Tchnologia wykonania elementu przeniesienia napędu - długa tuleja z wielopypustem
Potrzebuje pomocy, wskazówek przy zaprojektowaniu detalu
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 kwie 2020, 20:08
Tchnologia wykonania elementu przeniesienia napędu - długa tuleja z wielopypustem
Zastanawiam się nad sposobem wykonania detalu - chodzi o tuleję z obrazka z dwoma rowkami wpustowymi.
Potrzebuje z wału A odebrać moment obrotowy na tuleję B. Tuleja B dodatkowo musi posiadać możliwość przesuwania się wsdłuż osi wału A.
Moment obrotowy max 100 Nm , potrzebuje około 200 mm przesuwu więc zakładam długość tulei B około 350 może 400 mm .
Na jaką długość możliwe jest wykonywanie takich rowków wpustowych ? Może wielowypust DIN 5482 - tylko znowu pytanie na jaką długość mogę wykonać taki wielowypust i jakim narzędziem ?
Naszła mnie teraz jeszcze myśl żeby wykonać na części długości tulei B jakiś rodzaj wielowypustu i później przejść na delikatnie większą średnicę żeby umożliwoć swobodne przesuwanie.
Potrzebuje z wału A odebrać moment obrotowy na tuleję B. Tuleja B dodatkowo musi posiadać możliwość przesuwania się wsdłuż osi wału A.
Moment obrotowy max 100 Nm , potrzebuje około 200 mm przesuwu więc zakładam długość tulei B około 350 może 400 mm .
Na jaką długość możliwe jest wykonywanie takich rowków wpustowych ? Może wielowypust DIN 5482 - tylko znowu pytanie na jaką długość mogę wykonać taki wielowypust i jakim narzędziem ?
Naszła mnie teraz jeszcze myśl żeby wykonać na części długości tulei B jakiś rodzaj wielowypustu i później przejść na delikatnie większą średnicę żeby umożliwoć swobodne przesuwanie.
Re: Tchnologia wykonania elementu przeniesienia napędu - długa tuleja z wielopypustem
A czemu zakładasz wersję trudniejszą, że wpust musi być osadzony w wałku. Przecież może być w tulei na stałe, a w wałku przesównie, jak w wałku pociągowym tokarki manualnej.
Takie rowki można wykonać dłutownicą, przepychaczem, przeciągaczem, drutówką.
.
Takie rowki można wykonać dłutownicą, przepychaczem, przeciągaczem, drutówką.
.
,, Iditi na ch. j" maciąg.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4160
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tchnologia wykonania elementu przeniesienia napędu - długa tuleja z wielopypustem
Wielowypust można wykonać nawet w kilkumetrowej tulei.
Dla tych 400 to jest sporo opcji- przeciąganie, dlutowanie, wycinanie drutem, drążenie wgłębne. Można oczywiście dodać wytoczenie w srodku, żeby zmniejszyć długość do obrobki, ale to niewiele zmieni.
Jak chcesz gotowca, to zobacz rury do wałków WOM, w sklepach rolniczych. Np taki cuś:
https://allegr o.pl/oferta/rura-profilowana-profilowa-walka-wom-29-0x4-0-p3-10479392024
Są różne do przenoszenia różnych momentów.
Kupujesz kawałek zewnetrznej, kawałek wewnętrznej i za 100 złych masz gotowca. Nikt Ci tak tanio nie zrobi.
Dla tych 400 to jest sporo opcji- przeciąganie, dlutowanie, wycinanie drutem, drążenie wgłębne. Można oczywiście dodać wytoczenie w srodku, żeby zmniejszyć długość do obrobki, ale to niewiele zmieni.
Jak chcesz gotowca, to zobacz rury do wałków WOM, w sklepach rolniczych. Np taki cuś:
https://allegr o.pl/oferta/rura-profilowana-profilowa-walka-wom-29-0x4-0-p3-10479392024
Są różne do przenoszenia różnych momentów.
Kupujesz kawałek zewnetrznej, kawałek wewnętrznej i za 100 złych masz gotowca. Nikt Ci tak tanio nie zrobi.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 kwie 2020, 20:08
Re: Tchnologia wykonania elementu przeniesienia napędu - długa tuleja z wielopypustem
Masz na myśli takie samo rozwiązanie jak na obrazku tylko wpust montowany w tulei ? Dlaczego miałaby być to łatiwejsza wersja ?
