Tokarka MTP 360x1000 pytania, sugestie i przemyślenia etc...

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Tyka_QSP
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2017, 09:43
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

#11

Post napisał: Tyka_QSP » 24 paź 2017, 21:57

strikexp pisze:Najlepiej to poszukaj informacji u producenta oleju np Lotos czy Shell. Te chińskie DTR-ki są pisane przez handlowców albo tłumaczone z chińskiego gdzie panują inne "standardy" jakości. Więc lepiej słuchać producenta/dystrybutora oleju niż sprzedawcy maszyny. Ci pierwsi na ogół dostają obszerne informacje od producenta, a i przedstawiciele handlowi są odpowiednio doszkalani żeby nie psuli marki.
Bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź. Tak też to wygląda (DTR) w moim odczuciu po jej przeczytaniu.
Popytam rzeczywiście u producentów olejów, U siebie używam Millersa do silników, może i oni mają coś do tokarek.

[ Dodano: 2017-10-24, 22:06 ]
rc36 pisze:
dance1 pisze: kupujesz takie gówno, sorry niewytłumaczalne....
Nie tak ostro bo ci żyłka pęknie, Nie jest powiedziane że ten chńczyk nie jest wart swojej ceny. Za taką tokarkę renomowanego producenta trzeba by dać ze 100 000 albo jeszcze więcej, tą być może wystarczy podregulować i będzie można toczyć cuda na kiju.
Póki co sprawdziłem bicie na szczękach 0.01-0.00 chyba całkiem nieźle, bicie na kle 10cm od szczęk 0.01-0.03 jak dla mnie bomba (dodam, że pierwszy raz w życiu ustawiałem detal w kłach tokarki).
Zamontowałem też cylinder tłoka 94mm stroker (czyli coś co będzie toczone najczęściej u mnie) i na końcu udało mi się ustawić 0.02mm bicia jak dla mnie wystarczająco dokładnie.

A Chińskich wałów chrom-moly, korbowodów chrom-moly (I-beam i h-beam), tłoków i cylindrów, klawiatur etc... używam na co dzień i biją na głowę takie marki jak MAHLE czy KS.
Moi producenci z Chin mówią w prost, że jakoż zależy od zapotrzebowania dystrybutora a w większości CCC (cena czyni cuda). My stawiamy na jakość z czego "nasi" Chińczycy są bardzo zadowoleni bo lubią robić "jakościowe" produkty.


Quick Stick Performance
AirCooled Performacne Gear

Tagi:


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4258
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#12

Post napisał: strikexp » 24 paź 2017, 22:21

Zwróć tylko uwagę że powierzchnia po toczeniu nie jest idealna. Ze względu że nóż tnie zawsze najbardziej wystającą krawędzią i nie da się go ustawić idealnie równolegle. Powstaje mniej wiecej taka powierzchnia:


Aby temu zaradzić stosuje sie szlifowanie wykańczające. Jak ta tokarka jest masywna to możesz też pewnie wykańczać płytkami okrągłymi. One co prawda stawiają duże opory ale z powodu że nie mają ostrej krawędzi to i powierzchnia wychodzi równiejsza.
Możliwe że twoje problemy z tokarzami były spowodowane tym że nie szlifowali. Potem te górki łatwo się ścierały i pojawiały się luzy.


Rybiarz
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 539
Rejestracja: 10 lip 2015, 13:33
Lokalizacja: Płock

#13

Post napisał: Rybiarz » 24 paź 2017, 22:22

Myślę że kolega może stosować do tej obrabiarki te same zasady i ulepszenia jak w popularnym nutoolu ,tematów na forum o tej maszynce pod różnymi nazwamii jest mnóstwo.To poprostu większy brat tej tokarki z wieloma udogodnieniami


Autor tematu
Tyka_QSP
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2017, 09:43
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

#14

Post napisał: Tyka_QSP » 24 paź 2017, 22:41

strikexp pisze:Zwróć tylko uwagę że powierzchnia po toczeniu nie jest idealna. Ze względu że nóż tnie zawsze najbardziej wystającą krawędzią i nie da się go ustawić idealnie równolegle. Powstaje mniej wiecej taka powierzchnia:


Aby temu zaradzić stosuje sie szlifowanie wykańczające. Jak ta tokarka jest masywna to możesz też pewnie wykańczać płytkami okrągłymi. One co prawda stawiają duże opory ale z powodu że nie mają ostrej krawędzi to i powierzchnia wychodzi równiejsza.
Możliwe że twoje problemy z tokarzami były spowodowane tym że nie szlifowali. Potem te górki łatwo się ścierały i pojawiały się luzy.
Cenna informacja, dziękuję.
Z tokarzami, których testowałem wielu było różnie. Większość robiła bardzo dobrze, ale byli np w Warszawie ;) albo byli super ale mieli już 9x lat i nie widzieli na oczy :( a ja często potrzebuje od ręki np zmienić deck high w cylindrach alb dotoczyć na długość laski popychaczy czy odchudzić szklanki popychaczy albo obrobić panewkę kołnierzową wału korbowego etc... Niestety Ci gorsi narazili mnie na spore wydatki bo byli nie dokładni i robili na odpierdziel (byli "blisko"... to był jedyny plus).
Potrenuje, pouczę się i mam nadzieję, że dojdę do takiej wprawy, że bardzo przyspieszy to całą budowę silnika. Następna w kolejności jest frezarka do rozwiertu głowic i bloków pod cylindry czy pod wały typu stroker.
Quick Stick Performance
AirCooled Performacne Gear


Rybiarz
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 539
Rejestracja: 10 lip 2015, 13:33
Lokalizacja: Płock

