-10In mogą się pokryć charakterystyki.
Niedociążony silnik pracuje z niskim cos, czego efektem jest pobór dużej mocy biernej a za nią też płacisz i to słono.
Najlepiej i najtaniej byłoby wymienić silnik na mniejszy.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
No i wniosek jest taki, że silnik który ma pracować w trójkąt po podłączeniu go w gwiazdę nie wyłączy bezpięczników bo w takim połączeniu ma mniej mocy sam ze siebie więc po co go wymieniać na mniejszy _ nie wiem. Ma być tanio. Temat jest rozległy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic716703.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic716703.html
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Dlaczego ma zostać 1/3 momentu i 1/3 mocy skoro admin Akrzy74 pisze, że "przy połączeniu go w trójkąt będzie moc większa o pierwiastek z 3"?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic939447.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic939447.html
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 222
- Rejestracja: 21 lip 2009, 07:55
- Lokalizacja: maków podhalański
Ja tu zakładam że sinik jest w konfiguracji D-400V Y-690V
Zasilasz uzwojenie 690V napięciem 400V czyli o 1,73 mniejszym niż przewidziano. To powoduje że prąd silnika jest o 1.73 zgodnie z prawem ohma.
Potem liczymy moc elektryczną silnika 1.73*(Un/1,73)*(In/1,73)*cos , Un i In dla gwiazdy.
W uproszczeniu P/3 a moment wynika z mocy i obrotów
Zasilasz uzwojenie 690V napięciem 400V czyli o 1,73 mniejszym niż przewidziano. To powoduje że prąd silnika jest o 1.73 zgodnie z prawem ohma.
Potem liczymy moc elektryczną silnika 1.73*(Un/1,73)*(In/1,73)*cos , Un i In dla gwiazdy.
W uproszczeniu P/3 a moment wynika z mocy i obrotów