Tarcza zabierakowa- potrzebna konsultacja techniczna.

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

Autor tematu
HeniekL
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 150
Rejestracja: 03 sie 2009, 12:50
Lokalizacja: Opolskie

Tarcza zabierakowa- potrzebna konsultacja techniczna.

#1

Post napisał: HeniekL » 21 sie 2009, 11:50

Witam. Mam problem dotyczący ww. tematu. Ponieważ jestem początkującym użytkownikiem tokarki, postanowiłem skorzystać z pomocy zaznajomionego fachowca w wykonaniu tarcz zabierakowych do mojej tokarki. Zakupiłem dwa uchwyty samocentrujące 125mm i 160mm. Znajomy podjął się dorobienia takowych tarcz w swoim zakładzie. Po wykonaniu roboty dostarczył mi je w stanie, jak twierdził "gotowym". Po założeniu na wrzeciono tokarki okazało się, że tarcze i uchwyty na nich zamocowane mają GIGANTYCZNE bicie promieniowe i obwodowe widoczne gołym okiem. Uchwyty tokarskie chwiały się nie tylko na boki, ale i w płaszczyźnie góra- dół. Przeraziło mnie to, gdyż na starym uchwycie tego problemu nie było. Na odchodne fachowiec stwierdził, że mam sobie splanować tarczę i dostosować ją do indywidualnych ustawień tokarki. Wiem, że końcowej obróbki tarczy zabierakowej dokonuje się na maszynie, na której ma ona pracować. Są to zazwyczaj nieznaczne korekty, w przeciwieństwie do tych które występują u mnie. W moim przypadku istnieje konieczność zebrania kilku milimetrów tarczy, by pozbyć się bicia- uchwyt zatacza bowiem swoim koncem koło o promieniu kilku milimetrów, a na domiar złego przesuwa się góra- dół. Proszę o opinię Szanownych Kolegów Tokarzy, co zrobić z tak paskudnie wykonaną robotą :-(. Moje wątpliwości budzi także sposób wykonania otworów mocujących- śruby imbusowe nie są chowane w tarczy zabierakowej zwiększając w ten sposób precyzję zamocowania, poprzez umieszczenie ich łbów w otworach. Zamiast tego są na wierzchu. Będę wdzięczny za sugestie i porady. W załączeniu przesyłam zdjęcia uchwytów wraz z t