Witam użytkowników forum
jestem technikiem technologiem obr.met.skrawaniem (matura 1967 ) i inż.budowy maszyn.Zamiaruję zreperować podawanie oleju na łożyska wrzeciona i nie mogę poradzić sobie z demontażem pokrywy.Śruby odkręcone,dźwignie zdjęte a pokrywa nieruchoma.DTR-kę(CBKO Pruszków) mam,bez przydatności w tym temacie.
Jeśli który z kol.pamięta co należy czynić dalej,proszę o info.
Pozdawiam
Remont TSB-16
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 386
- Rejestracja: 20 sie 2018, 20:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Remont TSB-16
Prawdopodobnie pokrywa jest wklejona na silikon, trzeba podważyć pokrywę śrubokrętem lub obstukać gumowym młotkiem.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 sie 2019, 17:11
Re: Remont TSB-16
Dzięki za sugestię ale to nie to.Po wsunięciu cienkiego ostrza między pokrywę a korpus, pokrywa wraca sprężyście do poprzedniego położenia.Wygląda na to,że muszę coś jeszcze usunąć ale co? Pompę,elementy magistrali,sterowania ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Remont TSB-16
Mam takie głupie pytanie co trzymają te cztery wkręty na zdjęciu po prawej stronie nad dźwignią?
I czy są wykręcone?
Co prawda po otwarciu powinno pokazać się coś takiego:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 sie 2019, 17:11
Re: Remont TSB-16
Kol.maszynista miał rację: po użyciu gumowego młotka pokrywa wreszcie odskoczyła.Zabawne jest to,że sam ją wklejałem 17 lat temu,sklerozka nie boli tylko trzeba postukać w klawiaturę.Dobre i to.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 572
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Re: Remont TSB-16
rdarek pisze:Mam takie głupie pytanie co trzymają te cztery wkręty na zdjęciu po prawej stronie nad dźwignią?
I czy są wykręcone?
Aby zaspokoić ciekawość kolegi rdarek odpowiem, że tymi wkrętami jest przykręcona pompka olejowa do pokrywy skrzynki posuwów i przy demontażu pokrywy nie trzeba ich odkręcać.
Dolnych dźwigni też nie trzeba zdejmować, trzeba zdjąć tylko górną od przełączania posuw/gwintowanie. Prawdopodobnie oś tej dźwigni zacinała się w otworze obsady.