Toczenie dlugiego detalu - wibracje

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Toczenie dlugiego detalu - wibracje

#1

Post napisał: blasterpl » 04 kwie 2017, 17:52

Tocze detal o długości 500mm , ø≈20mm no i niestety wibracje robią swoje :???: Jak zmienić parametry na obróbkę wykańczająca aby było dobrze :?:

Obrazek
Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5304
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: adam Fx » 04 kwie 2017, 17:56

sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#3

Post napisał: blasterpl » 04 kwie 2017, 18:19

Fajne ale niestety nie posiadam :cry: a kręcenie potencjometrem obrotów i liczenie ze się uda to nie to :wink:. Czy jest jakaś zasada typu większy/mniejszy posuw , przybranie , obroty...


Pneumokok
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 761
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

#4

Post napisał: Pneumokok » 04 kwie 2017, 18:36

Jaki masz posuw i jakie obroty? Żeby zmniejszyć wibracje trzeba zwiększyć posuw i zmniejszyć obroty. W którą stronę toczysz? Od konia do wrzeciona czy odwrotnie? Ja wykańczam zawsze od wrzeciona do konia bo wychodziła lepsza jakość powierzchni. Nie wiem czy to ma wpływ na wibracje ale spróbować warto :]

EDIT: właśnie: jaka płytka C? D? V? neutralna czy pozytywna? Jaki promień naroża? Bo na obrazku głowica ustawiona jest na płytkę V neutralną. Ile zostawione na obróbkę wykańczającą?
Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)


mag999
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 501
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

#5

Post napisał: mag999 » 04 kwie 2017, 18:41

Odpowiednie ap i posuw.do tego mały promień np 0.4 i najlepiej płytka dodania np vcmt.

Ja w stali 40hmt na długości ok 400 daje ap 1-1.3mm a fn 0.17-0.2.

Często bywa że problemem jest materiał. Jak rzepa to będzie drgac. Może trzeba bybdac to na maszynę konwencjonalna albo toczyć na 2 połówki
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#6

Post napisał: blasterpl » 04 kwie 2017, 18:49

Tocze od konia , obroty G96 S200 , posuw F0.05 , płytka VNMG 1604 (chińczyk) , na wykończenie zostawione 0.5(na stronę) , materiał stal nieznana.
Cos czuje ze chyba trzeba dołożyć ap bo przy zgrubnej obróbce i ap 2 powierzchnia jest lepsza.


mateu5
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 524
Rejestracja: 31 paź 2009, 16:20
Lokalizacja: PL

#7

Post napisał: mateu5 » 04 kwie 2017, 19:01

Zmniejsz też prędkość skrawania, duże obroty sprzyjają drganiom.
Mazak -> Fanuc -> Acramatic -> Sinumeric -> Heidenhain -> Mitsubishi meldas -> EdgeCAM -> NX CAM -> Postprocesory.


Pneumokok
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 761
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

#8

Post napisał: Pneumokok » 04 kwie 2017, 20:04

Spróbuj toczyć od wrzeciona do konia, Vc zmniejsz na 180-170 i zmniejszaj dalej dopóki nie zobaczysz, że powierzchnia zaczyna być rwana, posuw 0,1-0,15 - nie wiem jakie masz wymagania Ra co do powierzchni, zmień płytkę na VC z promieniem 0.4 - tak jak Kolega mag999 radził, ap wydaje mi się, że jest w porządku.
Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)


mag999
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 501
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

#9

Post napisał: mag999 » 05 kwie 2017, 06:32

Posuw za mały. Myślę że na ok 0.12 będzie lepiej. Vc też duża jak na taką długość
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp


grzeszko
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 237
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:36
Lokalizacja: Tarnów

#10

Post napisał: grzeszko » 05 kwie 2017, 10:04

my jak toczyliśmy w starej firmie to było bez wykanczaka nóż brał b. dużo i duże obroty jak i posów i szło ładnie bez drgania :) ale na haasie opcja bajkowa. pozdro
dopiero się uczę

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”