ctx210
brak zacisku
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 lip 2019, 13:33
ctx210
Witam serdecznie.
Jak w temacie posiadam tokarkę ctx 210. Pojawił się problem z zaciskaniem dedali mianowicie raz zaciska normalnie a innym razem żadnej reakcji. Wymieniony został pedał zaciskowy na nowy ale problem nie zniknął. Czy macie jakieś pomysły co mogło się stać? A może ktoś już miał taki problem i go rozwiązał
Jak w temacie posiadam tokarkę ctx 210. Pojawił się problem z zaciskaniem dedali mianowicie raz zaciska normalnie a innym razem żadnej reakcji. Wymieniony został pedał zaciskowy na nowy ale problem nie zniknął. Czy macie jakieś pomysły co mogło się stać? A może ktoś już miał taki problem i go rozwiązał
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 cze 2016, 10:07
- Lokalizacja: Mielec
Re: ctx210
Witaj, z tyłu wrzeciona masz krańcówki na czujnikach indukcyjnych sygnalizujące otwarcie i zamkniecie wrzeciona. Mają podawać na przemiennie sygnał 0 albo 1 (zależy od otwarcia albo zamknięcia) cofnij metodą prób i błędów jeden z nich. Z tego co pamiętam były przykręcane na blaszkach na śrubach imbusowych rozmiar klucza 4. Niestety nie widzę maszyny więc średnio więcej moge ci pomóc w tym wypadku. Powodzenia!
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 272
- Rejestracja: 25 mar 2014, 17:12
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ctx210
czujniki odpowiadają tylko za potwierdzenie otwarcia lub zamknięcia wrzeciona, wątpię aby miały wpływ na wyzwolenie sygnału z PLC dla przestawienia się zaworów na agregacie hydraulicznym. To właśnie w nim szukałbym przyczyny takiego stanu rzeczy. Być może blokują się zawory albo poluzowały wtyczki przestawiające elektrozawory. Ostatecznie winą może być agregat i brak odpowiedniego ciśnienia, może łapie gdzieś nieszczelność, ale wówczas nie działał by wysów pinoli konika lub obrót głowicą (o ile jest realizowany po przez agregat)
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 272
- Rejestracja: 25 mar 2014, 17:12
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ctx210
Czujnik masz analogowy, jeden który nadzoruje nie przerwanie otwarcie i zamknięcie uchwytu, dzięki niemu pewnie możesz sobie ustalać wielkość otwarcia i zamknięcia uchwytu z poziomu pulpitu, na wszelki wypadek benzyna ekstrakcyjna lepiej wyczyścić cały ten czujnik z układem ktory się przesuwa
Otwórz i zamknij uchwyt i spójrz na agregacie które wtyczki odpowiadają za to. Zaświecą się lampki na wtyczkach. Zapamiętaj które to i w momencie gdy zauważysz że uchwyt się nie otwiera gdy wciskasz pedał, idź do agregatu i zobacz czy zapalą się diody na wtyczkach, jeśli tak winne będzie coś w układzie hydraulicznym, jeśli nie zapalają się diody mimo użycia pedału trzeba będzie szukać przyczyny w szafie lub przewodach, poruszaj wtyczkami lub przewodami (może dostały wilgoci)
Powodzenia i zdaj relacje
Otwórz i zamknij uchwyt i spójrz na agregacie które wtyczki odpowiadają za to. Zaświecą się lampki na wtyczkach. Zapamiętaj które to i w momencie gdy zauważysz że uchwyt się nie otwiera gdy wciskasz pedał, idź do agregatu i zobacz czy zapalą się diody na wtyczkach, jeśli tak winne będzie coś w układzie hydraulicznym, jeśli nie zapalają się diody mimo użycia pedału trzeba będzie szukać przyczyny w szafie lub przewodach, poruszaj wtyczkami lub przewodami (może dostały wilgoci)
Powodzenia i zdaj relacje
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 lip 2012, 20:34
- Lokalizacja: Poznań
Re: ctx210
Czujnik nie jest analogowy. Sygnal moze przyjmowac tylko dwie wartosci dyskretne. No i nie sluzy do ograniczania przesuwu.sssTOMEKsss pisze: ↑05 lip 2019, 19:47Czujnik masz analogowy, jeden który nadzoruje nie przerwanie otwarcie i zamknięcie uchwytu, dzięki niemu pewnie możesz sobie ustalać wielkość otwarcia i zamknięcia uchwytu z poziomu pulpitu...
