Sinumerik 880d

Dyskusje na temat systemu Sinumerik

Autor tematu
konrad_321
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1

Sinumerik 880d

Post napisał: konrad_321 » 17 cze 2013, 15:22

Witam,

mam pytanie do ekspertów od sinumerika. Ostatnio znajomy poprosił mnie o pomoc przy swojej maszynie CNC. Jest tam sinumerik 880d, bardzo, bardzo leciwy jak na sterownik (1990 r.) Ja na co dzień zajmuję się z zawodu automatyką procesową (typu energetyka i ciepłownictwo) natomiast w maszynach CNC nie mam za dużego doświadczenia i im więcej o tym czytam tym bardziej wydaje mi się to dziwne. Sytuacja jest taka, że uszkodziła się (bądź też po prostu wyczerpała się) bateria w sterowniku. Mówiąc o sterowniku mam tu na myśli to co znajduje się w szafie sterowniczej, a nie panel operatorski (bynajmniej ja tak to rozumiem). Dla mnie normalne jest to, że mamy sterownik, program sterujący, konfigurację sprzętową i wizualizację... wrzucamy to na sterownik/HMI i śmiga. Natomiast tutaj odbywa się to w jakiś nie do końca dla mnie jasny sposób.
Czy moglibyście mi podpowiedzieć, co tak właściwie zostało utracone po awarii baterii?
Gdy zadzwoniłem do producenta maszyny to on stwierdził, że to co jest mi potrzebne to "parametry maszyny".
Czy te sterowniki opierają się na jakichś predefiniowanych funkcjach? Typu jedź, stań itp?
Nadmienię, że do tej maszyny mój znajomy posiada segregator z całą ilością kodu (jakieś 800 stron). Najpewniej jest to cały program. Być może można go przepisać i wrzucić na sterownik. Ale nie mam pojęcia czym, w jakim pliku powinno to być zapisane, czy to powinien być jeden plik czy kilka, jakie nazwy i rozszerzenia powinny one mieć?
Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

Tagi:

artur235
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)

Post napisał: artur235 » 17 cze 2013, 18:40

konrad_321 pisze:Czy moglibyście mi podpowiedzieć, co tak właściwie zostało utracone po awarii baterii?