Szlifowanie pokryw aluminiowych

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
masterpusiu
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 12 cze 2017, 12:23
Lokalizacja: Łódź

Szlifowanie pokryw aluminiowych

#1

Post napisał: masterpusiu » 12 cze 2017, 13:06

Dzień dobry,
Posiadam szlifierkę długotaśmową, którą przystosowałem do szlifowania pokryw aluminiowych (zdjęcia szlifierki i pokryw poniżej). Klient życzy sobie aby było one szlifowane pasami o granulacji P150. Niestety mam problem z żywotnością tych pasów. Pasy szybko się grzeją i zapychają. Próbowałem już różnych rodzajów pasów:
-Nasyp : korund cyrkonowy; Podłoże: Poliester; Wytrzymałość: ~700 szt
-Nasyp :elektrokorund szlachetny; Podłoże: papierr; Wytrzymałość: ~300 szt
-Nasyp : ceramika; Podłoże: Poliester; Wytrzymałość: ~1000 szt
Ten ostatni jest już w miarę dobry ale nie ukrywam, że interesowała by mnie żywotność w okolicach 2000 szt.
Szlifowanie na sucho, pasy o rozmiarach 6670x150.
Nie stać mnie za bardzo na ciągłe testowanie różnych pasów, dlatego postanowiłem się poradzić. Czy znajdzie się ktoś kto ma wiedze na temat takiego procesu szlifowania i poradzi mi jakie pasy kupić?
Może ktoś zaproponuje inną technologie na szlifowanie tego typu pokryw?
Pozdrawiam


Obrazek

Obrazek



Tagi:


wrocmarcin
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 22 kwie 2009, 22:49
Lokalizacja: wrocław

#2

Post napisał: wrocmarcin » 21 cze 2017, 22:48

Poszukaj tego preparatu Schleiföl 412 ALU firmy Pferd. Jak szlifuje aluminium to najpierw na czysty krążek w ruchu i potem co jakiś czas troszkę prysnąć. Lżęj idzie, nie zapycha się praktycznie wcale i mniej się grzeje. Koszt coś koło 60PLN za puszkę we Wrocławiu. Wydłuża żywotność pasa/krażka około 5-6 razy
pozdrawiaM


SurvivorMan
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 20 wrz 2017, 08:28
Lokalizacja: Zielona Góra

#3

Post napisał: SurvivorMan » 20 wrz 2017, 08:40

Witam... W mojej firmie obrabiamy silumin (stop aluminium)... Także używamy pasów bezkrańcowych do szlifowania, z tym że wymiar 50x1800. Jestem technologiem stanąłem nie tak dawno przed problemem nadmiernego zużycia pasów... Używaliśmy pasy z klasycznym korundowym nasypem... Po serii testów przeszedłem na 2x droższe pasy z nasypem ceramicznym na płótnie zamiast papieru VSM Pferd i... Wyszło taniej :mrgreen:
A to dlatego, że choć pas 2x droższy, to wystarcza średnio na 6x więcej elementów :cool:
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 9556
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 20 wrz 2017, 10:19

Cóż, lepsze wrogiem dobrego... ale dziękujemy za informację która może się przydać komuś zainteresowanemu (o ile to nie kryptoreklama, co niestety często się zdarza gdy pisze "nowy użytkownik"...)
pozdrawiam,
Roman


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3895
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#5

Post napisał: jasiu... » 20 wrz 2017, 16:12

sami nowi użytkownicy .

Oczywiście że reklama i to nie bardzo związana z tematem forum. Że tak spytam, ten pasek, to w Fanucu, czy HH się programuje? :lol:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”