Witajcie.
Jestem amatorem jeśli chodzi o lasery.
Mój laser CNC SH-K40 przy wycinaniu zostawia na sklejce ślady okopceń oraz spalenizny.
Jak mogę temu zapobiec?
Wiem, że warto podstawić sobie np. kawałki drewna na skrajach sklejki - tak właśnie od niedawna robię.
Podczas wycinania wytwarza się ogień, który właśnie brudzi sklejkę - może trzeba gdzieś zamontować jakiś wiatraczek?
W załączniku przedstawiam zdjęcia lasera. Jest tam widoczna niebieska folia, którą chyba powinienem zerwać na samym początku (teraz systematycznie ją odrywam).
Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Okopcenie, spalenizna - laser cnc co2 40w
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
Re: Okopcenie, spalenizna - laser cnc co2 40w
Wiatraczek to postaw na laserze żeby dmuchał na Ciebie. A do lasera podepnij kompresor i zrób nadmuch na cięty material.
„Trudne czasy tworzą silnych ludzi, silni ludzie tworzą dobre czasy, dobre czasy tworzą słabych ludzi, a słabi ludzie tworzą trudne czasy”…
-
- Lider FORUM (min. 2000)
Powiem tak wychodzi nad wyraz dobrze bez nadmuchu na materiał u ciebie.
Możesz kupić pompkę powietrza akwarystyczną i zrobić nadmuch jak w standardowym układzie.
Dziwne że go nie masz. Nadmuch zapobiega zabrudzeniu soczewki.
Spalenizna od spodu to odbicie od stołu, załóż plaster miodu lub zrób stół nożowy > możesz kupić małe T-owniki aluminiowe na wymiar ci utną. I przykręcić do stołu. Wtedy nadpalenia będą tylko punktowo tam gdzie promień trafia w nóż.
Płomień to po prostu spalające się gazy od wycinania, normalnie nadmuch je rozprasza od razu.
Nie za wiele to poprawi w kwestii okopceń ale praca będzie "łatwiejsza" i nie będzie się optyka zasyfiać. Elementy i tak trzeba po wycięciu szlifować. U siebie mam małą ręczną szlifierkę oscylacyjną; jak kupujesz lepszą już szlifowaną sklejkę to wystarczy przejechać po okopceniach.
Pokaż krawędzie sklejki jeśli są brązowe to maszyna tnie ok jak ciemne/czarne to są problemy z mocą regulacją.