Blender - python


yoyoek1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2009, 20:12
Lokalizacja: Polska, Poznań

#11

Post napisał: yoyoek1 » 05 lis 2009, 20:14

zrobilem takie cos jak w temacie
sobie siedzialem i napisalem Tongue
moze sie komus przyda
jak narazie wersja 0.1 do pobrania
http://d3p.pl/down/mGcodeGenerator.py_0 ... 822.tar.gz

a tu jak to dziala mniej wiecej
http://d3p.pl/fb/?subPage=na_tapecie&tag=gcode%blender

taka mini zajawka :)
Obrazek

[ Dodano: 2009-12-23, 13:34 ]
obecnie wersja 0.1.63
zrobilem tez małą stonke z info co i jak na wiki
zapraszam do zabawy :)
http://wiki.linuxcnc.org/cgi-bin/emcinf ... eGenerator

[ Dodano: 2010-01-22, 16:40 ]
up
obecnie juz wersja 1.63

[ Dodano: 2010-10-04, 11:46 ]
nowe wydanie softu juz wersja 0.1.81
więcej na temat skryptu na
http://wiki.linuxcnc.org/cgi-bin/emcinf ... eGenerator

kilka przykładowych prac:
http://yoyo.ghost.pl/fb/?subPage=na_tap ... eGenerator

zgłoszenia o błędach jak i uwagi mile widziane!



Awatar użytkownika

soki
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 24
Rejestracja: 22 paź 2009, 21:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#12

Post napisał: soki » 04 paź 2010, 12:10

podpowiem może jak z tego korzystac. Napisałem tutorial co krok po kroku klikać, aby elegancko sie z tego korzystało. tutek :)

Pozdro dla autora za ogrom pracy włożonej w projekt :)

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2558
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#13

Post napisał: zacharius » 04 paź 2010, 13:34

popatrzę dziś :) wygląda ciekawie
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły


yoyoek1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2009, 20:12
Lokalizacja: Polska, Poznań

#14

Post napisał: yoyoek1 » 28 lut 2012, 12:38

chciał bym zachęcić ponownie do korzystania z aplikacji!
sporo nowych funkcji:
pokety, mechanizm do zarządzania kolejnością prac, wiele wiele innych

obecnie już w wersji 0.2.03
Obrazek

np pokety
Obrazek

strona "domowa" bez zmian
link strona domowa ....
zdjęcia zdjęcia i screeny z pracy aplikacji ...

Awatar użytkownika

freakolot
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 20 lip 2009, 14:37
Lokalizacja: mazowieckie

#15

Post napisał: freakolot » 28 lut 2012, 14:43

Nie no wszystko pięknie - sam sie bawiłem kiedyś tym,
ale czy to wymaga wiele zachodu by odpalić na aktualnym Blenderze ?

Aha no i w nowszym Blendku można przecież w interfejsie grzebać, więc
byłoby wszystko ładnie i spójnie.. :)

F.


yoyoek1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2009, 20:12
Lokalizacja: Polska, Poznań

#16

Post napisał: yoyoek1 » 29 lut 2012, 07:02

freakolot pisze:Nie no wszystko pięknie - sam sie bawiłem kiedyś tym,
ale czy to wymaga wiele zachodu by odpalić na aktualnym Blenderze ?
blender od 2.50 ma wtyczki na pythonie3
interface jest totalnie inny
tak samo jak i API do pythona.
100% napisania od nowa noo moze 99%

po za tym nie ciągnie mnie osobiście do nowszej wersji blendera. nie ogarniam jej :)

Awatar użytkownika

freakolot
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 20 lip 2009, 14:37
Lokalizacja: mazowieckie

#17

Post napisał: freakolot » 29 lut 2012, 12:39

No ale ja to wiem, że python, że API inne :) ale jak się korzysta codziennie z aktualnego
Blendera 2.62 to trudno instalować stare 2.49 dla samego plugina.
Moim zdaniem byłoby na pewno więcej userów przy nowej wersji.
Przy okazji ten plugin można fajnie wykorzystać do robienia animacji
(animuje się obiekt i zmienia się jego obrys z gcode - coś ala pinboard)

Aha i pytanie mam jeszcze takie, czy to wszystko działa na polygonach ?
Tzn. żeby uzyskać gładką zakokrągloną ścieżkę model musi mieć dużo poly
czy można np. użyć bezierów i dostać kody G2, G3 itp. ?

F.


yoyoek1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2009, 20:12
Lokalizacja: Polska, Poznań

#18

Post napisał: yoyoek1 » 29 lut 2012, 13:31

freakolot pisze:No ale ja to wiem, że python, że API inne :) ale jak się korzysta codziennie z aktualnego
Blendera 2.62 to trudno instalować stare 2.49 dla samego plugina.
Moim zdaniem byłoby na pewno więcej userów przy nowej wersji.
Przy okazji ten plugin można fajnie wykorzystać do robienia animacji
(animuje się obiekt i zmienia się jego obrys z gcode - coś ala pinboard)

Aha i pytanie mam jeszcze takie, czy to wszystko działa na polygonach ?
Tzn. żeby uzyskać gładką zakokrągloną ścieżkę model musi mieć dużo poly
czy można np. użyć bezierów i dostać kody G2, G3 itp. ?

F.
może z tą nową wersją to racja ale jak na razie nie czuje się na siłach na przepisanie tego od nowa.
co do animacji hyyyyy
co do metody pracy to 2d 2.5d jest to wektorowka klasik :) nurbsy belziery nie. wiec by miec gladkie zaokrąglenia tylko masa odcinkow ratuje sprawe.
3d to jest inna bajka bo tam jest cos ala model USD ale troche inaczej tam jest określony poziom tolerancji blędu w analizie obiektu. sporo by o tym.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne dyskusje na temat oprogramowania CAD/CAM”