wrzeciono samoróbka problem

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Autor tematu
andrejch2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2019, 07:56

wrzeciono samoróbka problem

#1

Post napisał: andrejch2 » 23 sie 2021, 07:33

Witam,
zrobiłem sobie wrzeciono z silnika 0,6 kw spiętego w trójkąt i podpiętego do falownika.
Silnik z tuleja do mocowania frezów połączony jest zębatkami o module M2 w przełożeniu 1:1.
Problem polega na tym, iż silnik nie chce sam zastartować, a gdy już się trochę pokręci to się grzeje i staje. Co może być tego przyczyną:
- falownik o mocy 2,2 kw max, ale w parametrach nie mam parametru ustawiającego mocy wyjściowej z falownika?
- silnik ma przedni dekielek dorabiany przeze mnie, i tam mam duży luz osiowy wału silnika będzie z 3 mm. Czy jest możliwe, że przez źle dorobioną pokrywkę luzy powodują zakleszczanie się wału?
- czy może wina lezy po stronie zębatek, też luzy albo krzywe zmontowany silnik i wrzeciono powodują ze po pracy zebatki się zakleszczają?
Dodam ze falownik sterując inne silniki radzi sobie nieźle nic się raczej nie dzieje.

Obrazek

Obrazek




Autor tematu
andrejch2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2019, 07:56

Re: wrzeciono samoróbka problem

#2

Post napisał: andrejch2 » 25 sie 2021, 12:08

nikt nic? czy możliwe jest spalenie takiego silnika z falownika?


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2125
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

Re: wrzeciono samoróbka problem

#3

Post napisał: ARGUS » 25 sie 2021, 20:42

Silnik w oryginale stał poziomo na łapach?


Mateusz-M
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2009, 13:28
Lokalizacja: lubelskie

Re: wrzeciono samoróbka problem

#4

Post napisał: Mateusz-M » 26 sie 2021, 01:54

Witam.
Moim zdaniem złe parametry sterujące silnikiem, skoro sie grzeje to za duże natężenie lub za małe natężenie przy starcie a za duże przy pracy.
Nie wyobrażam jak musiałaby mocno być skopana geometria aby blokował sie przy starcie.
Mocy w falowniku nie ma zazwyczaj tylko wartość amperów przy częstotliwości obrotów znamionowych.


Autor tematu
andrejch2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2019, 07:56

Re: wrzeciono samoróbka problem

#5

Post napisał: andrejch2 » 26 sie 2021, 07:08

zdemontowałem ten mój aluminiowy pierścień, w którym wał kręcił się lekko reką i założyłem oryginalny przód, czyli reduktor ( silnik w oryginale był z reduktorem). Wał silnika praktycznie nie da się obrócić, a po podłączeniu do falownika śmiga w te i z powrotem bez zacięcia.
Stąd mój wniosek/pytanie?
czy faktycznie luz osiowy w mojej przystawce (wał mógł wysunąć się na około 3mm), wpłynąłby na zakleszczanie silnika?
Parametrów sterowania nie mam za wiele do ustawienia mogę ostawić napięcie, częstotliwość i koniec resztę falownik najwyraźniej dobiera sam.
alle gro.pl/oferta/ac-220v-1-5kw-regulator-falownik-vfd-10879120731?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_firma_przemys%C5%82_engagement_B2&ev_adgr=Przemys%C5%82+engagement-80&ev_campaign_id=13919659906&gclid=EAIaIQobChMIltPJ4vTN8gIVzYKDBx1aCwNJEAQYASABEgKWPfD_BwE

Dodane 1 minuta 15 sekundy:
ARGUS pisze:
25 sie 2021, 20:42
Silnik w oryginale stał poziomo na łapach?
Tak stał na łapach na reduktorze


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2125
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

Re: wrzeciono samoróbka problem

#6

Post napisał: ARGUS » 26 sie 2021, 08:51

Jeśli postawiłeś silnik w pion a stał na łapach w poziomie to powinieneś wymienić łożysko w dorobionej części
na łożysko skośne.(oporowe)
Poza tym luz osiowy 3 mm to za dużo W moim silniku jest luz około 0,3
w tym może tkwić problem.


bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1240
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

Re: wrzeciono samoróbka problem

#7

Post napisał: bear » 26 sie 2021, 10:10

ARGUS pisze:Jeśli postawiłeś silnik w pion a stał na łapach w poziomie to powinieneś wymienić łożysko w dorobionej części
na łożysko skośne.(oporowe)

Pierwsze słyszę żeby silniki w pionie musiały posiadać inne ulozyskowanie. Skąd taka informacja?


Autor tematu
andrejch2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2019, 07:56

Re: wrzeciono samoróbka problem

#8

Post napisał: andrejch2 » 26 sie 2021, 13:09

w sumie ten aluminowy pierscien dorobiony przeze mnie byl jakby zatarty koło łożyska


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2125
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

Re: wrzeciono samoróbka problem

#9

Post napisał: ARGUS » 27 sie 2021, 00:26

bear pisze:Pierwsze słyszę żeby silniki w pionie musiały posiadać inne ulozyskowanie. Skąd taka informacja?

A no stąd że posiadam silnik z mocowaniem kołnierzowym- zamontowany jest w pionie
Jak wymieniałem w nim łożyska to okazało się że jedno jest "normalne" a drugie to od strony kołnierza mocującego stożkowe.


bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1240
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

~~

#10

Post napisał: bear » 27 sie 2021, 01:19

ARGUS pisze:A no stąd że posiadam silnik z mocowaniem kołnierzowym- zamontowany jest w pionie
Jak wymieniałem w nim łożyska to okazało się że jedno jest "normalne" a drugie to od strony kołnierza mocującego stożkowe.

To że tak jest w twoim silniku nie oznacza że tak ma być. Mam w "obrocie" kilkadziesiąt silników elektrycznych pracujących w pionie od 0,1kW do jakiś 20kW przy odciągach, w napędzie motoreduktorów czy szlifierek i w żadnych nie ma łożysk stożkowych.
Nie wykluczam że w niektórych zastosowaniach występuje takie ułożyskowanie ale przydało by się to podeprzeć jakąś dokumentacją

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”