Artcam kod CNC na obrotową oś

ArtCAM, ArtCAM Express, ArtCAM Insignia, ArtCAM Pro

Autor tematu
qulet
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 106
Rejestracja: 26 lip 2008, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Artcam kod CNC na obrotową oś

#1

Post napisał: qulet » 05 maja 2010, 21:43

W załacznikach potrzebny plik 3D i wynik moich nie udanych prób w artcamie z narzędziem importuj 3D do rozwinięcia. Gdzie robię błąd? Jak to poprawnie ustawić aby relief obrotowy pokazywał całą nogę, bez powierzchni walcowej?

Obrazek
Obrazek
Załączniki
pliki.rar
(1.03 MiB) Pobrany 408 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

artmachining
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 331
Rejestracja: 20 sty 2007, 12:27
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

#2

Post napisał: artmachining » 06 maja 2010, 17:02

Mniejsza średnica rozwinięcia + odpowiednie zabazowanie. ArtCAM zawsze rozwija elementy na powierzchnię walcową.
Pozdr


Autor tematu
qulet
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 106
Rejestracja: 26 lip 2008, 19:15
Lokalizacja: Poznań

#3

Post napisał: qulet » 07 maja 2010, 11:30

Chyba się udało
Obrazek
Nie wiem jeszcze jak sprawdzić poprawność wygenerowanego kodu CNC. Symulacja działa ale jak ocenić rozwinięcie na płasczczyźnie ?
artmachining POMÓGŁ

PS

Jak do tej nogi można dodać reliefy?

Awatar użytkownika

artmachining
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 331
Rejestracja: 20 sty 2007, 12:27
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

#4

Post napisał: artmachining » 07 maja 2010, 22:20

Relief mozna wkleic już w rozwiniętym pliku ale czasami powoduje to zniekształcenie, szczególnie na małej średnicy rozwinięcia. Napisz który artcam to ci pomogę (a co, kompleksowo :)
pozdr


Autor tematu
qulet
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 106
Rejestracja: 26 lip 2008, 19:15
Lokalizacja: Poznań

#5

Post napisał: qulet » 09 maja 2010, 11:15

Witam !
Docelowo chcę zamodelować nogę podobną do tej ze zdjęcia (RIHNO 3D). Artcam to wersja 2008
Obrazek

Awatar użytkownika

artmachining
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 331
Rejestracja: 20 sty 2007, 12:27
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

#6

Post napisał: artmachining » 09 maja 2010, 20:28

No to wymaga trochę pracy. Ogólnie jeśli masz artCAMa w wersji 2008 lub późniejszej, oto sposób postępowania:
-nowy projekt
-złożenie ->importuj -> wczytujesz tą nogę
-bazujesz ją tak, żeby osią Z wsazywała płaszczyznę, na ktrórej chcesz wklejać reliefy.
-klikasz prawym guzikiem na złożenie ->utwórz relief
-teraz jest haczyk, o którym trzeba wiedzieć :) usuwasz tył reliefu i przenosisz warstwę przednią reliefu do tyłu tak, aby z tyłu i z przodu było to samo (to znaczy ta noga w odpowiednim rzucie)
-wracasz na przedni relief, wklejasz sobie reliefy albo je tworzysz bezposrednio na nodze.
-tworzysz siatkę trójkątów używając opcji zamknij tylnim reliefem
-dodajesz siatkę do projektu
finito, złożenie z dodanymi reliefami możesz sobie teraz odpowiednio zabazować i zapisać jako stl i potem spowrotem rozwinąć tak jak wcześniej. Można też z automatu stworzyć obróbkę obrotową nogi ale to wyższa szkoła jazdy - trzeba umieć skonfigurowac kreatora obróbki 3D - podać szablony ścieżek, postprocesor i pare innych parametrów, wtedy artcam sam rozwija relief, tworzy obróbkę, zapisuje gcody z automatu dla wszystkich zaimportowanych elementów 2 stronnych, obrotowych czy też na podzielnicę (ale wiadomo że automat jest tak dobry jak ten, który go ustawiał :>)


Autor tematu
qulet
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 106
Rejestracja: 26 lip 2008, 19:15
Lokalizacja: Poznań

#7

Post napisał: qulet » 10 maja 2010, 13:55

Najkorzystnieszy układ bazowania to taki jak generowałem relief obrotowy. To znaczy płaszczyzn X,Y(Z)dzieli nogę na dwie symetryczne połowy . Twoja wskazówka że oś "Z" ma wskazywać płaszczyznę na której chcę wkleić relief jest dla mnie nie zrozumiała dlatego że wszystkie powierzchnie nogi to powierzchnie powyciągane po krzywych.Wyjątek stanowi góra tam gdzie wycina się gniazda pod czopy i płaszczyzna dołu stopy, ale tam reliefu nie będzie... Więc płaszczyzny normalnaj (czytaj prostopadłej do osi "z") na modelu fizycznie niema..Wszystkie powierzchnie są powyciągane po krzywych. Jeszce raz Dziękuję za poradę .
Pozdrawiam!
Jeszcze jedno pytanie w/g jakiej strategi należy generować ścieżkę CNC aby obróbka przebiegała w/g następującego schematu ruch narzędzia wzdłuż osi obrotowej ze zmiennym "Z" następnie obrót i obróbka ze zmiennym "Z" w kierunku początku detalu. Jednym słowem wierszowanie z obrotem. Czy post procesor MODEL MASTER ACT 4AXIS ROTARY (<X,A) to dobry wybór ? czy może jakiś indekser. Moja maszyna to samoróbka sterowanie to 4 osobne napędy i sterowniki. Program sterujący to Mach 3.

[ Dodano: 2010-05-11, 10:15 ]
Artmachining mam nadzieję że ten mój post nie został odebrany przez Ciebie negatywnie to znaczy(Po co pyta jak wie lepiej). Moja wypowiedź była w kontekście modelowania takiej nogi w artcamie i wyciągania jej po krzywych konturu.Tu jest fotka z tego działania-Triangulacja z dwóch połówek.
Obrazek
Mam nadzieję że nie obraziłeś się i udzielisz mi dalszych wskazówek.
Konkretne pytanie jak na powierzchnię przednią nogi takiej jak na fotce dodać relief np. z biblioteki architecture/decorcarving 1. Jak ustalić pozycję i rozmiar dodawanego reliefu w w projekcie 3d

[ Dodano: 2010-05-11, 16:13 ]
Obrazek
Jeszcze raz przepraszam trzeba czytać ze zrozumieniem......
To jest efekt dodania reliefu w/g wskazówek "artmachining" wyszły nie pożądane "piki" i pojawiła się dodatkowa płaszczyzna ale jest to recepta na dodawanie reliefu do modelu 3D
"artmachining" JEST WIELKI!!!!

[ Dodano: 2010-05-11, 16:58 ]
Tutaj jest już wszystko OK!!!!!!
Czekam na odpowiedź jaki postprocesor do generowania kodu CNC na wierszowanie z obrotem.
Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „ArtCAM”