Tokarka MTP 360x1000 CZ1440G/1 Testy pomiary informacje
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 88
- Posty: 11581
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Tokarka MTP 360x1000 CZ1440G/1 Testy pomiary informacje
Miałem 700-tke z falownikiem 2,2kW(bez zewnętrznego rezystora hamowania, bo hamowana masa nie tak duża) i silnikiem 1,1kW (ucp.php?i=pm&mode=view&f=-1&p=519929%28cena),
hamowanie ustawione na ok 2s, zwłoka zmiany obrotów 0,3s, dochodzenie do obrotów 1s, co wyglądało tak (ust. obroty ≈1000/min)
I to wystarczy, osobiście uważam, że zbyt gwałtowne hamowanie dużej masy w sytuacji niealarmowej może odbić się na uzębieniu przekładni wrzeciennika.
Z tego też powodu rozważam wstawienie do swojej 1000-czki softstartu
hamowanie ustawione na ok 2s, zwłoka zmiany obrotów 0,3s, dochodzenie do obrotów 1s, co wyglądało tak (ust. obroty ≈1000/min)
I to wystarczy, osobiście uważam, że zbyt gwałtowne hamowanie dużej masy w sytuacji niealarmowej może odbić się na uzębieniu przekładni wrzeciennika.
Z tego też powodu rozważam wstawienie do swojej 1000-czki softstartu
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 32
- Rejestracja: 31 maja 2021, 15:22
Re: Tokarka MTP 360x1000 CZ1440G/1 Testy pomiary informacje
Ale to rozumiem odbywało się na rezystorze hamowania wbudowanym w falownik? Bo dokładnie o coś podobnego mi chodzi. Zwłaszcza że w Tysiączce nie da się zdaje przerzucić bezpośrednio z lewych na prawe (w oryginale), bo po drodze jest wyłącznik. I generalnie chcę się trzymać oryginalnych operacji, jedynie lewo/prawo wpiąć prosto w falownik, a nie jakieś styczniki po drodze.
Chyba że to nie ma sensu i ktoś mnie wyprowadzi z błędu...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 61
- Posty: 2264
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
- Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy
Re: Tokarka MTP 360x1000 CZ1440G/1 Testy pomiary informacje
Też mam tokarkę 360x1000, wywaliłem wszystkie styczniki, rolę styczników przejął falownik. Wszystko działa bez najmniejszego problemu już kilka lat, jedynie zrezygnowałem z krańcówki osłony gitary i osłony uchwytu.
Oczywiście dźwignia obrotów, grzybek stop i pedał hamulca działa jak w oryginale.
Zastosowałem falownik LG iC5, 1,5KW-230V.
Oczywiście dźwignia obrotów, grzybek stop i pedał hamulca działa jak w oryginale.
Zastosowałem falownik LG iC5, 1,5KW-230V.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 88
- Posty: 11581
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Tokarka MTP 360x1000 CZ1440G/1 Testy pomiary informacje
Fresz pisze:Ale to rozumiem odbywało się na rezystorze hamowania wbudowanym w falownik?
Tak, dokładnie tak.
Ja mam w swojej instalację i silnik 380V, falownik też musiałbym zasilany 3f wsadzić, i może to kiedyś zrobię, na razie pracuję na oryginalnej. Z falownikiem może dałoby się wykonać "falowanie obrotów"(SSV) na poszczególnych biegach (co przekładnia mechaniczna to jednak Mo większy) podpinając pod sterowanie analogowe(DC) tam gdzie potencjometr regulowany generator napięcia ≈DC który zmieniałby je (i w efekcie obroty silnika) w pewnym zakresie.rc36 pisze:Też mam tokarkę 360x1000, wywaliłem wszystkie styczniki, rolę styczników przejął falownik. Wszystko działa bez najmniejszego problemu już kilka lat, jedynie zrezygnowałem z krańcówki osłony gitary i osłony uchwytu.
Oczywiście dźwignia obrotów, grzybek stop i pedał hamulca działa jak w oryginale.
Zastosowałem falownik LG iC5, 1,5KW-230V.
Co to da to wyjaśnia ten film
https://www.cnccookbook.com/chatter-in- ... vibration/
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 64
- Rejestracja: 18 sty 2017, 13:17
- Lokalizacja: Puławy
Re: Tokarka MTP 360x1000 CZ1440G/1 Testy pomiary informacje
A jaką Ustawialiście charakterystykę hamowania? IC5 ma możliwość wyboru charakterystyki liniowej albo typu S. W tym drugim przypadku, jeżeli dobrze rozumiem można dać na początku lekkie hamowanie, aby skasować luz na kołach zębatych i uniknąć przeciążenia udarowego kół, a potem to już z maksymalną siłą.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 88
- Posty: 11581
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Tokarka MTP 360x1000 CZ1440G/1 Testy pomiary informacje
escaflowne pisze:IC5 ma możliwość wyboru charakterystyki liniowej albo typu S. W tym drugim przypadku, jeżeli dobrze rozumiem można dać na początku lekkie hamowanie, aby skasować luz na kołach zębatych i uniknąć przeciążenia udarowego kół, a potem to już z maksymalną siłą.
Jeśli masz taką charakterystykę hamowania do wyboru, to warto ją stosować, na pewno oszczędzi zęby przekładni.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 163
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Tokarka MTP 360x1000 CZ1440G/1 Testy pomiary informacje
Egzemplarz poniedziałkowy CM6421x1000 z 2022r..Powierzchnie prowadnic konika skrobane jakąś nowatorską bułgarską techniką a we wrzecienniku wcale lepiej nie było , piasek formierski pomalowany farbą i wióry .
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 61
- Posty: 2264
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
- Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy
Re: Tokarka MTP 360x1000 CZ1440G/1 Testy pomiary informacje
Widać że dużo zależy od danego egzemplarza, w mojej tokarce takiego syfu we wrzecienniku nie było.
Co do ślizgów obrabianych toporkiem to raczej we wszystkich tokarkach za te pieniądze jest takie wykonanie
Co do ślizgów obrabianych toporkiem to raczej we wszystkich tokarkach za te pieniądze jest takie wykonanie
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 23
- Posty: 712
- Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Tokarka MTP 360x1000 CZ1440G/1 Testy pomiary informacje
Witam
W jaki sposób korzysta się z zegara do gwintów (ja mam CQ6236KX1000)
W jaki sposób korzysta się z zegara do gwintów (ja mam CQ6236KX1000)