Stała prędkość
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
Stała prędkość
Dzień dobry.
Chciałbym zapytać o stałą prędkość skrawania. Jestem laikiem w związku z obróbką ubytkową i dostałem pytanie od prowadzącego o stałą prędkość skrawania, jej zastosowanie na jakich maszynach sie stosuje ? Nie mogę znaleźć nic w internecie dlatego kieruję to pytanie tutaj.
Chciałbym zapytać o stałą prędkość skrawania. Jestem laikiem w związku z obróbką ubytkową i dostałem pytanie od prowadzącego o stałą prędkość skrawania, jej zastosowanie na jakich maszynach sie stosuje ? Nie mogę znaleźć nic w internecie dlatego kieruję to pytanie tutaj.
Tagi:
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 4
Re: Stała prędkość
Prędkość skrawania jak nazwa wskazuje jest prędkością z jaką narzędzie skrawa materiał.... przy jednakowej wielkości RPM (obroty wrzeciona) wielkość ta będzie różna dla różnych średnic... dlatego w obrabiarkach CNC są instrukcje stałej prędkości skrawania, które automatycznie dostosowują obroty do średnicy na jakiej znajduje się ostrze narzędziaSFilip pisze:Dzień dobry.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
http://www.sandvik.coromant.com/pl-pl/k ... fault.aspxSFilip pisze:Chciałbym zapytać o stałą prędkość skrawania.
W skrócie jeśli "zapodasz" maszynie stałą prędkość skrawania, to podczas obróbki, w zależności od średnicy materiału, będziesz miał zmienne obroty wrzeciona (mowa tu o toczeniu) przy stałym posuwie.
Powyżej masz przykładowy link do materiałów i nie kłam że nic nie ma w necie. Wystarczy wygooglować "prędkość skrawania" i masz linki do 100 mln stron.
Pozdrawiam
Grzesiek
Samozwańczy programista CNC
Grzesiek
Samozwańczy programista CNC
-
Z całym szacunkiem do poprzednika... w moim pojęciu sugestia, że posuw ma coś wspólnego z prędkością skrawania na tokarce, jest błędny (wynika to choćby ze wzoru w przytoczonym linku)... jest to zależność drogi do czasu w jakim jest pokonana, ale na obwodzie okręgu, a nie drogi wzdłuż czy w poprzek...
-