Profilometr - silnik

Dyskusje dotyczące pomiarów, narzędzi pomiarowych stosowanych przy obróbce ręcznej i maszynowej.

Autor tematu
Nawrot12
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5

Profilometr - silnik

Post napisał: Nawrot12 » 20 maja 2006, 11:50

Witam

Mam do wykonania projekt przyrządu do pomiaru profilu wałka i mam problem ze znalezieniem odpowiedniego silnika (najlepiej z przekładnią)

Chcę w projekcie wykorzystać układ napędowy z drukarki HP7260, ale muszę do tego dobrać silnik z przekładnią.

Średnica wałka powinna być około 1 - 1,5mm.

Dokładność przyrządu 0,005mm.
Zakres pomiarowy 200mm

Proszę też o wyjąśnienie jak zrobić żeby silnik pracował tak jak w drukarce - że dojedzie do jednego końca i wraca.

Z góry uprzedzam, że nie znam się na elektronice więc jeśli coś chceci mi wytłumaczyć to proszę o używanie zrozumiałego języka.

Pozdrawiam
Marcin

Tagi:

pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4

Post napisał: pukury » 20 maja 2006, 12:32

witam !! chętnie bym Ci pomógł , ale dość niejasno opisałeś problem .średnica wałka 1mm - którego ? tego co będzie badany ? . czy ma się on ( wałek ) obracać - czy nie ? . z jaką prędkością ma się przesuwać czujnik pomiarowy ( jaki ? ) . a co oznacza - dokładność 0.005 ? . opisz dokładniej problem to napewno ktoś Ci pomoże . a najlepiej narysuj ( szkic ) co i jak . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

anoda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2

Post napisał: anoda » 20 maja 2006, 12:46