Po braku ruchu zacisku powinien wyskoczyc blad. Jest tak?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1264
- Rejestracja: 15 sie 2017, 08:03
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: ctx210
Czujnik jest analogowy, Tomek ma rację. Zwróć uwagę że zderzak pod nim nie jest płaski tylko ma kształt klina.
W zaworach z bocznych stron masz otwory, widać je na pierwszym zdjęciu, kilka postów wyżej. W te otwory można włożyć klucz imbusowy i wcisnąć (przesunąć) za jego pomocą tłoczysko. Jak już ustalisz która para zaworów odpowiada za sterowanie uchwytem wciśnij je tak jak opisałem naprzemiennie po kilka razy (zanim to zrobisz odkręcić wtyczki z cewek tego zaworu). Jeżeli uchwyt za każdym razem będzie się zaciskał i otwierał to wina leży po stronie sterowania, jeżeli nadal będzie kulał to wina jest po stronie hydrauliki.
Czy kiedy uchwyt nie działa maszyna zgłasza jakiś błąd?
Pozdrawiam.
W zaworach z bocznych stron masz otwory, widać je na pierwszym zdjęciu, kilka postów wyżej. W te otwory można włożyć klucz imbusowy i wcisnąć (przesunąć) za jego pomocą tłoczysko. Jak już ustalisz która para zaworów odpowiada za sterowanie uchwytem wciśnij je tak jak opisałem naprzemiennie po kilka razy (zanim to zrobisz odkręcić wtyczki z cewek tego zaworu). Jeżeli uchwyt za każdym razem będzie się zaciskał i otwierał to wina leży po stronie sterowania, jeżeli nadal będzie kulał to wina jest po stronie hydrauliki.
Czy kiedy uchwyt nie działa maszyna zgłasza jakiś błąd?
Pozdrawiam.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1264
- Rejestracja: 15 sie 2017, 08:03
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: ctx210
Niestety nie mam już dostępu ani do maszyny ani do jej dokumentacji.
Jeżeli autor tematu mógłby podać symbol czujnika widocznego na drugim zdjęciu będę wdzięczny.
Pozdrawiam.
Jeżeli autor tematu mógłby podać symbol czujnika widocznego na drugim zdjęciu będę wdzięczny.
Pozdrawiam.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 cze 2016, 10:07
- Lokalizacja: Mielec
Re: ctx210
O jezu ale syf
Panie przemyj to wrzeciono włącznie z tym czujnikiem, przecież tam są wszedzie wióra ze stali
Druga sprawa to sprawdzić te regulowane zawory ew. Presostaty odpowiadające za kontrole ciśnienia przy otwarciu i zamknięciu tuleji. Ustawić obydwa ← → na 25-30 bar na próbe(fabrycznie tam chyba ustawiaja na 25 bar). Ustawić ciśnienie na wrzecionie 25 bar. Będzie Luks cyk fuch!
I ten tył wrzeciona umyć koniecznie


Druga sprawa to sprawdzić te regulowane zawory ew. Presostaty odpowiadające za kontrole ciśnienia przy otwarciu i zamknięciu tuleji. Ustawić obydwa ← → na 25-30 bar na próbe(fabrycznie tam chyba ustawiaja na 25 bar). Ustawić ciśnienie na wrzecionie 25 bar. Będzie Luks cyk fuch!
I ten tył wrzeciona umyć koniecznie
