Spawanie lub lutowanie mosiądzu

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Moderator: MODERATORZY


Autor tematu
ganmet
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:16
Lokalizacja: DG

Spawanie lub lutowanie mosiądzu

#1

Post napisał: ganmet » 19 lut 2016, 20:27

Witam
Mam do połączenia blachę 20mm (w niej otwory fi 10 około 180szt)z rurką 10x1
lut mosiężny odpada bo potrzebna duża temperatura a wtedy rurkę stopi
Poradzicie czym to złączyć ???????? próba ciśnieniowa na 6 bar
Proszę o pomoc



Tags:

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1347
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#2

Post napisał: pioterek » 19 lut 2016, 20:53

Zostaje cyna.


melonmelon
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 436
Rejestracja: 16 wrz 2010, 10:58
Lokalizacja: świete miasto

Takie tam

#3

Post napisał: melonmelon » 19 lut 2016, 21:43

Blacha z czego?
Rurka z czego?
Jakie wymagania?
Temperatura pracy?
Jaki czynnik?

pozdro


szary11
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 179
Rejestracja: 16 lut 2011, 22:44
Lokalizacja: Tarnogród

#4

Post napisał: szary11 » 19 lut 2016, 21:45

możesz dla obniżeni temp. do 700 użyć lutu ze srebrem (ale drogo), albo jeżeli nie wykonałeś jeszcze otworów to pomyśl o gwincie na mikro skoku plus klej, jeżeli nie ma wys. temperatur


ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 600
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:41
Lokalizacja: Bedzin

#5

Post napisał: ONATOS » 19 lut 2016, 22:15

Można by spróbować tak - pobielić czystą cyną obydwa elementy a później połączyć je przy pomocy stopu Ł83, Ł90 . Stopy zawierają cynę, antymon i ok. 3% miedzi, ma wyższą temp. topnienia, jest znacznie twardszy od zwykłej cyny a ma niemal identyczne właściwości wiążące jak cyna, poza tym jest znacznie twardsze połączenie jak czystą cyną.

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3814
Rejestracja: 04 lip 2004, 15:03
Lokalizacja: Gliwice

#6

Post napisał: adam Fx » 20 lut 2016, 00:58

A TIG albo lutospawanie?
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1465
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#7

Post napisał: InzSpawalnik » 21 lut 2016, 00:05

zaden tig ani lutospawanie :) nie do polaczenia 20mm kloca z cieniutkimi rurkami :)

Sproboj w ten sposob:
wiercisz otwory w tej blaszce z niewielkim naddatkiem ( 0,1 - 0,2 mm na srednicy ). Bez zadnego chlodziwa czystym wiertlem. Smarujesz pasta lutownicza otwory ( pasta na bazie srebra ). W otwory wsuwasz koncowkio tych rurek wyczyszczone wloknina 3m. No i grzanie z w miare precyzyjna kontrola temperatury. Nie napisales jakie gabaryty ma ta gruba plyta z 20mm i jakie to dokladnie sa gatunki. Zacznij od przestudiowania past lutowniczych na bazie srebra.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”