#15

Post napisał: Rybiarz » 24 paź 2017, 23:02

Dopiero teraz patrzę ale kolega z tego samego miasta :grin: jeszcze wióra z tokarki w życiu nie puściłem ale wiedzę teoretyczną i dużo różnych narzędzi mam więc coś mogę pomóc w miarę moich możliwości jak zajdzie potrzeba.A co do braku dobrych tokarzy w naszej okolicy to prawda, ciężko znaleźć kogoś kto zrobi w tolerancji poniżej 0.1mm


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4258
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#16

Post napisał: strikexp » 24 paź 2017, 23:02

Jak tokarka jest dobra to przy odrobinie cierpliwości i efekty będą. Dużo nauki przed Tobą jeśli chcesz dorabiać z dokładnością do tzw setki.
Wśród tokarzy panuje przekonanie że tokarka powinna ważyć przynajmniej 10 ton. A taka chinska to gówno bo lekkie i giętkie. Ale praktyka pokazuje że jak sie tokarki nie odnawia to i solidna konstrukcja niewiele daje:


A odnośnie szlifowania to zawsze możesz to zlecić jakiejś większej firmie która ma konkretną maszynę. Może masz jakąś w okolicy, która zrobi Ci ładne szlifowanko na gładko.


Autor tematu
Tyka_QSP
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2017, 09:43
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

#17

Post napisał: Tyka_QSP » 24 paź 2017, 23:08

Rybiarz pisze:Dopiero teraz patrzę ale kolega z tego samego miasta :grin: jeszcze wióra z tokarki w życiu nie puściłem ale wiedzę teoretyczną i dużo różnych narzędzi mam więc coś mogę pomóc w miarę moich możliwości jak zajdzie potrzeba.A co do braku dobrych tokarzy w naszej okolicy to prawda, ciężko znaleźć kogoś kto zrobi w tolerancji poniżej 0.1mm
Dzięki, będę pamiętał, póki co pan "Janek" który do setki zawsze mi robił, będzie wiedzę przekazywał zobaczymy jakim uczniem będę.

[ Dodano: 2017-10-24, 23:11 ]
strikexp pisze:Jak tokarka jest dobra to przy odrobinie cierpliwości i efekty będą. Dużo nauki przed Tobą jeśli chcesz dorabiać z dokładnością do tzw setki.
Wśród tokarzy panuje przekonanie że tokarka powinna ważyć przynajmniej 10 ton. A taka chinska to gówno bo lekkie i giętkie. Ale praktyka pokazuje że jak sie tokarki nie odnawia to i solidna konstrukcja niewiele daje:


A odnośnie szlifowania to zawsze możesz to zlecić jakiejś większej firmie która ma konkretną maszynę. Może masz jakąś w okolicy, która zrobi Ci ładne szlifowanko na gładko.
To fakt, to też już słyszałem, aczkolwiek mam całe szczęście tokarza, który uczyć mnie będzie. Do tej pory robił dla mnie wszystko idealnie (w firmie w której pracował). Rzetelny człowiek, bez plecenia farmazonów i truizmów jaki to on jest wspaniały i czego to on nie toczył, po prostu brał detal do ręki i czynił cuda. Zobaczymy jakie efekty będą pod jego okiem.
Quick Stick Performance
AirCooled Performacne Gear


szopenn
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2188
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#18

Post napisał: szopenn » 25 paź 2017, 18:11

Tyka_QSP pisze: Oleje z ZDDP są wskazane tak jak w moim przypadku do silników popychaczowych
Szykujesz tokarkę na tor może? :lol:

Ja bym na twoim miejscu po prostu kupił noże, narzędzia pomiarowe i to co potrzebne, i toczył.. toczył i jeszcze raz toczył, luki w maszynie wyjdą same, w między czasie poczytasz i będzie dobrze...

PS. czy można się dowiedzieć na PW w sprawie dorabiania części u skośnych?


Autor tematu
Tyka_QSP
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2017, 09:43
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

#19

Post napisał: Tyka_QSP » 25 paź 2017, 18:42

szopenn pisze:
Tyka_QSP pisze: Oleje z ZDDP są wskazane tak jak w moim przypadku do silników popychaczowych
Szykujesz tokarkę na tor może? :lol:

Ja bym na twoim miejscu po prostu kupił noże, narzędzia pomiarowe i to co potrzebne, i toczył.. toczył i jeszcze raz toczył, luki w maszynie wyjdą same, w między czasie poczytasz i będzie dobrze...

PS. czy można się dowiedzieć na PW w sprawie dorabiania części u skośnych?
Na tor mam inną zabawkę ;)

Taki mam zamiar, nauka i praktyka.

Co do "dorabiania" części u Chińczyków, całe szczęście rynek części Aircooled jest największym na świecie jeśli chodzi o aftermarket i tuning także wszystko jest robione w tysiącach sztuk i nie trzeba "dorabiać" tylko wybierać co potrzeba także w tym temacie nie pomogę, ale jak byś potrzebował sportowego silnika do garbusa, ogórka, bulika, buggy, baja czy karmanna albo porsche 356, 550, 914, 912 to zapraszam ;)
Quick Stick Performance
AirCooled Performacne Gear


szopenn
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2188
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#20

Post napisał: szopenn » 25 paź 2017, 18:58

nie nie. ja mam inne tematy, chciałbym komuś zlecić wykonywanie części silnikowych dobrej jakości według wzoru, dlatego pytam. Takie rzeczy typu tłoki, korbowody, wały i wałki, ta twoja firma ma ofertę na stare vw z tego co rozumiem i poza to nie wychodzi???

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”