Re: Tchnologia wykonania elementu przeniesienia napędu - długa tuleja z wielopypustem
Krótszy kanałek, w tulei.
,, Iditi na ch. j" maciąg.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 kwie 2020, 20:08
Re: Tchnologia wykonania elementu przeniesienia napędu - długa tuleja z wielopypustem
Ciekawa podpowiedz. Musiałbym to w czymś obsadzić żeby dało się to jakoś ułozyskowaćSteryd pisze: ↑15 lis 2021, 21:54Wielowypust można wykonać nawet w kilkumetrowej tulei.
Dla tych 400 to jest sporo opcji- przeciąganie, dlutowanie, wycinanie drutem, drążenie wgłębne. Można oczywiście dodać wytoczenie w srodku, żeby zmniejszyć długość do obrobki, ale to niewiele zmieni.
Jak chcesz gotowca, to zobacz rury do wałków WOM, w sklepach rolniczych. Np taki cuś:
https://allegr o.pl/oferta/rura-profilowana-profilowa-walka-wom-29-0x4-0-p3-10479392024
Są różne do przenoszenia różnych momentów.
Kupujesz kawałek zewnetrznej, kawałek wewnętrznej i za 100 złych masz gotowca. Nikt Ci tak tanio nie zrobi.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4160
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tchnologia wykonania elementu przeniesienia napędu - długa tuleja z wielopypustem
Są rozne koncoweki dostępne mozna dokupić i przetoczyć.
Można to dospawaćdo wałka, albo przewiercić prostopadle i dać kołki rozprężne, czy choćby śruby. Takie rozwiązania są stosowane do napędzania różnych maszyn i jest dużo gotowych klocków do poskładania.
Można to dospawaćdo wałka, albo przewiercić prostopadle i dać kołki rozprężne, czy choćby śruby. Takie rozwiązania są stosowane do napędzania różnych maszyn i jest dużo gotowych klocków do poskładania.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 kwie 2020, 20:08
Re: Tchnologia wykonania elementu przeniesienia napędu - długa tuleja z wielopypustem
Mógłbyś ewentualnie polecić jakąś literaturę odnośnie wykonywania takich długich wielopypustów oraz firmy zajmujące się taką obróbką ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4160
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tchnologia wykonania elementu przeniesienia napędu - długa tuleja z wielopypustem
Długie wielowypusty to w zasadzie tylko przeciąganiem. W każdej książce o skrawaniu trochę o tym jest.
Jeśli chodzi o te rury wom, to są to po prostu rury ciągnione z metra. Obróbka plastyczna zwana często ekstrudowaniem, często wykorzystywana w przetwórstwie tworzyw sztucznych i stopów aluminium. Wszystkie profile meblowe i kształtowniki ze stopów aluminium są w ten sposób wykonywane. Również w wielu książkach o obrobce plastycznej jest sporo o tym.
Co do firm zajmujących się tym to niestety nic mi nie przychodzi do głowy.
Jeśli chodzi o te rury wom, to są to po prostu rury ciągnione z metra. Obróbka plastyczna zwana często ekstrudowaniem, często wykorzystywana w przetwórstwie tworzyw sztucznych i stopów aluminium. Wszystkie profile meblowe i kształtowniki ze stopów aluminium są w ten sposób wykonywane. Również w wielu książkach o obrobce plastycznej jest sporo o tym.
Co do firm zajmujących się tym to niestety nic mi nie przychodzi do głowy.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1240
- Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
- Lokalizacja: Łódź
Re: Tchnologia wykonania elementu przeniesienia napędu - długa tuleja z wielopypustem
Dokładnie, tylko przeciągacze. Ogranicza nas wtedy tylko długośc przeciągacza i maszyny. Dłutownice te średniej wielkości nie mają większego skoku jak 200mm. Palenie tego drutówką zajmie wieki i wyniesie krocie o ile weszło by na maszynę. Przy 400mm ogarnął by to średniej wielkości strugarką z możliwością dłutowania.